Podsumowanie roku Lifetube’a

Informacja Prasowa - 19.02.2024
63

Firma stawia na dywersyfikację źródeł przychodów twórców

Nowa oferta, dywersyfikacja źródeł przychodów twórców, wdrożenie najwyższych standardów współpracy – tak Lifetube, lider rynku influencer marketingu i ekonomii twórców, podsumowuje rok 2023. Firma w minionym roku postanowiła wprowadzić szereg zmian, które umożliwiły lepszą współpracę zarówno z twórcami, jak i markami.

Nowe narzędzia – nowe możliwości dla twórców

Lifetube w ramach rebrandingu, który został przeprowadzony w zeszłym roku, wprowadził zmiany w zakresie oferty dla twórców. Jedną z nich było utworzenie Content Labu, który zajmuje się zwiększaniem przychodów pasywnych twórców i monetyzacją tworzonych treści na nowych platformach. Dzięki współpracy z działem materiały twórców wygenerowały w zeszłym roku dodatkowo prawie 220 mln odtworzeń, a widzowie zostawili pod nimi ponad 4,6 mln reakcji. Działalność Content Labu w pierwszym, testowym okresie prowadzenia działań na ograniczonej liczbie kanałów, pozwoliła wypracować ponad 1 mln złotych dodatkowej wartości z contentu twórców dzięki jego redystrybucji.

Multidystrybucja i dywersyfikacja źródeł pasywnego przychodu to przede wszystkim szansa na uniezależnienie się od kaprysów jednej platformy oraz zwiększenie kaloryczności reklamowej contentu naszych twórców na rynku. Wyniki i zainteresowanie naszymi działaniami udowadniają tezę o potrzebie tego typu produktu w świecie twórców, którzy z pomocą Content Labu, mogą wrócić do korzeni swojej pracy i zająć się produkcją treści najlepszej jakości, a operacyjność i dystrybucję zostawiają nam – mówi Sebastian Huber, Head of Content Lab.

Kolejnym rozwiązaniem, które wprowadzone zostało w 2023 roku, jest Lifetube Max. Usługa ta pozwala na automatyczne zwiększanie przychodów twórców na YouTubie z reklam AdSense. Optymalizacja reklamowa sprawiła, że RPM (przychód z tysiąca wyświetleń reklamy) wzrósł średnio o 12,27%. W najlepszych przypadkach wzrost wynosił nawet 46%. Oprócz tego firma przeprowadziła ponad 200 audytów i konsultacji na profilach twórców, które umożliwiły im sprawniejsze tworzenie materiałów.

W 2023 roku staraliśmy się rozszerzać ofertę sieci wielokanałowej, aby wspierać twórców we wszystkich kluczowych obszarach ich twórczości na YouTubie. Obok wsparcia technicznego stawialiśmy na zwiększenie zarobków z AdSense oraz rozwój kanałów twórców. LifeTube MAX pomaga zarobić więcej za każdy tysiąc wyświetleń generowany przez ich materiały bez jakiejkolwiek ingerencji z ich strony. Audyty i konsultacje to z kolei praca nad długoterminowym wzrostem wyników kanałów. W ramach naszych usług doradczych wspólnie z twórcami analizujemy ich dotychczasowe wyniki, odnosimy je do danych z naszej sieci, do których dostęp mamy dzięki naszemu narzędziu analitycznemu LifeTube DATA, a następnie pracujemy wspólnie nad wdrożeniem strategii zwiększania wyświetleń i zasięgów. W tym roku planujemy dalszą rozbudowę naszej oferty w tym wsparcie twórców w docieraniu do zagranicznych widzów – mówi Marcin Pyć, Head of Network Management.

Współpraca z twórcami

Lifetube posiada szeroką ofertę współpracy dla twórców. Jej częścią jest sieć MCN, w ramach której wspiera twórców prowadzących kanały na YouTubie na płaszczyźnie technicznej, strategicznej, kreatywnej i graficznej. W sieci Lifetube zrzeszonych jest niemal 700 kanałów, których łączny watchtime w 2023 roku wyniósł prawie 718 mln godzin. Za 43% wszystkich wyświetleń w zeszłym roku odpowiadały materiały YT Shorts, które cieszą się rosnącą popularnością. Twórcy współpracujący z Lifetubem tworzą również na innych platformach. Na TikToku posiadają łącznie ponad 47,5 mln obserwujących, a ich materiały generowały w 2023 roku miesięcznie średnio prawie 295 mln wyświetleń. Profile twórców Lifetube’a na Instagramie posiadają łącznie ponad 37,4 mln fanów.
Firma współpracuje również z twórcami przy kampaniach reklamowych wykorzystujących influencer marketing. W zeszłym roku Lifetube współpracował z 332 twórcami przy 1531 projektach. Z tego tytułu Lifetube wypłacił influencerom ponad 14,1 mln złotych.
podsumowanie roku Lifetube dane.png

Ubiegły rok to tak naprawdę rok wielkich zmian dla managementu twórców w naszej organizacji. W 2023 roku bardzo mocno rozwinęliśmy naszą ofertę dla influencerów o dodatkowe usługi tj. raporty sprzedażowe, nowy system rozliczeń kampanii czy optymalizacje biznesowe. Niemniej poprzedni rok był dla nas tylko początkiem zmian. W 2024 roku będziemy rozwijali dalej naszą ofertę dla twórców tak, aby influencerzy mogli maksymalnie skupić się na tym, co kochają najbardziej – na tworzeniu treści. My zajmiemy się całą resztą – mówi Martyna Adamus, Influencer Management Director i członkini zarządu Lifetube’a.

W 2023 roku Lifetube zdecydował się również na udoskonalenie standardów w zakresie funkcjonowania współprac z twórcami. Podjęte działania mają na celu maksymalizację polityki brand safety w odniesieniu do społeczności twórców, ich odbiorców, a także klientów firmy. Wśród przyjętych rozwiązań znalazło się m.in.: przygotowanie katalogu dobrych praktyk, uszczelnienie systemu raportowania, wprowadzenie dodatkowych klauzul w zawieranych umowach oraz wdrożenie procedur zgłaszania nieprawidłowości.
Zmiany, które zostały wprowadzone w zeszłym roku to efekt dynamicznie zmieniającej się branży oraz chęci stworzenia najatrakcyjniejszej oferty na rynku dla twórców i klientów. W 2024 roku firma deklaruje, że będzie dalej rozwijała nowe narzędzia i usługi, które są jej wyróżnikiem na rynku. Potwierdzeniem jest niedawno zawarta współpraca ze startupem ElevenLabs, który zajmuje się generowaniem naturalnego głosu ludzkiego w wielu językach w oparciu o sztuczną inteligencję. Celem współpracy jest pomoc twórcom w rozbudowie swoich społeczności dzięki umożliwieniu dotarcia do obcojęzycznych odbiorców.

Comments

comments

63
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...