PiS kontra Trump – analiza „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”

Informacja Prasowa - 13.02.2017
42

PiS kontra Trump - analiza "PRESS-SERVICE Monitoring Monitoring"

W styczniu br. pierwsze strony dzienników ogólnopolskich zdominował PiS i wybory prezydenckie w USA – wynika z raportu przeprowadzonego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Lista najczęściej występujących słów w badanym miesiącu była związana z polityką krajową, a przede wszystkim z partią rządzącą.  Najczęściej na jedynkach padały frazy „PiS” (135 wystąpień), „Polsce” (112), „Polska” (110), a także „rząd” (62) i „prezes” (61).

pis

Dziennikarze poruszali także temat referendum w Ameryce. Prym wiodły frazy „USA” (96 wystąpień) czy „prezydent” (72). Na jedynkach nie zabrakło także nazwiska nowego lidera – nazwisko „Trump” pojawiło się na pierwszych stronach dzienników ogólnopolskich 58 razy.

Dużą popularnością cieszyła się także fraza „gazeta” (87 wzmianek), „redaktor” (65) i „prawo” (64). W top 10 znalazło się także słowo „pracy” (64).

Oto czołówka klasyfikacji:

PiS 135
Polsce 112
Polska 110
USA 96
Polski 87
Gazeta 87
Prezydent 72
Redaktor 65
Prawo 64
Pracy 64
Rząd 62
Prezes 61
Minister 60
Gazety 60
Firmy 59
Prenumerata 59
Sędziów 59
Trump 58
Prawa 57
Dziennik 52
Życie 52
Prezydent 51

Analiza dotyczy stycznia 2017 r.  

Metodologia

Chmura wyrazów najczęściej występujących na pierwszych stronach dzienników ogólnopolskich. Treść chmury odzwierciedla najważniejsze tematy, jakie przetoczyły się przez polskie media w danym miesiącu, a także sposób pisania o nich. Metodologia zakłada pominięcie tak zwanych „common words” – spójników, zaimków i innych słów, które nic nie mówią o tematyce podejmowanej przez media.

W chmurze wzięto pod uwagę treści ze wszystkich wydań danego tygodnia z pierwszych stron „Dziennika Gazety Prawnej”, „Faktu”, „Gazety Polskiej Codziennie”, „Gazety Wyborczej”, „Metra”, „Naszego Dziennika”, „Polski the Times”, „Rzeczpospolitej” i „Super Expressu”.

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Zobacz:

Ciąża i marketing idą w parze – baby boom celebrytek. Raport „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”

Opozycja atakuje. Raport „Scena Polityczna” „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”

Comments

comments

42
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...