Kampania ukraińskiej agencji VIVID dla Orange Flex
Kampania ukraińskiej agencji VIVID dla Orange Flex.
VIVID, ukraińska agencja reklamowa, zaprojektowała nową kampanię dla polskiego operatora telekomunikacyjnego Orange Polska S.A. i jego cyfrowej oferty Orange Flex.
1. Jak to się wszystko zaczęło?
W związku z wojną na Ukrainie cały zespół agencji VIVID został zmuszony do ucieczki z kraju. Głównym celem było uratowanie agencji, wsparcie pracowników , a po wojnie powrót do ojczyzny, aby tam dalej pracować.
Zdając sobie sprawę, że ich umiejętności mogą przydać się na rynku europejskim, członkowie zespołu zaczęli poszukiwanie nowych klientów. W efekcie już po niecałym miesiącu VIVID rozpoczął współpracę z Orange Polska.
Zadaniem agencji było zakomunikowanie usługi Orange Flex Ukraińcom – zarówno tym, którzy jeszcze przed wojną mieszkali w Polsce, jak i uchodźcom, którzy potrzebują stałego kontaktu z bliskimi.
Pani Masha Kuzmenok, dyrektor kreatywny VIVID: „Większość zespołu przeniosła się do Polski po wybuchu wojny w naszym kraju. Badanie docelowej grupy mieliśmy więc już przeprowadzone – byliśmy w stałym kontakcie z naszymi ukraińskimi krewnymi i przyjaciółmi. A nasza praca stała się naszym codziennym życiem.
Mamy wszystkie insighty , znamy ukraińską mentalność, kanały komunikacji wśród ukraińskich uchodźców oraz sposoby, jakim językiem do nich docierać . Wiedzieliśmy wokół czego zbudować kampanię, przyciągnąć zainteresowanie odbiorców oraz rozgrzać ich serca: silnych uczuć wspierania siebie nawzajem i tęsknoty za domem.
Dlatego do oprawy wizualnej kampanii użyliśmy znanych ukraińskich miast , a do nagrania wykorzystaliśmy markowy głos jednego z największych ukraińskich kanałów telewizyjnych. Wszystko po to, aby zbudować szybkie skojarzenia, a kampania brzmiała , jakby pochodziła z domu”.
2. Insight
Wszyscy Ukraińcy przebywający za granicą chcą utrzymywać stały kontakt w czasie wojny ze swoimi bliskimi na Ukrainie. A to oczywiście nie jest takie proste, gdy jesteś w innym kraju. Dlatego tak ważne jest stabilne połączenie oraz stały dostęp do internetu, aby nie przegapić telefonu od najbliższych .
3. Pomysł
Zespół VIVID postanowił pokazać, że Orange Flex pomaga w kontakcie z bliskimi mieszkającymi w Ukrainie – a to wszystko w prosty i intuicyjny sposób, bez zbędnych formalności. Dwa kraje w jednej aplikacji pozwalają czuć się bezpieczniej – być bliżej najbliższych mieszkających w Ukrainie i nie przegapić ani minuty ze swojego życia .
4. Realizacja
Kampania reklamowa Orange Flex podzielona jest na kilka części, nawiązujących do różnych funkcjonalności oferty i była dystrybuowana za pośrednictwem różnych platform, m.in. w mediach społecznościowych, czy komunikatorach Telegram i Viber.
Wspomniane aplikacje nie mają tak wielu polskich użytkowników , ale są bardzo popularne wśród Ukraińców . Agencja VIVID zdobyła zaufanie klienta, który wyraził chęć komunikowania swojej oferty w tych kanałach. Dla każdego z nich VIVID stworzyła bannery i filmy z emocjonalnym, ale też czułym przesłaniem: „Połącz się z bliskimi jednym kliknięciem ”.
VIVID content HUB from Ukraine. Nasza agencja ma dopiero 4 lata, ale mamy już duże doświadczenie w branży reklamowej. W zeszłym roku otrzymaliśmy nasze pierwsze Effie Silver za projekt TikTok. Wśród naszych klientów jest szereg międzynarodowych firm, dla których zrealizowaliśmy już filmy reklamowe i animacje, działania w mediach społecznościowych, projekty specjalne, efekty brandowe i wyzwania hashtagowe w TikTok, maski AR, promosy narodowe, niestandardowe materiały POS , e-commerce i tak dalej. Naszymi partnerami na Ukrainie są Pepsico, Carlsberg, BAT, Stada, Nestle, Bionorica, Biersdorf, Kusum, Avon, Bella Trade oraz wielu lokalnych.
Teraz naszym zadaniem jest wspierać nasz zespół, aby przetrwał, a także udowodnić, że nasze kompetencje mogą przydać się na rynku europejskim.
Comments
