„(nie)Pełnosprawni w internecie”. Powstał raport na temat technologii, które aktywizują osoby z niepełnosprawnościami

Informacja Prasowa - 29.04.2019
24

„(nie)Pełnosprawni w internecie”. Powstał raport na temat technologii, które aktywizują osoby z niepełnosprawnościami

Jak nowe technologie umożliwiają zdobycie i wykonywanie pracy osób z niepełnosprawnościami, jakie rozwiązania pomagają w codziennym funkcjonowaniu i jak zmienia się rzeczywistość w sieci w czasach, gdy co ósmy Polak jest niepełnosprawny. Na te pytania (i wiele więcej) odpowiadają autorzy raportu „(nie)Pełnosprawni w internecie” wydanego przez Social Press, pod patronatem m.in. Polskiego Forum Osób Niepełnosprawnych.

Rozwój technologiczny codziennie wspiera walkę z ograniczeniami niepełnej sprawności.

W czasach, gdy na świecie ok. 120 milionów osób boryka się z barierami fizycznymi, społecznymi i zawodowymi, rewolucyjnymi stają się rozwiązania i technologie dedykowane właśnie osobom z niepełnosprawnościami. Specjalistyczne aplikacje, programy, ale także infrastruktura i udogodnienia w miejscach pracy – nowe rozwiązania umożliwiają niwelowanie wielu przeszkód, które nie pozwalają na przemieszczanie się, podejmowanie aktywności zawodowej, korzystanie z obsługi klienta czy sklepów internetowych.

Autorzy najnowszego raportu Social Press „(nie)Pełnosprawni w internecie” przeanalizowali to jak pod wpływem zmian technologicznych zmienia się dostępność rynku pracy dzięki aplikacjom, czy tzw. robotom-kelnerom. Ocenie poddano także funkcjonalność nowoczesnych stron internetowych, aplikacji oraz cyfrowych mediów tradycyjnych, w tym telewizji. Przygotowane zostały też zalecenia dotyczące zmieniającej się komunikacji online, cyfryzacji dokumentacji i obsługi niepełnosprawnego klienta. Raport zamyka rozdział poświęcony zwiększającej się stale dostępności high-tech, pozwalającej na drukowanie protez, zmianę gestów języka migowego na dźwięki czy korzystanie z asystentów głosowych.

Z najnowszego raportu „(nie)Pełnosprawni w internecie” dowiemy się m.in.:

  • jak nowe technologie zmieniają rzeczywistość osób z niepełnosprawnościami
  • co mogą zrobić przedsiębiorcy, marketerzy i sprzedawcy, aby ułatwić im życie
  • w jaki sposób nowe technologie umożliwiają pracę osobom z niepełnosprawnościami
  • jak firmy w Polsce i na świecie szerzą ideę umożliwiania im pracy
  • jak komunikować się z klientem z ograniczeniami w sieci
  • jakie rozwiązania ułatwiają im codzienne funkcjonowanie
  • o czym pamiętać podczas obsługi klienta z niepełnosprawnościami
  • jakie pomysły na obsługę mają w praktyce marki
  • jak osoby z niepełnosprawnościami robią zakupy on-line

-W naszym raporcie można zapoznać się z technologiami budującymi mosty do coraz pełniejszego doświadczania codzienności przez osoby dotknięte różnego rodzaju niepełnosprawnościami. Mosty do brzegów, jakie były do tej pory całkowicie poza zasięgiem większości z nich, jak np. realizacja aspiracji zawodowych, doświadczanie kultury czy po prostu zrobienie zakupów – ocenia redaktor naczelny Social Press, Grzegorz Miłkowski.

To pierwsza tego rodzaju publikacja w polskiej sieci. To jak dla osób z niepełnosprawnościami zmienia się wirtualna rzeczywistość oceniają eksperci w dziedzinach marketingu, psychologii i technologii. Materiał wzbogacony jest wypowiedziami takich ekspertów jak Jarosław Kawecki z ClearTell, Majka Lipiak w agencji Leżę i pracuję, Adrian Furman, Prezes i założyciel Grupy AF, Tamara Pielas – Content Specialist z ContentHouse i psycholog z wykształcenia, Izabela Kowalska – CMO Joomla- Monster/Pixelemu, Magdalena Olborska – Samsung CSV and Partnership Manager czy Jakub Dębski projektant dostępności w Fundacji Integracja.

Partnerami raportu są Izba Gospodarki Elektronicznej, Business Centre Club, Polskie Forum Osób Niepełnosprawnych oraz ContentHouse.

Raport można pobrać pod tym linkiem: https://socialpress.pl/2019/04/jak-technologie-pomagaja-osobom-z-niepelnosprawnosciami-raport-niepelnosprawni-w-internecie

 

Comments

comments

24
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...