PKN ORLEN mecenasem XVIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina

Informacja Prasowa - 10.03.2020
68

PKN ORLEN mecenasem XVIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina

PKN ORLEN wspiera prestiżowe projekty, ważne dla polskiej kultury i sztuki. Koncern został mecenasem Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina – największego na świecie wydarzenia kulturalnego 2020 roku. W konkursie o blisko stuletniej tradycji wezmą udział pianiści z całego świata, dla których będzie on szansą na międzynarodową karierę. Wielki finał odbędzie się jesienią w Filharmonii Narodowej w Warszawie.

Konkurs poprzedzą koncerty i konferencje prasowe, które odbędą się w sześciu krajach, na trzech kontynentach. W Moskwie, Seulu, Miami, Brukseli, Wiedniu, Szanghaju i Brazylii będzie można usłyszeć muzykę klasyczną w wykonaniu laureatów i uczestników poprzednich edycji, znanych już z występów na światowych scenach, a także dowiedzieć się więcej o historii i idei konkursu.

Chopin jest jedną z najcenniejszych polskich marek rozpoznawalnych na całym świecie, a twórczość naszego kompozytora niezależnie od kręgu kulturowego kojarzona jest z wysokim prestiżem i elitarnością. Dlatego PKN ORLEN jako narodowy czempion, świadomy wagi obecności kultury w życiu społeczeństwa czuje się zobowiązany do wspierania Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego, który z każdą kolejną edycją przyciąga jeszcze większą rzesze doskonałych pianistów i melomanów muzyki klasycznej.  To wyjątkowe wydarzenie będzie transmitowane na całym świecie. Jako sponsor chcemy wykorzystać jego potencjał promocyjny i komunikacyjny. Ten konkurs doskonale wpisuje się w nasze działania związane ze wzmacnianiem marki ORLEN na międzynarodowych rynkach. Nasze produkty trafiają do ponad 100 krajów na sześciu kontynentach, a blisko 60%, czyli około 60 mld zł rocznie jest generowane za granicą. Marka Chopin to szansa na dotarcie do interesujących nas biznesowo regionów – Azji i Ameryki, w których twórczość Fryderyka Chopina jest niezwykle popularna. Nasze zaangażowanie w to wydarzenie ma też wymiar społeczny. Wspieramy inicjatywy służące budowie tożsamości narodowej. Tylko w ostatnim roku nasze wsparcie dla polskiej kultury wzrosło, w porównaniu do 2015 roku, aż pięciokrotnie – z 1,7 mln zł do 8,3 mln zł – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.    

Przesłuchania konkursowe w ramach XVIII Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego 2020 będzie można śledzić w internecie, na stronie konkursu, a także na oficjalnym kanale Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina na YouTube. Po raz pierwszy transmisje będą dostępne w formacie 4K oraz w VR wprost ze sceny. W tym roku Instytut przygotowuje też poświęconą konkursowi aplikację mobilną (Chopin Competition), aplikację smart TV oraz portal internetowy (chopin2020.pl), na którym będą dostępne najważniejsze informacje dotyczące jego 18. edycji.

PKN ORLEN w 2016 roku wrócił do tradycji sponsorowania konkursu chopinowskiego, podpisując umowę z Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina. W ciągu dwóch lat wspólnie zrealizowanych zostało wiele nowych projektów kulturalnych, m.in. cykl koncertów zagranicznych promujących konkurs. Ponadto Fundacja ORLEN przekazała środki na rekonstrukcję dwóch historycznych fortepianów, na których grał Fryderyk Chopin. Zakupione zostały również cenne rękopisy kompozytora na zagranicznych aukcjach, które przekazano Muzeum Fryderyka Chopina w Warszawie.

W ramach współpracy PKN ORLEN i Narodowy Instytut Fryderyka Chopina co roku realizują też projekty o zasięgu międzynarodowym, w tym: Międzynarodowy Festiwal „Chopin i Jego Europa”, koncerty upamiętniające rocznice urodzin i śmierci kompozytora, a także programy edukacyjne dla dzieci, seniorów i osób niepełnosprawnych. Z kolei w 2018 roku odbyła się pierwsza edycja prestiżowego Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina na Instrumentach Historycznych, którego laureatem został polski artysta – Tomasz Ritter.

PKN ORLEN angażuje się też w wiele innych działań wspierających polską kulturę. Objął mecenat nad najważniejszą sceną muzyczną w Polsce i jedną z najważniejszych w Europie – Teatrem Wielkim–Operą Narodową. Wspiera, we współpracy z Narodowym Centrum Kultury, Festiwal Muzyki Europy Środkowo–Wschodniej „Eufonie”, a także sponsoruje Festiwal Wielkanocny, organizowany przez Stowarzyszenie Ludwika van Beethovena. Ponadto współpracuje z Muzeum Narodowym w Warszawie i Muzeum im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Sulejówku.

Comments

comments

68
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...