#JedziemyWPolskę – akcja dziennikarzy WP

Informacja Prasowa - 20.08.2018
82

#JedziemyWPolskę – akcja dziennikarzy WP

Od połowy lipca reporterzy Wirtualnej Polski są w trasie. Przez najbliższe dwa miesiące odwiedzą kilkanaście miejsc w Polsce. W ramach projektu #JedziemyWPolskę powstanie 10 reportaży. Dziennikarze napiszą je również z inicjatywy czytelników, którzy zgłoszą swoje pomysły w serwisie dziejesie.wp.pl.

Na co dzień większość dziennikarzy WP pracuje w dużych miastach, ale w WP nie tworzy się dziennikarstwa zza biurka. Każdego dnia redakcje są blisko ludzi. Najważniejszym pytaniem porannego kolegium jest: „Dokąd dzisiaj jedziemy?”. To od niego rozpoczęła się ogólnopolska akcja #JedziemyWPolskę.
W projekt zaangażowanych jest dziesięciu reporterów z redakcji WP Wiadomości oraz Money.pl, w tym m.in. Violetta Baran, Piotr Barejka, Hubert Orzechowski, Martyna Kośka. Teksty ilustrowane będą zdjęciami fotografów WP.
W WP stawiamy na lokalne wątki, ludzkie historie, pozytywne tematy i przełamywanie stereotypów. Koncentrujemy się na miejscach spoza głównego nurtu. Tych, na które rzadko spogląda oko kamery – mówi Joanna Kocik, wydawca strony głównej WP i pomysłodawczyni akcji.
Projekt #JedziemyWPolskę podzielony jest na dwa etapy. W pierwszym opublikowane zostaną autorskie materiały dziennikarzy. W drugim, czytelnicy Wirtualnej Polski zdecydują, o czym napiszą i gdzie pojadą reporterzy WP. To oni wybiorą tematy ważne z punktu widzenia lokalnych społeczności.
Pierwszy materiał: „Rok po nawałnicy. Cmentarzysko drzew i ludzkich dusz” jest już dostępny w serwisie WP Wiadomości. Pokazuje sytuację mieszkańców Rytla rok po tragicznych nawałnicach. Wydarzeniami w Borach Tucholskich żyła cała Polska. Violetta Baran sprawdziła, jak ludzie uporali się z kataklizmem i czy władze dotrzymały złożonych w świetle kamer obietnic. W kolejnych odsłonach cyklu reportaże m.in. z Oświęcimia, Konina, Włocławka i Wielbarka.
Tematy i pomysły użytkownicy mogą zgłaszać pod adresem: dziejesie.wp.pl.

Comments

comments

82
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...