Przychody wyższe o 40% – wyniki Grupy WP w pierwszym półroczu 2023 roku

Informacja Prasowa - 29.08.2023
279

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Wirtualna Polska w pierwszym półroczu 2023 roku wyniosły ponad 670 mln złotych

To oznacza wzrost o niemal 40% w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Skorygowany zysk EBITDA wyniósł ponad 176 mln złotych, po wzroście o 6,5%. Ciągły wzrost wyników spółki w dużej części zapewniają akwizycje.

Dzięki akwizycjom od początku 2023 roku Grupa WP utrzymuje rekordową dynamikę wzrostu przychodów ze sprzedaży.  Łączne przychody w pierwszym półroczu przekroczyły 670 mln złotych, a tylko w drugim kwartale zamknęły się w kwocie prawie 360 mln złotych. Wzrosty przychodów wyniosły odpowiednio niemal 40% za pierwsze półroczne i 35% za drugi kwartał.  Skorygowany zysk EBITDA za pierwsze półrocze to ponad 176 mln złotych, po wzroście o 6,5%, z czego 100 mln złotych to EBITDA za drugi kwartał, co oznacza wzrost o niemal 8%.

Dobre wyniki, które dzisiaj prezentujemy, zawdzięczamy akwizycjom realizowanym w poprzednich latach. Zarówno tym w obszarze turystyki, jak i subskrypcyjnym. Ale akwizycje to przede wszystkim nowe talenty, które dołączyły do naszego holdingu. W porównaniu do ubiegłego roku zwiększyliśmy zatrudnienie o prawie 800 osób, łącznie mamy już ponad 3 tys. utalentowanych pracowników i to nas cieszy najbardziej, bo w branżach, w których działamy, nie ma nic cenniejszego. To jest nasza siła mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

W lipcu 2023 roku WP Holding sfinalizowała dokupienie wszystkich akcji  Audioteka S.A. za prawie 75 mln złotych. Z kolei w 2022 roku na akwizycje Grupa WP przeznaczyła ponad 580 mln zł. Oprócz pakietu akcji Audioteki S.A. za kwotę 83 mln euro kupiła Grupę Szallas obsługującą największe krajowe portale turystyczne umożliwiające rezerwację noclegów na Węgrzech, w Czechach, Rumunii, Polsce i Chorwacji. Grupa WP nabyła 100% udziałów w Benchmark.pl, jednym z czołowych portali internetowych o tematyce komputerowej i nowych technologii oraz w spółce Mediapop, właścicielu kilku portali internetowych.  Grupa WP kupiła też udziały w spółce Selsey, jednym z czołowych sklepów internetowych w Polsce w kategorii „dom i ogród” oraz w Patronite, największym polskim serwisie łączącym twórców z patronami.

Wybrane pozycje sprawozdania z wyniku finansowego

(w tys. zł) Sześć miesięcy zakończone
30 czerwca 2023
Sześć miesięcy zakończone
30 czerwca 2022
 Zmiana  Zmiana %
Segment Reklama i Subskrypcje
Przychody ze sprzedaży 338 491 275 135 63 356 23,0%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 326 853 262 966 63 887 24,3%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 127 844 128 789  (945) (0,7%)
Segment Turystyka
Przychody ze sprzedaży 214 914 105 491 109 423 103,7%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 214 914 105 491 109 423 103,7%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 33 904 22 672 11 232 49,5%
Segment Finanse konsumenckie
Przychody ze sprzedaży 105 237 74 420 30 817 41,4%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 105 237 74 420 30 817 41,4%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 14 285 14 116 169 1,2%
Segment Pozostałe
Przychody ze sprzedaży 18 126 28 999  (10 873) (37,5%)
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 18 126 28 999  (10 873) (37,5%)
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 152  (210) 362 (172,4%)
Segmenty łącznie
Przychody ze sprzedaży 670 016 479 764 190 252 39,7%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 658 378 467 595 190 783 40,8%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 176 185 165 367 10 818 6,5%
EBITDA (wg. MSSF 16) 172 368 154 648 17 720 11,5%
Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych  (75 103)  (44 612)  (30 491) 68,3%
Zysk na działalności operacyjnej 97 265 110 036  (12 771) (11,6%)
Wynik na działalności finansowej  (24 804) 6 096  (30 900) (506,9%)
Zysk przed opodatkowaniem 72 461 116 132  (43 671) (37,6%)
Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej 46 283 89 230  (42 947) (48,1%)
Zysk netto 49 895 92 681  (42 786) (46,2%)

 

(w tys. zł) Trzy miesiące zakończone
30 czerwca 2023
Trzy miesiące zakończone
30 czerwca 2022
Zmiana Zmiana %
Segment Reklama i Subskrypcje
Przychody ze sprzedaży 175 310 143 722 31 588 22,0%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 168 519 136 480 32 039 23,5%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 67 961 68 227  (266) (0,4%)
Segment Turystyka
Przychody ze sprzedaży 122 437 70 165 52 272 74,5%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 122 437 70 165 52 272 74,5%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 23 863 16 574 7 289 44,0%
Segment Finanse konsumenckie
Przychody ze sprzedaży 56 150 42 307 13 843 32,7%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 56 150 42 307 13 843 32,7%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 8 068 8 478  (410) (4,8%)
Segment Pozostałe
Przychody ze sprzedaży 9 075 12 734  (3 659) (28,7%)
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 9 075 12 734  (3 659) (28,7%)
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 291  (276) 567 (205,4%)
Segmenty łącznie
Przychody ze sprzedaży 359 561 266 611 92 950 34,9%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 352 770 259 369 93 401 36,0%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 100 183 93 003 7 180 7,7%
EBITDA (wg. MSSF 16) 96 743 87 300 9 443 10,8%
Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych  (38 108)  (22 763)  (15 345) 67,4%
Zysk na działalności operacyjnej 58 635 64 537  (5 902) (9,1%)
Wynik na działalności finansowej  (12 292)  (2 721)  (9 571) 351,7%
Zysk przed opodatkowaniem 46 343 61 816  (15 473) (25,0%)
Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej 31 890 45 825  (13 935) (30,4%)
Zysk netto 33 586 47 579  (13 993) (29,4%)

 W 2023 roku dynamicznie rośnie liczba reklamodawców korzystających z narzędzia WP Ads. W tej chwili jest ono aktywne dla 1000 klientów Wirtualnej Polski. WP Ads pozwala na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi na powierzchniach WP i innych wydawców zrzeszonych w sieci WPartner. WP Ads oferuje rozliczenie za faktycznie zrealizowaną sprzedaż u klienta w kampaniach retargetingowych, w modelu CPC oferuje mailing i kampanie prospectingowe display. Dostępne są też kampanie display w modelu CPC i vCPM oraz reklama natywna w modelu CPC.  Po zarejestrowaniu i zasilaniu konta na stronie ads.wp.pl, można przystąpić do załadowania materiałów i ustawiania parametrów emisji reklam.

Grupa WP to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. W lipcu 2023 roku z serwisów i usług internetowych spółki korzystało 22,3 mln Polaków. Od 2015 roku Wirtualna Polska Holding S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Pełna treść raportu z wynikami finansowymi dostępna jest na stronie http://holding.wp.pl.

Comments

comments

279
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...