Nocowanie.pl – trendy

Jerzy Ciszewski - 04.09.2019
22

Nocowanie.pl - trendy

Nie od dziś wiadomo, że branża turystyczna rządzi się sezonowością, a najwięcej podróży przypada w  okresie wakacyjnym. Jednak na zainteresowanie turystów wpływają różne czynniki, np. lokalizacja miasta czy imprezy odbywające się w okolicy.

Niezależnie czy jesteś turystą, czy reprezentujesz branżę turystyczną, z pewnością zainteresują Cię statystyki dotyczące zainteresowania jakim cieszy się Twoje miasto wśród podróżujących.
Od teraz portal Nocowanie.pl udostępnia zakładkę Trendy” w której znajdują się dane dotyczące:
•    terminów o jakie aktualnie pytają turyści,
•    liczby turystów w mieście w poszczególnych miesiącach,
•    oraz porad dla właścicieli obiektów noclegowych (kiedy zwiększyć nakłady na reklamę, aby pozyskać jak najwięcej turystów w wybranym miesiącu).

Zobaczmy, jak to wygląda w praktyce i przeanalizujmy dwie najpopularniejsze destynacje turystyczne w Polsce. Od lat liderem nad morzem jest Władysławowo, zaś w górach króluje Zakopane.

W Zakopanem aktualnie turyści najczęściej pytają o noclegi w terminie Świąt Bożego Narodzenia (od 22 grudnia). Najwięcej zapytań jednak pojawia się na sylwestra i Nowy Rok, więc jeśli marzy Wam się przywitanie 2020 w górach, to ostatni dzwonek, aby zabrać się za organizację wyjazdu.

Również na wykresie przedstawiającym liczbę turystów w Zakopanem w poszczególnych miesiącach widać gwałtowny wzrost na przełomie grudnia i stycznia. Popularne są również ferie zimowe w styczniu i lutym oraz wakacje, szczególnie sierpień.

Listopad jest jednym z miesięcy, gdzie zainteresowanie turystów spada. Korzystając z trzeciej opcji widzimy, że aby mieć obłożenie gości w listopadzie, właściciel obiektu noclegowego powinien rozpocząć promocję już w lipcu.

 

We Władysławowie obecnie turyści pytają o wrzesień, szczególnie pierwszą połowę. Prognozowana jest ciepła pogoda, więc to doskonała okazja, aby skorzystać z ostatnich promieni słońca poza wakacyjnym sezonem, kiedy w miejscowości jest znacznie spokojniej.

Na wykresie obrazującym liczbę turystów w mieście widzimy, że gorący okres przypada od czerwca do września, szczególnie w wakacje. A najwięcej turystów odwiedziło Władysławowo na przełomie lipca i sierpnia.

Nieco inaczej wygląda też sytuacja z reklamą obiektów noclegowych – w tym przypadku właściciele powinni promować się już wiosną (od kwietnia), największe środki przeznaczając na sierpień.

 

https://www.nocowanie.pl/sprawdz-jakim-zainteresowaniem-wsrod-turystow-cieszy-sie-twoje-miasto.html

Comments

comments

22
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...