Coraz więcej PR-owców w Wielkiej Brytanii dba o relacje z influencerami
Jak informuje Prweek.com, zaledwie połowa marketingowców przestrzega wytycznych dotyczących influencer marketingu.
Takie statystyki sporządzono na podstawie badania 600 specjalistów z branży. Dokładne dane mówią, że 54 % PR-owców postępuje zgodnie z wytycznymi z kodeksu praktyk reklamowych. Jest to lepszy wynik niż w zeszłym roku, bo dwanaście miesięcy wcześniej jedynie 37% działało zgodnie z kodeksem. Statystyki zostały wykonane na zlecenie Tukami, aplikacji, która zajmuje się łączeniem marek z influecerami.
Wytyczne, egzekwowane przez organ do spraw norm reklamowych (ASA), sugerują kiedy i dlaczego treść powinna zostać oznakowana jako reklama. Zazwyczaj wykonuje się to poprzez dodanie haseł takich jak #sp #ad #spon do postów w serwisach społecznościowych. ASA reagował wielokrotnie, gdy takie oznaczenia nie zostały umieszczone.
Na podstawie Prweek.com