Polski YouTuber ujawnia, jak się tworzy fałszywe związki influencerów – INNPoland
Informacja Prasowa - 12.09.2019Polski YouTuber ujawnia, jak się tworzy fałszywe związki influencerów - INNPoland
Niecodzienną propozycją biznesową pochwalił się w mediach społecznościowych Jacek Gadzinowski – czyli popularny youtuber Jack Gadovsky. Jedna z agencji reklamowych wymyśliła, że w ramach kontraktu mógłby on… stworzyć fałszywy związek ze znaną instagramerką.
– Ostatnio jedna z agencji rekl. zaproponowała mi kontrakt, gdzie częścią moich świadczeń (na rzecz marki) były wspólne zdjęcia na instagramie w stylizowanych, odważnych zdjęciach oraz występy w filmach video na moim YT z popularną instagramerką, z niedopowiedzeniem o „związku” – poinformował na swoim profilu LinkedIn Gadzinowski, znany m.in. z cyklu „Wjazd na chatę”, w którym odwiedza YouTuberów w ich własnych domach.
Równocześnie Gadzinowski przyznał, że takie sytuacje nie są rzadkością.
– Nie jest tajemnicą, że są takie sytuacje gdzie influencerzy dogadują się na „sztuczne związki” by mieć więcej likes, zasięgi i popularność. W ten sposób mieć kontrakty reklamowe. Są też umowy w sławnych parach, gdzie związki są nawet sztucznie utrzymywane na pokaz mimo że ich dawno nie ma – świadczenia reklamowe obowiązują – napisał.
Komentujący nie byli pod wrażeniem profesjonalizmu agencji, która z propozycją wystąpiła. – Nie to nie jest kolejny etap (rozwoju rynku twórców internetowych – INNPoland), a po prostu brak kompetencji po stronie agencji – napisał jeden z użytkowników.
Inni z kolei zwrócili uwagę na to, że takie historie nie są w show biznesie nowością: – To nie jest nic nowego. Tworzyły się boysbandy, spice girls (przecież to nie były przyjaciółki tylko produkt), tworzyły się dawniej sztuczne pary dla fejmu (Hollywood od zawsze) – dodał inny.