Przychody wyższe o 50% – wyniki WP Holding w trzecim kwartale 2023 roku

Informacja Prasowa - 21.11.2023
79

Największy wpływ na wyniki miał niemal trzykrotny wzrost zysków w obszarze turystyki

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Wirtualnej Polski Holding S.A. w trzecim kwartale 2023 roku wyniosły ponad 405 mln złotych. To oznacza wzrost o niemal 50% w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Największy wpływ na wyniki miał niemal trzykrotny wzrost zysków w obszarze turystyki.

Grupa WP utrzymuje dynamikę wzrostu przychodów ze sprzedaży, w dużej mierze dzięki akwizycjom przeprowadzonym w 2022 roku. Przychody ze sprzedaży w segmencie media wzrosły o 21% do 165 mln złotych, w segmencie turystyka o 144% do 186 mln złotych. Skorygowany zysk EBITDA Grupy WP wyniósł prawie 150 mln złotych, po wzroście o 56%.

Zamknięty właśnie kwartał był świętem turystyki w Wirtualnej Polsce. Pierwszy raz w historii przychody tego segmentu były wyższe od tych w segmencie mediowym. Chcemy, aby nasz rozwijający się za granicą biznes turystyczny był kołem zamachowym dla zagranicznej działalności reklamowej. Zakończyliśmy etap prac nad produktem, który umożliwia nam wspieranie polskich firm w ich ekspansji. Od 2 lat, gdy broker reklamowy o nazwie WPartner wyszedł poza Polskę, konsekwentnie budujemy naszą obecność w Czechach, Słowacji, Rumunii i Bułgarii. Zapraszamy polskie firmy z zagranicznymi ambicjami do współpracy już dzisiaj, a w przyszłym roku zamierzamy rozbudować biuro sprzedaży reklamy dla klientów zagranicznych mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualnej Polski Holding S.A.

WPartner to platforma SSP (Supply-Side Platform), która pozwala innym wydawcom na skuteczną monetyzację ich powierzchni reklamowych dzięki unikatowej, autorskiej technologii WP opartej o model programmatic. Rozwiązanie umożliwia wydawcom wybór optymalnej oferty w czasie rzeczywistym, bez konieczności integracji systemów z wieloma podmiotami zewnętrznymi. Sieć obsługuje obecnie ponad 23 mld zapytań reklamowych miesięcznie, w tym z krajów Europy Środkowo-Wschodniej.

We wrześniu 2023 roku w Wirtualną Polskę zainwestował amerykański fundusz Media Development Investment Found. MDIF jest inwestorem na rynku mediowym obecnym w 11 krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Za mniejszościowy udział w WP (ok. 0,2% akcji) fundusz zapłacił 6 mln złotych. W 2023 roku WP Holding S.A. sfinalizowała dokupienie wszystkich akcji Audioteka S.A. za prawie 75 mln złotych. Z kolei w 2022 roku na akwizycje Grupa WP przeznaczyła ponad 580 mln zł. Oprócz pakietu akcji Audioteki S.A. za kwotę 83 mln euro kupiła Grupę Szallas obsługującą największe krajowe portale turystyczne umożliwiające rezerwację noclegów na Węgrzech, w Czechach, Rumunii, Polsce i Chorwacji.

 

Wybrane pozycje sprawozdania z wyniku finansowego

 

(w tys. zł) Trzy miesiące zakończone
30 września 2023
Trzy miesiące zakończone
30 września 2022
Zmiana Zmiana %
Segment Reklama i Subskrypcje
Przychody ze sprzedaży 164 687 135 700 28 987 21,4%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 156 253 128 848 27 405 21,3%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 59 826 61 465  (1 639) (2,7%)
Segment Turystyka
Przychody ze sprzedaży 185 790 76 139 109 651 144,0%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 185 790 76 139 109 651 144,0%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 83 363 27 910 55 453 198,7%
Segment Finanse konsumenckie
Przychody ze sprzedaży 47 628 50 540  (2 912) (5,8%)
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 47 628 50 540  (2 912) (5,8%)
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 5 718 7 295  (1 577) (21,6%)
Segment Pozostałe
Przychody ze sprzedaży 9 781 10 933  (1 152) (10,5%)
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 9 781 10 933  (1 152) (10,5%)
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 923  (838) 1 761 (210,1%)
Segmenty łącznie
Przychody ze sprzedaży 405 295 270 903 134 392 49,6%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 396 861 264 051 132 810 50,3%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 149 830 95 832 53 998 56,3%
EBITDA (wg. MSSF 16) 146 273 89 312 56 961 63,8%
Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych  (36 671)  (22 902)  (13 769) 60,1%
Zysk na działalności operacyjnej 109 602 66 410 43 192 65,0%
Wynik na działalności finansowej  (19 631)  (1 977)  (17 654) 893,0%
Zysk przed opodatkowaniem 89 971 64 433 25 538 39,6%
Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej 70 147 48 928 21 219 43,4%
Zysk netto 71 703 50 759 20 944 41,3%

 

 

 

Comments

comments

79
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...