Nowatorskie rozwiązanie Tagmax wkracza do Trójki

Redakcja PR - 01.10.2018
85

Tagmax wprowadza innowację na światową skalę w talent show Polskiego Radia

Muzyczne talent show Programu 3 Polskiego Radia „Start NaGranie” to pierwszy w historii konkurs, w którym będzie można głosować na jego uczestników, kupując ich muzykę bezpośrednio z poziomu nagrania online. Innowacyjne rozwiązanie konkursowe wdrożył polski startup – interaktywna platforma video Tagmax. Emisja pionierskiego show ruszy 5 października na antenie „Trójki” i online.

„Wdrożona przez Tagmax innowacyjna mechanika głosowania pozwala na interakcję typu ‘one-click’, wprost z poziomu nagrań publikowanych w formie video – w nich publiczność będzie oddawała głosy, kupując utwory konkursowe, a dochód trafi do rąk wykonawców” – wyjaśnił Bartosz Jastrzębowski z platformy Tagmax, który jest również twórcą konkursu i reżyserem jego odcinków.

W talent show, w którym główną nagrodą jest nagranie i wydanie albumu w Agencji Muzycznej Polskiego Radia, mogą brać udział debiutujący soliści i zespoły. Przesłuchania uczestników, organizowane w Studio Koncertowym im. Agnieszki Osieckiej przed jury i publicznością, będą prezentowane na antenie „Trójki”, na portalu polskieradio.pl i w mediach społecznościowych. 

„To pierwsze w historii talent show o takiej formule. Stosując najnowsze technologie nie tylko zaangażuje słuchaczy i internautów we wspieranie swoich faworytów, ale też pozwoli artystom zgromadzić środki na realizację swoich autorskich pomysłów. Wierzę, że wspólnie wyznaczamy właśnie nową jakość w interakcji z odbiorcami. Chcemy jednocześnie, aby był to konkurs, który w autentyczny sposób pomoże wydobyć przyszłe diamenty polskiej muzyki“ – powiedział Wiktor Świetlik, dyrektor i redaktor naczelny Programu 3 Polskiego Radia.

 

„Możemy śmiało powiedzieć, że tym konkursem Polskie Radio wyznacza kierunek rozwoju – tak radia online, jak i konkursów talentów. Cieszymy się niezmiernie, że możemy wspólnie z ‘Trójką’ wprowadzać nową jakość interakcji z odbiorcami. Dzięki zastosowaniu naszej platformy, głosowanie w konkursie będzie atrakcyjniejsze, uczestnicy będą mogli monetyzować swój udział w show i zagwarantuje to im wzrost interakcji online” – wyjaśnił Radosław Sosnowski z platformy Tagmax.

„Współtworząc z Polskim Radiem nowy format konkursu, chcieliśmy znaleźć płaszczyznę do komunikacji z młodymi ludźmi. Ich pasje muzyczne, wywołane poprzez eter radiowy, stają się widoczne w sieci. ‘Trójka’ jest gwarantem jakości muzycznej, jury to profesjonaliści w każdym calu, a internet pomaga być tuż przy artystach i ich twórczości. To tam jest ich publika. A ‘Start NaGranie’ to pierwszy konkurs radiowy realizowany w technice wideo do internetu” – podkreśla Bartosz Jastrzębowski.

Nabór do „Start NaGranie” ruszył 12 września i będzie trwać do końca października. Artyści będą prezentowali wyłącznie własny repertuar, wykluczone jest wykonywanie coverów. Jury konkursu dopuści spośród zgłaszających 35 uczestników, którzy wezmą udział w eliminacjach – te będą emitowane w pierwszych odcinkach programu, gdzie głosami jury jeden z wykonawców będzie mógł zaprezentować się w poniedziałkowych audycjach Tomasza Żądy „Trójka Żąda debiutów”. Następnie odbędą się półfinały, w których publiczność będzie mogła, kupując muzykę uczestników online, głosować na nich. W finale – 21 grudnia – laureata spośród trzech najlepiej sprzedających swoją muzykę wykonawców wybierze jury.

Tagmax to zupełnie nowy sposób komunikacji z odbiorcą, zamieniający dotychczasowy monolog, wymagający estymowania jego reakcji, na wielokanałowy dialog. Okno z materiałem video staje się dzięki platformie Tagmax samodzielnym bytem, zawierającym wszystko, co potrzebne do dokonania transakcji – jest więc unikalnym, interaktywnym „pop-up store” dla internetu, w którym widz może wykonać różne działania, a to potęguje jego zaangażowanie w oglądaną treść.

 „Wyróżnikiem platformy jest połączenie w jednym kanale – video – funkcji reklamowej, sprzedażowej i informacyjnej, co dostępne było dotąd tylko w konwencjonalnych sklepach stacjonarnych. Dzięki temu platforma to kanał nowatorski – i komunikacji, i sprzedaży – nie kolidujący z już istniejącymi i dający komplementarne rozwiązanie” – wyjaśnia Radosław Sosnowski. 

Platforma działa w oparciu o autorskie rozwiązanie do umieszczania w video klikalnych tagów – ruchomych i statycznych, pozwalających odbiorcy dokonywać zakupów lub uzyskiwać informacje bezpośrednio z poziomu oglądanego materiału. Posiada zaimplementowaną technologię sprzedaży i własny CMS, zaplecze logistyczne oraz system płatności i rozliczeń. Tagmax jest też rozwiązaniem do działań niekomercyjnych, rozrywkowych, edukacyjnych czy też do działalności charytatywnej.

***

Tagmax to działająca zgodnie ze standardami IAB interaktywna platforma video, oferująca m.in. kompleksowe rozwiązanie do działań e-commerce. Jej wyróżnikiem jest połączenie w kanale video funkcji reklamowej, sprzedażowej i informacyjnej, dostępnej dotąd tylko w konwencjonalnych sklepach stacjonarnych. Tagmax posiada zaimplementowaną technologię sprzedaży i własny CMS, zaplecze logistyczne oraz system płatności i rozliczeń. Działa w oparciu o autorskie rozwiązanie do umieszczania w video klikalnych tagów – ruchomych i statycznych, pozwalających odbiorcy dokonywać zakupów lub uzyskiwać informacje bezpośrednio z poziomu oglądanego materiału. Analiza pierwszych kampanii przeprowadzonych przez Tagmax wykazała bardzo wyraźny wzrost wskaźników CTR, CPS i Engagement Rate (wskaźnik interakcji sięga ponad 65%). www.tagmax.pl 

Comments

comments

85
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...