PR Silesia Day 2019 za nami

Informacja Prasowa - 28.05.2019
48

PR Silesia Day 2019 za nami

W konferencji PR Silesia Day, która odbyła się 22 maja 2019 roku w Katowicach, wzięło udział blisko 150 osób. Wydarzenie zostało zorganizowane przez śląski oddział Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Międzywydziałowe Stowarzyszenie Dziennikarzy „Mosty” z okazji jubileuszów obu organizacji: 25-lecia PSPR i 20-lecia „Mostów”.

Podczas konferencji ogłoszono powstanie projektu Silesia Public Relations, którego celem będzie propagowanie wiedzy z zakresu RR-u i komunikacji.

Wydarzenie rozpoczęło się od przypomnienia przez dra Bernarda Grzonkę z Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Śląskiego historii i celów Stowarzyszenia „Mosty”. Następnie dr Krystian Dudek, właściciel Instytutu Publico i przewodniczący zarządu śląskiego oddziału PSPR, opowiedział o flagowym projekcie „PRawdziwyPR” obchodzącego swoje 25-lecie Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Głos zabrali też Justyna Kalinowska, przewodnicząca „Mostów”, prowadząca konferencję PR Silesia DAY oraz założyciele tego Stowarzyszenia – Marcel Kwaśniak i Marcin Kopczyński.

Następnie rozpoczęła się część merytoryczna, w ramach której głos zabrali prelegenci – członkowie zarządu śląskiego oddziału PSPR oraz przedstawiciele świata mediów.

„Skuteczna komunikacja w czasie prosperity i kryzysu – jak to się robi” – tak zatytułowane było pierwsze wystąpienie, które wygłosił dr Krystian Dudek. Opowiedział, jak budować skuteczną strategię PR z uwzględnieniem obrony przed sytuacjami kryzysowymi i realizacją działań naprawczych, a w prezentacji posłużył się konkretnymi studiami przypadków.

O dziennikarstwie w dzisiejszych czasach oraz jego relacjach z PR-em opowiedział wieloletni dziennikarz Telewizji Polskiej i Nowa TV, obecnie redaktor naczelny portalu Silesia24 Marek Czyż, który zwrócił uwagę na zmieniająca się rzeczywistość medialną i coraz większą obecność i rolę influencerów.

Ewa Stępniewicz i Barbara Kaźmierczak z Vis-Media mowiły z kolei o crowdfundingu – wyzwaniach i szansach z nim związanych na przykładzie projektu promocyjnego książki „Kto mieszka za meblami?” autorstwa kilkuletniej Poli Stępniewicz.

Marek Gajda na podstawie własnych doświadczeń na stanowisku rzecznika prasowego Urzędu Gminy w Radlinie w powiecie wodzisławskim przybliżył natomiast tematykę PR samorządowego. Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS-u, w wystąpieniu „Jak zarządzać marką – rzecz o ZUS-ie” opowiedziała o pracy rzecznika prasowego oraz o tym, jak kreować markę instytucji publicznej. Przedstawiła też dane na temat zmiany postrzegania ZUS-u przez Polaków. Konferencję zakończyło wystąpienie Agaty Kalafarskiej-Winkler, właścicielki agencji 5PR, która mówiła o tym, jak ważne jest budowanie i utrzymywanie dobrych relacji z mediami.

Efektem konferencji jest powołanie projektu Silesia PR, który swoimi założeniami nawiązuje do projektu „PRawdziwy PR”. Celem projektu Silesia PR będzie edukowanie z zakresu PR i promocja najwyższych standardów w branży. „Patrząc na osoby zasilające branżę PR – często brakuje im praktycznej wiedzy, która pozwoliłaby na szybszą adaptację w środowisku PR. Dlatego w gronie właścicieli agencji i specjalistów PR ze śląska, którzy dzielili się swoją wiedzą na tej konferencji – zdecydowaliśmy o powołaniu projektu Silesia PR” – mówi dr Krystian Dudek.

Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR) jest pierwszą i najstarszą samorządową organizacją zawodową tej branży w Polsce istniejącą od 1994 roku. Zrzesza ona pracowników działów PR w firmach, samorządach i administracji publicznej, wykładowców wyższych uczelni oraz pracowników agencji PR. PSPR prowadzi szeroką i różnorodną działalność popularyzatorską i edukacyjną dotyczącą PR poprzez inicjowanie i współorganizację konferencji i seminariów, prowadzenie szkoleń specjalistycznych, wspieranie przedsięwzięć sprzyjających wymianie informacji i doświadczeń z zakresu PR oraz wyznaczanie standardów zawodowych. Partnerem technologicznym stowarzyszenia jest firma netpr.pl

Comments

comments

48
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...