newonce z nową, inkluzywną strategią – archiwalne treści znów powszechnie dostępne

Informacja Prasowa - 06.02.2024
73

 newonce przeciera szlaki

newonce odchodzi od modelu subskrypcyjnego. Już od dłuższego czasu nowe treści tworzone przez tę platformę udostępniane były nieodpłatnie, natomiast 1 lutego otwarto archiwum, dzięki czemu wszyscy użytkownicy ponownie zyskali dostęp do pełnych wersji materiałów. newonce notuje stały wzrost liczby użytkowników, w styczniu tego roku było ich 340 000, czyli o ponad 60% więcej niż w pierwszym miesiącu 2023 roku – mowa tutaj wyłącznie o użytkownikach serwisu i aplikacji, które są tylko częścią ekosystemu marki.

 newonce przeciera szlaki

Ponad osiem lat marki newonce na rynku to historia odważnych decyzji i dynamicznego rozwoju. Popkulturowo-streetwearowy serwis newsowy rozwinął się w stronę opiniotwórczego medium dostarczającego użytkownikom treści audio (w formie podcastów i streamu radiowego), wideo (publikowanego na Instagramie, TikToku i YouTube) i artykuły, również w postaci drukowanego magazynu newonce.paper (10. numer, po dwuletniej przerwie, ukazał się w sierpniu 2023). Dla mieszkańców Warszawy newonce to także zlokalizowany w centrum miasta bar, w sezonie letnim będący jednym z dwóch najchętniej odwiedzanych przez Generację Z lokali plenerowych w stolicy. Wprowadzona w grudniu 2021 roku usługa subskrypcyjna newonce.club była reakcją na osłabiającą reklamowo-gastronomiczny model biznesowy firmy pandemię koronawirusa. Jak się okazało, była to decyzja nietrafiona.

newonce.club – kosztowna decyzja

Wprowadzając usługę subskrypcyjną, newonce zamknął za bramką płatniczą znakomitą większość swoich treści, udostępniając niepłacącym użytkownikom jedynie zajawki podcastów i fragmenty dłuższych artykułów oraz newsy. Członkowie newonce.club mieli dostęp do pełnej oferty contentowej marki a także różnego rodzaju benefitów – pokazów filmowych, zniżek w newonce.store oraz u partnerów marki. Po sześciu tygodniach usługa miała sześć tysięcy płacących użytkowników, w szczycie popularności usługi podpiętą kartę miało dziesięć tysięcy osób. W tym okresie zespół newonce składał się z 80 osób oraz z ponad 50 osób współpracujących z newonce przy tworzeniu oferty.

Wprowadzenie subskrypcji wiązało się z ogromną inwestycją i jednocześnie spadkiem zasięgów i przychodów. Już na starcie pojawiły się problemy technologiczne i uszczupliła się (zamiast wzmocnić) nasza oferta, w niespełna półtora roku po starcie usługi zaczęliśmy kalibrować model, otwierając nowe treści. Kolejnych dziewięć miesięcy to powolny i bolesny proces wychodzenia z subskrypcji, a więc kolejnej zmiany modelu biznesowego, wraz z wszystkimi wiążącymi się z tym problemami. Wcześniej wyłącznie przyspieszaliśmy, teraz nauczyliśmy się również hamować – mówi Mih Michalski, CEO newonce.media.

Inkluzywnie i z charakterem

Od 1 lutego wszystkie archiwalne treści newonce – w tym ponad 80 formatów podcastowych, m.in. “Rozmowy: Wojewódzki Kędzierski”, “Tu Czarkowski, Tam Okuniewska” czy zamknięte dotąd epizody “Podgórska Ogólnie” – są ponownie dostępne w serwisie i aplikacji newonce. Do serwisów streamingowych (m.in. Spotify, TIDAL, Apple Podcasts) trafiają one stopniowo, o czym newonce informuje na bieżąco w swoich kanałach social media.

newonce to marka, która zawsze była blisko odbiorcy, inkluzywność była wpisana w nasze DNA. Zamknięcie treści było tutaj istotną zmianą, do “klubu” zaproszeni zostali tylko wybrani. A płacenie za dostęp do mediów czy treści nie jest dla przedstawicieli Generacji Z naturalne, co widać na przykładzie platform streamingowych, które wprowadzają tańsze pakiety z reklamami. Odebraliśmy tę lekcję – mądrzejsi o doświadczenie tworzymy jeszcze lepsze, najwyższej jakości i dostępne dla każdego treści. Jesteśmy przekonani, że to najlepszy sposób, by dziś budować media i przyciągać reklamodawców – dodaje Mih Michalski.

Comments

comments

73
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...