Pierwsza w Polsce transmisja meczu piłki nożnej w technologii Dolby Atmos

Informacja Prasowa - 15.06.2018
299

Widzowie w Polsce po raz pierwszy w historii mogli obejrzeć mecz piłkarski na żywo z wykorzystaniem technologii dźwięku Dolby Atmos.

Telewizja Polska S.A. 12 czerwca transmitowała mecz towarzyszki Polska – Litwa z realistycznym dźwiękiem Dolby Atmos, który przyciągnął przed ekrany rekordową liczbę widzów – 8,2 mln osób.

TVP jest pierwszym na świecie nadawcą publicznym, który udostępnił transmisję na żywo
z dźwiękiem Dolby Atmos w krajowej dystrybucji – bezpłatnie i bez żadnych ograniczeń.

Realizację tego projektu umożliwił specjalny wóz transmisyjny wyposażony w system odsłuchu audio 5.1.4 pozwalający na produkcję realistycznego dźwięku na żywo. Dziesięciokanałowy (5.1.4) dźwięk zintegrowany z sygnałem HD-SDI był przesyłany ze stadionu łączem światłowodowym do siedziby TVP, a następnie kodowany przy użyciu kodera Dolby Atmos. W porównaniu ze standardową transmisją dźwięku, rejestracja realistycznego dźwięku wymagała zmiany tylko jednego mikrofonu na stadionie — mikrofon surround 5.1 został zastąpiony mikrofonem 3D.

TVP nadała transmisję na żywo z dźwiękiem Dolby Atmos 12 czerwca i była to relacja z meczu towarzyskiego Polska-Litwa przed Mistrzostwami Świata. Nadawca publiczny odnotował fenomenalne wyniki oglądalności — do 8,2 miliona w ostatniej minucie, co stanowi rekord, a średnia oglądalność meczu wyniosła 6,3 miliona widzów. Wyniki te zapewniły TVP 46,5-procentowy udział w rynku podczas transmisji na żywo.

Dolby Atmos emituje dźwięk poruszający się w trzech wymiarach, który można precyzyjnie umiejscowić, w tym także nad głową. W ten sposób zapewnia odbiorcom realistyczne wrażenia akustyczne, a kibicom — najbardziej wciągającą i pełną emocji rozrywkę.

O firmie Dolby Laboratories:

Dolby Laboratories (NYSE: DLB) ma siedzibę w San Francisco oraz biura w ponad 20 krajach. Dolby wykorzystuje osiągnięcia naukowe w dziedzinie wizji i dźwięku do zapewniania widzom i słuchaczom spektakularnych wrażeń. Dzięki innowacyjnym badaniom i technologiom tworzy przełomowe funkcje dla miliardów osób na świecie w ramach współpracy z artystami, firmami i konsumentami. Wrażenia, jakie zapewniają odbiorcom technologie Dolby Vision, Dolby Atmos, Dolby Cinema, Dolby Voice
i Dolby Audio wprowadzają nową jakość w rozrywce i komunikacji w kinach, w drodze,
w domu oraz w pracy.

Comments

comments

299
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...