Platige Image stworzyło cyfrową rzeczywistość dla Ferrari

Informacja Prasowa - 29.10.2019
31

Platige Image stworzyło cyfrową rzeczywistość dla Ferrari

Platige Image, studio efektów specjalnych i post produkcji, stworzyło foto realistyczne cyfrowe samochody i roller coaster na potrzeby nowej reklamy parku rozrywki Ferrari World w Abu Zabi.

Spot, wyreżyserowany przez weterana reklamy dla branży motoryzacji Nico Kreisa, pokazuje bolid F1 Ferrari, zabytkowy samochód Ferrari GT 250, a także roller coaster będący atrakcją Ferrari World – wszystkie odtworzone cyfrowo i wstawione do ujęć z prawdziwych planów zdjęciowych przez Platige Image.

Spot reklamowy można znaleźć pod tym linkiem.

 

Naszym głównym zadaniem było zastąpienie prawdziwych samochodów wygenerowanymi komputerowo, a także odtworzenie części roller coastera Turbo Track, atrakcji Ferrari World. Także główny budynek parku został stworzony cyfrowo– mówi Mateusz Wiśniewski, producent z Platige Image.

Zespół stanął przed niezwykłym wyzwaniem: stworzyć komputerowy odpowiednik Ferrari GT 250. Wyprodukowano tylko 104 sztuki tego pojazdu, przy czym każda z nich jest nieco inna od pozostałych – różni się detalami błotnika czy inaczej rozmieszczonym logo.

Szczegółowość cyfrowych pojazdów, które stworzyliśmy dla Ferrari, jest nieporównywalna z żadnym innym z naszych projektów. W przypadku GT 250 nie mieliśmy do dyspozycji schematów czy gotowych do użycia modeli 3D, więc wszystko musiało zostać stworzone od podstaw, na bazie naszych fotografii – wspomina Marek Gajowski, CG supervisor w Platige.

Mając na celu osiągnięcie fotorealizmu, zespół zadbał o dopracowanie najmniejszych detali: od struktury powierzchni do refleksów światła. Marek Gajowski jest szczególnie dumny z integracji cyfrowego bolidu Formuły 1 z materiałem nakręconym na planie. Zadanie to było szczególnie trudne ze względu na ilość źródeł światła i atmosferę sceny.

– Praca z Platige sprawiła mi ogromną przyjemność. To niezwykle kreatywny i pełen pasji zespół. Walczą o najlepszy rezultat do samego końca  –  powiedział Nico Kreis, który już wcześniej znał studio z jego pracy nad reklamami Abarth i Jaguara.

Comments

comments

31
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...