Piotr Fronczewski w najnowszym podcaście „Mistrzowie Słowa” – już 10 odcinków wyjątkowej serii na Wyborcza.pl

Informacja Prasowa - 10.05.2021
57

Piotr Fronczewski w najnowszym podcaście "Mistrzowie Słowa" - już 10 odcinków wyjątkowej serii na Wyborcza.pl

Piotr Fronczewski w najnowszym podcaście „Mistrzowie Słowa” – już 10 odcinków wyjątkowej serii na Wyborcza.pl

 
W sobotę, 8 maja br. na Wyborcza.pl pojawił się 10. odcinek podcastu „Mistrzowie Słowa”, w którym mistrzowie sceny czytają mistrzów pióra – wybitne aktorki i wybitni aktorzy prezentują najlepsze teksty dziennikarek i dziennikarzy „Gazety Wyborczej”. Najnowsza część podcastowej serii, w związku z 32. urodzinami „Gazety Wyborczej”, to wspomnienie początków dziennika – Piotr Fronczewski czyta w niej tekst Piotra Lipińskiego „Orgazm z przydziału. Oto dzień, w którym ukazaliśmy się po raz pierwszy”. Tej i innych odsłon podcastu „Mistrzowie Słowa” mogą słuchać członkinie i członkowie Klubu Wyborcza.pl oraz subskrybenci TOK FM Premium.  
Pierwszy numer „Gazety Wyborczej” ukazał się 8 maja 1989 r. W wydaniu był m.in. program wyborczy Komitetu Obywatelskiego „Solidarność”, a na pierwszej stronie – tekst Lecha Wałęsy i wstępniak zespołu redakcyjnego. A jak wyglądał dzień, w którym dziennik ukazał się po raz pierwszy? – W poniedziałek 8 maja 1989 r. PKP obiecuje, że w wagonach sypialnych nie powinno już zabraknąć szklanek, pościeli, koców, a nawet papieru toaletowego; Premier Rakowski notuje w swoim dzienniku: „Zaczynam czarno widzieć przyszłość”; Cytryny wymiotło ze sklepów, a sera białego nie można dostać już po 8 rano; Biuro Prezydialne Polskiej Akademii Nauk zaleca, aby w oficjalnej korespondencji używać zwrotu „pan”, a nie „obywatel”; W weekend poprzedzający 8 maja celnicy zawrócili z granicy 2,5 tysiąca „pseudoturystów” 
O tym wszystkim można nie tylko przeczytać na Wyborcza.pl, ale też posłuchać dzięki wyjątkowemu podcastowi „Mistrzowie Słowa”. W 10. części cyklu Piotr Fronczewski czyta tekst Piotra Lipińskiego „Orgazm z przydziału. Oto dzień, w którym ukazaliśmy się po raz pierwszy” (link do podcastu).
Co sobota słuchacze „Mistrzów Słowa” zapoznają się z najciekawszymi publikacjami „Gazety Wyborczej”. To teksty pochodzące z magazynów: „Wolna Sobota”, „Duży Format”, „Wysokie Obcasy”, „Ale Historia”, „Książki, Magazyn do czytania” i „Wyborcza Classic”. Każdy odcinek podcastu publikowanego na Wyborcza.pl/mistrzowieslowa to spotkanie nie tylko z interesującym artykułem, ale też wyjątkowym głosem – publikacje „Wyborczej” czytają wybitne aktorki i wybitni aktorzy.
Poprzednie teksty przeczytali dla klubowiczek i klubowiczów „Wyborczej”: Bartosz Bielenia, Wojciech Malajkat, Julia Wyszyńska, Jerzy Radziwiłowicz, Borys Szyc, Zofia Wichłacz, Maciej Stuhr, Justyna Wasilewska i Artur Barciś.
Całego odcinka „Mistrzów Słowa” mogą wysłuchać posiadaczki i posiadacze pakietu Klubowego Wyborcza.pl, a fragmentu – wszyscy internauci w podcaście „8:10”.
Członkinie i członkowie Klubu „Wyborczej” mogą nie tylko czytać wszystko, co publikuje redakcja „Gazety Wyborczej” – mają też bezpośredni kontakt z redakcją, zaproszenia na ekskluzywne spotkania i dwie dodatkowe prenumeraty dla bliskich. Mogę również korzystać z archiwum dziennika (z ponad 4 mln artykułów od 1989 r.), a w prezencie na powitanie otrzymują trzy miesiące darmowego dostępu do podcastów Radia TOK FM.
Podcast „Mistrzowie Słowa” wspiera autopromocja na stronach serwisów Wyborcza.pl i papierowego wydania, a także na profilach dziennika w mediach społecznościowych.
„Mistrzowie Słowa” to kolejny podcast tworzony przez redakcję „Gazety Wyborczej”. Od końca 2019 r. na Wyborcza.pl – od poniedziałku do piątku rano – pojawia się podcast „8:10”, w którym dziennikarze „Wyborczej” i Wyborcza.pl komentują najważniejsze wydarzenia w kraju i na świecie, polecają wydarzenia kulturalne oraz opowiadają o swoich tekstach. Oprócz tego w serwisie dostępne są podcasty programu „Jutronauci”, nowe odcinki „Radia Książki” i podcasty „Wysokich Obcasów”.

Przy okazji premiery nowych części podcastu „Mistrzowie Słowa” zespół „Gazety Wyborczej” przypomina też i poleca serię audiobooków Wydawnictwa Agora pod tym samym tytułem, którą można znaleźć na stronie Kulturalnysklep.pl i Publio.pl.

Comments

comments

57
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...