Young Creatives Cannes wraca z nową energią
Po niemal 2-letniej przerwie młodzi kreatywni znów będą mieli okazję do rywalizacji. 14 marca ruszyły zgłoszenia do Young Creatives Cannes. To konkurs, w którym uczestnicy mogą zabłysnąć pomysłowością w odpowiedzi na prawdziwy brief klienta, zdobyć doświadczenie, porównać się rówieśnikami z branży, a przy okazji zdobyć statuetkę – totem, który jednocześnie jest leitmotiv’em całej kampanii promującej projekt. Zgłoszenia przyjmowane są do 31 marca.
Young Creatives od niemal 20 lat pozwala wydobyć na światło dzienne świeżość i oryginalność w myśleniu o komunikacji marketingowej młodych osób. Podobnie jak w poprzednich edycjach, uczestnicy zmierzą się z prawdziwymi briefami w siedmiu kategoriach — Print, Design, Film, Digital, PR, Media oraz Clients. Ich prace będą oceniać doświadczeni dyrektorzy kreatywni, stratedzy, reżyserzy, marketerzy oraz designerzy, a przewodniczyć im będą w poszczególnych kategoriach:
- Digital: Aleksander Frydrych, VMLY&R
- Design: Michał Sęk, 180heartbeats + JUNG v MATT
- Film i Print: Maria Gajewska, Stor9_
- Media: Filip Beźnicki, Havas Media Group
- PR: Hanna Waśko, Big Picture
- Clients: Dagmara Witek-Kuśmider, Publicis Worldwide Polska
Zasady udziału są proste: zainteresowani zgłaszają się w 2-osobowych zespołach w jednej z kategorii. Zadanie przedstawiane jest wszystkim uczestnikom w jednym miejscu i czasie, a na opracowanie konceptu mają 24h lub 48h. Konkurs przeznaczony jest dla pracowników agencji reklamowych, pr-owych, domów mediowych oraz działów marketingowych po stronie klienta, urodzonych po 24 czerwca 1990 roku.
Tegoroczna edycja YC zakończy się wręczeniem statuetek zwycięzcom. Za pomysł i opracowanie Totemów Kreatywności odpowiada duet Olga Koka Skowrońska – Totem Studio i Ernest Wińczyk – Wunder Kamera.
Oprócz platformy wymiany doświadczeń oraz prezentacji młodych talentów, konkurs stanowi także polskie eliminacje do międzynarodowych finałów (Young Lions Competition) oraz daje możliwość wyjazdu na największy festiwal kreatywności — Cannes Lions.
Organizatorzy: Cannes Lions, Young Creatives: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Klub Twórców Reklamy