Najważniejsze są relacje – podsumowanie XVII edycji PR w Samorządzie

Informacja Prasowa - 03.06.2022
45

XVII Konferencja PR w Samorządzie i Administracji Państwowej przeszła do historii

Najważniejsze są relacje – podsumowanie XVII edycji PR w Samorządzie

XVII Konferencja PR w Samorządzie i Administracji Państwowej przeszła do historii. Tym razem odbyła się w Wałbrzychu. W oczach wielu uczestników miasto zostało „odczarowane”. Mało kto wie, że 1/3 jego powierzchni to tereny zielone i pod tym względem znajduje się na 8 miejscu wśród wszystkich polskich miast. Nowych odkryć w trakcie konferencji było więcej. Zwłaszcza w zakresie aspektów komunikacyjnych, z którymi mają do czynienia samorządy.

Jak sobie radzić z fake newsami, z agresją w social mediach? Czy można tworzyć seksowne instytucje kultury? W jaki sposób uatrakcyjnić przekazy i komunikację samorządów? Na te i wiele więcej pytań padły konkretne odpowiedzi. Formułowali je niekwestionowani eksperci, jak Mariusz Sokołowski, były rzecznik prasowy Komendy Głównej Policji, Bartosz Dembiński, były rzecznik prasowy AGH, Barbara Krysztofczyk, Head of PR Anny Lewandowskiej i była doradczyni Szymona Hołowni w trakcie wyborów prezydenckich. Wisienką na torcie okazały się wykłady prof. Jerzego Bralczyka czy Marka Skały, uznanego mówcy inspiracyjnego i coach’a. Program był na tyle zróżnicowany, że każdy mógł znaleźć w nim coś dla siebie i zawieźć tę wiedzę na Warmię i Mazury, do Małopolski, Wielkopolski, na Śląsk. Uczestnikami konferencji byli bowiem samorządowcy z całego kraju.

– Wspaniale było spotkać się po przerwie spowodowanej COVID 19. Niektórzy uważali, że w trakcie pandemii można zorganizować konferencję w formule online. Może i można, ale nie PR w Samorządzie. Nasza konferencja to relacje, spotkania face to face, wymiana doświadczeń w mniej formalnej atmosferze, na żywo. Zawsze na to stawialiśmy i bardzo mi miło, że ta formuła po raz kolejny świetnie się sprawdziła. Cieszę się, że znów mogliśmy być razem. Dziękuję Miastu Wałbrzych za zaproszenie i współorganizację wydarzenia – mówi Łukasz Dziedzic, dyrektor generalny Grupy PRC Holding, Członek Zarządu.

Już po raz 8 Konferencji towarzyszyła Gala Kryształów PR, która wyłoniła zwycięzców w 8 konkursowych kategoriach. Trzeba przyznać, że są to prawdziwe kryształy w swojej branży.

Do konkursu zgłoszonych zostało około 100 projektów w sześciu kategoriach. Zdaniem Jury wyłonienie najlepszych projektów staje się z roku na rok coraz trudniejsze, ponieważ jakość nadsyłanych prac jest coraz wyższa. Pełna lista wszystkich wyróżnionych samorządów znajduje się na stronie www.prwsamorzadzie.pl. Na szczególną uwagę zasługują jednak zdobywcy Grand Prix w poszczególnych kategoriach. To oni oprócz podpisanych przez komisję konkursową certyfikatów otrzymali wyjątkowe statuetki wykonane ręcznie przez jednego z najlepszych współczesnych polskich rzeźbiarzy, Artura Szołdrę.

Tegorocznymi zwycięzcami konkursu Kryształy PR są:

  • W kategorii Najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych Grand Prix zdobył Urząd Miasta Rumii
  • W kategorii Najlepszy film promocyjny Grand Prix otrzymali ex aequo Urząd Miasta Gorzowa Wielkopolskiego oraz Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego
  • W kategorii Najlepsza kreatywna kampania promocyjna Grand Prix otrzymali ex aequo Powiat Olsztyński oraz Urząd Miasta Ustroń
  • W kategorii Najlepszy event społeczny Grand Prix zdobył Urząd Miejski w Pszczynie
  • W kategorii Najlepsza gazeta miejska/biuletyn Grand Prix otrzymał Urząd Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
  • W kategorii Najlepsza kampania informacyjno-promocyjna, związana z pandemią COVID-19 Grand Prix otrzymał Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego

Wszystkie nadesłane projekty były wartościowe. Wyłonienie z nich małej grupy nominowanych i przyznanie tylko wybranym Grand Prix było trudnym zadaniem. Polskie samorządy w działaniach wizerunkowych są coraz bardziej profesjonalne i kreatywne. Dlatego jednym z podstawowych kryteriów naszej oceny była wyjątkowość i konsekwencja w realizacji pomysłu na kampanię, film, event czy gazetę. Mimo to w niektórych przypadkach obradom komisji towarzyszyła gorąca dyskusja i trudno było wybrać tę jedną, najlepszą pracę. Można zatem powiedzieć, że choć tylko niektórzy otrzymali Grand Prix, to na tę nagrodę zasłużyła zdecydowana większość nominowanych. — mówi prof. Sławomir Smyczek, przewodniczący Kapituły Kryształów PR.

Celem konkursu jest promowanie i nagradzanie najbardziej wartościowych inicjatyw. Do bezpłatnego udziału zgłaszać się mogły wszystkie jednostki samorządów terytorialnych oraz administracji państwowej, a także spółki samorządowe. Jedynym warunkiem było przesłanie swoich najbardziej kreatywnych, innowacyjnych i oryginalnych projektów. Biorąc pod uwagę emocje towarzyszące wręczeniu nagród, są to dla wielu uczestników nagrody wartościowe i doceniające ich wysiłki związane z budowaniem wizerunku instytucji, które reprezentują.

Wszystkim laureatom i wyróżnionym należą się gratulacje. Pozostali uczestnicy będą mogli sprawdzić jakość swoich projektów w przyszłorocznym konkursie. Organizatorzy twierdzą bowiem, że już rozpoczęli przygotowania do XVIII Konferencji PR w Samorządzie, która odbędzie się w 2023 roku.

Comments

comments

45
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...