Producent Devil Energy Drink ma przeprosić i zapłacić 60 tys. zł za sugestywną reklamę

Redakcja PR - 22.08.2018
229

Producent Devil Energy Drink ma przeprosić i zapłacić 60 tys. zł za sugestywną reklamę

Sąd Okręgowy w Legnicy orzekł, że firma Waterius produkująca napój Devil Energy Drink ma opublikować przeprosiny i zapłacić 60 tys. zł na rzecz jednej z fundacji. Powodem jest naruszenie dobrych obyczajów w reklamie internetowej z hasłem „Ona już wie co za chwilę będzie miała w ustach”. Firmą pozwało Stowarzyszenia Twoja Sprawa.

Kilkanaście skarg na przekaz reklamowy, m.in. od Stowarzyszenia Twoja Sprawa, otrzymała Komisja Etyki Reklamy. Po rozpatrzeniu sprawy orzekła, że grafika promująca Devil Energy Drink narusza dobre obyczaje.

Według przedstawicieli Stowarzyszenia Twoja Sprawa wyrok w tej sprawie jest precedensowy i może stanowić sygnał ostrzegawczy dla firm, które chcą w swoich reklamach naruszać dobre obyczaje.

Ustawa, na którą się powołujemy, jest wykorzystywana głównie przez przedsiębiorców. Problem polega na tym, że sami przedsiębiorcy nie chcą angażować się w spór sądowy z innym przedsiębiorcą tylko po to, by dla zasady zwalczać reklamy uchybiające godności człowieka, uprzedmiotawiające wizerunek kobiet lub naruszające w inny sposób dobre obyczaje. Stowarzyszenie Twoja Sprawa ma jednak właśnie takie cele i jest żywotnie zainteresowane usuwaniem tego typu reklam z obrotu – komentuje Izabela Karska z STS. – Jest to nasz pierwszy pozew, ale na pewno nie ostatni. Chcemy, aby przedsiębiorcy planując swoje działania mieli świadomość, że przekraczając pewne granice ryzykują spór sądowy – zapowiada.

 

 

Comments

comments

229
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...