„NIE MA RAK`N`ROLLA BEZ PROCENTÓW” – kampania nagrodzona w konkursie Innovation 2018!

Informacja Prasowa - 26.04.2018
192

„NIE MA RAK`N`ROLLA BEZ PROCENTÓW” - kampania nagrodzona w konkursie Innovation 2018!

Aż cztery statuetki: dwie złote, srebrną i brązową otrzymała kampania Fundacji Rak’n’Roll w konkursie Innovation 2018, doceniającym świeże idee i odważne projekty.

Nagrody przyznano za kampanię „Nie ma Rak`n`Rolla bez procentów”, która w trzech spotach zatytułowanych Miłość, Zabawa i Wygrana zwraca uwagę, że Podopieczni Fundacji do szczęścia potrzebują procentów, ale innych niż może się wydawać.

Punktem wyjścia była gra słowna zastosowana w haśle „Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów”, za którą poszła idea uwarzenia piwa bezalkoholowego KRS 0000 338 803 – mówi Adam Sierociński, z agencji Grey Group Poland. Chcieliśmy w ten sposób zwrócić uwagę, że procenty są Fundacji potrzebne, ale nie te w piwie – podkreśla. Jacek Maciejewski, Strażnik Marki Fundacji Rak’n’Roll dodaje – Przedstawione w kampanii trzy historie niesamowitych ludzi związanych z Fundacją inspirują z kolei do pozytywnego myślenia, ale również przypominają, że działań Fundacji nie byłoby bez środków z 1% podatku.

Jurorzy w uzasadnieniu podkreślili odważne połączenie rzeczy pozornie nieprzystających (piwo i rak), sprytne podejście do tematu zbierania 1%, konsekwencję w komunikacji i stałe przełamywanie schematów związanych z komunikacją pomocową. Dodatkowo, pomysłem wyraźnie docenionym przez jury było bezalkoholowe piwo „KRS 000 338 803” uwarzone specjalnie dla Fundacji przez browar Inne Beczki.

Przelej na zdrowie KRS 0000 338 803

Wraz ze startem kampanii „Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów” swoją premierę miało rzemieślnicze piwo bezalkoholowe o nazwie „KRS 0000 338 803” uwarzone przez browar rzemieślniczy Inne Beczki. Etykieta butelki została zaprojektowana tak, aby w prosty sposób zapamiętać nazwę, którą należy wpisać w deklaracji podatkowej. Założona liczba rozlanych butelek okazała się niewystarczalna i na rynek trafiła właśnie kolejna partia 7000 butelek. Dziś „KRS 000 338 803” dostępne jest w popularnych klubach na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym frisco.pl. Pełna lista lokali dostępna jest tutaj.

Za stronę koncepcyjną i realizacyjną kampanii odpowiada agencja Grey Group Poland. W realizację projektu zaangażowały się również: Cohn&Wolfe, Shootme, Wołowski & Partners Studio, IndaHash, Lettly oraz MediaCom.

Comments

comments

192
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...