Polki wciąż nie czują się bezpiecznie i boją się wychodzić same po zmroku

Informacja Prasowa - 07.03.2024
120

Brak poczucia bezpieczeństwa

Dzień Kobiet to nie tylko okazja do celebrowania wyjątkowości każdej z nas, ale także moment, by spojrzeć na nasze codzienne wyzwania. A wciąż jest nad czym pracować! Najnowsze badanie Avon „Równe szanse dla kobiet 2024” jasno wskazuje, że dla blisko 89 proc. Polek stereotypy dotyczące płci stanowią realną barierę w rozwoju, a aż 65 proc. z nich nie czuje się bezpiecznie, wychodząc wieczorem z domu. Realnym problemem pozostaje także przemoc domowa – aż 25 proc. badanych zauważa jej oznaki u swoich współpracowników.

Najwyższy czas powiedzieć temu STOP. Avon przygotował specjalny zestaw
z najnowszą szminką Hydramatic Shine i designerską kosmetyczką, z którego cały zysk trafi do fundacji Feminoteka na walkę z przemocą wobec kobiet.

Brak poczucia bezpieczeństwa

Poczucie bezpieczeństwa, a raczej jego brak – choć trudno uwierzyć, że w dzisiejszych czasach to wciąż aktualne – okazuje się czynnikiem, który silnie wpływa na nasz komfort. Aż ¾ kobiet
w Polsce odczuwa obawy podczas wieczornych spacerów czy ćwiczeń, a 65 proc. nie czuje się pewnie, wychodząc po zmroku z domu.
To jednak nie koniec zaskakujących statystyk – 32 proc. badanych przyznaje, że boi się korzystać w nocy z transportu publicznego, a 52 proc. odczuwa lęk, wsiadając do taksówek.

Nowe dane ujawniają również, że ponad ¼ Polek (29 proc.) czuła się „niekomfortowo” w miejscu pracy ze względu na swoją płeć, a 8 proc. doświadczyło molestowania. Co więcej, niemal 30 proc. twierdzi, że osoba z pracy zwierzała im się z doświadczanej przemocy domowej, a ponad 25 proc. badanych zauważyło jej fizyczne oznaki u współpracowników. Jeśli mamy szukać jakichkolwiek optymistycznych aspektów, to niemal 40 proc. respondentek w tego typu sytuacji pospieszyło z pomocą.

Poczucie bezpieczeństwa jest jedną z najważniejszych potrzeb w życiu człowieka. Jeśli go nie mamy, żyjemy w napięciu, stresie, a to niesie za sobą wiele konsekwencji, łącznie ze zdrowotnymi, co ma wpływ na nasze życie prywatne, ale też zawodowe. Dyskryminacja czy poczucie zagrożenia w miejscu pracy, także powoduje poważne skutki, takie jak chociażby brak koncentracji, lęki, problemy psychosomatyczne, co z kolei może przekładać się na większą absencję. Dlatego tak ważne jest, by pracodawcy zapewniali warunki pracy wolne od dyskryminacji w tym molestowania i przemocy. Są do tego zobowiązani przez kodeks pracy, ale badania pokazują, że konieczne są dodatkowe działania, by faktycznie zapewnić poczucie bezpieczeństwa – mówi Joanna Piotrowska, prezeska fundacji Feminoteka.

 Równe i równiejsi

Mimo pozytywnych zmian w dostępie do opieki medycznej, zatrudnienia czy edukacji, świat wciąż jest daleki od ideału i prawdziwej równości płci. W wielu obszarach nadal dominują męskie głosy, a szklany sufit nie pozwala kobietom rozbłysnąć na gruncie zawodowym i w pełni uwolnić własnego potencjału. Wyniki najnowszego badania Avon „Równe szanse dla kobiet 2024” przeprowadzonego przez markę wśród 7 tys. respondentek z 7 krajów, w tym z Polski, są tego najlepszym potwierdzeniem, a także iskrą do podjęcia zmian.

Ponad połowa przebadanych Polek przyznaje, że w porównaniu do kolegów trudniej im uzyskać podwyżkę (51 proc.) lub sięgnąć po wysokie stanowisko w firmie (58 proc.). Co więcej, 44 proc. kobiet napotyka ograniczoną elastyczność w miejscu pracy, która utrudnia łączenie kariery
z opieką nad dziećmi. Dla wielu z nas (33 proc.) dużym wyzwaniem okazuje się wystartowanie z własnym biznesem. Obawa przed porażką (48 proc.), brak pomysłu na to, od czego zacząć (40 proc.), a także stereotypy związane z płcią (21 proc.) hamują przedsiębiorczy potencjał kobiet.

 W Avon robimy co w naszej mocy, aby dodać kobietom blasku, pielęgnując ich ducha przedsiębiorczości poprzez możliwości rozwoju zawodowego, dedykowane szkolenia oraz treningi. Doskonale  wiemy, że odpowiednie wsparcie, zwłaszcza ze strony innych kobiet, to prawdziwa iskra rozpalająca nasz potencjał. Dlatego też tworzymy prężnie działającą sieć społecznościową, w której każda z nas może rozwijać skrzydła, zdobywać praktyczne umiejętności i sięgać po najwyższe stanowiska, czego sama jestem najlepszym przykładem. Razem kształtujemy przyszłość, w której kobiety są bezpieczne i osiągają sukcesy, jednocześnie przecząc wszelkim stereotypom.– mówi, Agnieszka Isa, General Manager w Avon Cosmetics Polska.

 Dla dobra kobiet

Z okazji Dnia Kobiet, marka rusza z akcją „Mów o tym głośno i świeć przykładem”. W ramach inicjatywy, powstał limitowany zestaw z najnowszą szminką Hydramatic Shine oraz designerską kosmetyczką. Całowity zysk ze sprzedaży zestawu zostanie przekazany fundacji Feminoteka, która na co dzień wspiera kobiety doświadczające przemocy. Kupując zestaw, dofinansowujesz m.in. działanie pierwszej i jedynej w Polsce aplikacji przeciwprzemocowej Avon Alert, z której skorzystało już 55 tys. użytkowniczek.

Avon od ponad 137 lat na pierwszym miejscu stawia potrzeby kobiet i odważnie porusza kwestię nierówności płci. Firma dąży co zwiększania ich szans oraz przedsiębiorczości, tworząc bezpieczne miejsca pracy, w których mogą się rozwijać. Bycie Konsultantką marki pozwala decydować o sobie i daje narzędzia oraz elastyczność w prowadzeniu własnego biznesu
w sposób, który im odpowiada.

Co więcej, kupując produkty Avon, nie tylko inwestujemy w wysokiej jakości kosmetyki, ale także wspieramy miliony kobiet, by mogły się rozwijać, zarabiać i spełniać marzenia. Ponad 20 proc. ze sprzedaży produktów pomaga tworzyć dla nich lepszą przyszłość[1]. Przez ostatnie 20 lat firma przekazała także ponad 91 milionów dolarów na działania szerzące świadomość o profilaktyce raka piersi i walkę z przemocą.

[1] Średnio, w oparciu o dane z roku 2021, dotyczące zniżek od sugerowanych cen odsprzedaży, oferowanych Konsultantkom Avon na całym świecie; nie każda Konsultantka uzyskuje maksymalne benefity, indywidualnie uzyskiwane wynagrodzenie jest uzależnione od różnych czynników.

Comments

comments

120
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...