Nagrody w Konkursie KTR 2023 wręczone!

Informacja Prasowa - 17.10.2023
245

33 złotych, 71 srebrnych oraz 66 brązowych nagród zostało wręczonych w największym w Polsce konkursie kreatywności KTR 2023.

Roku zostało DDB Warszawa, a tytuł Reklamodawcy Roku otrzymał McDonald’s Polska.

16 października, podczas Gali Konkursu KTR w Teatrze Polskim w Warszawie, wręczono nagrody za kreatywność. Jury spośród wszystkich prac nagrodzonych złotem wybrało najlepszą pracę w każdej kategorii: Craft, Design, Communication, Technology, Entertainment oraz najlepszą kampanię społeczną.

Nagrody otrzymali:

  1. Best of Craft – przyznano kampanii „Porsche – Cold Waves” stworzona przez Papaya Films dla Porshe.
  2. Best of Design otrzymał rebranding loga „Czyste Miasto Gdańsk” stworzony dla Urząd Miasta Gdańska przez TOFU Studio.
  3. Best of Communication otrzymała Platforma „WhereToSettle/GdzieZamieszkać” stworzona przez McCANN Poland dla Mastercard.
  4. Best of Technology przyznano platformie stworzonej przez McCANN Poland „WhereToSettle/GdzieZamieszkać” stworzona dla Mastercard.
  5. Best of Entertainment otrzymała „Lepsza strona zimy” utworzona przez DDB Warszawa dla McDonald’s Polska.
  6. Best of Charity otrzymała kampania „Tu Jestem” agencji Feeders Agency dla Pomagam.

„Co roku można rzec: „to był wyjątkowy rok”. Dlaczego ten był taki? AI to przełom porównywalny z pojawieniem się Internetu. Nowe narzędzia, odpowiednio używane przez twórców, mogą tylko wzmacniać kreatywność. Czy pojawienie się programów 3D wyeliminowało ilustratorów? Nagrodzone w tym roku prace pokazują, że ludzka inteligencja jest w bardzo dobrej kondycji.

Rok wyjątkowy ze względu na kontekst. Patrząc na „Where to Seattle” czy „Telefon Anki” widać, że branża nie tylko reaguje, ale i wprowadza pomocne rozwiązania.

W tym roku także mocniej doceniamy to, co stanowi o połowie sukcesu reklam. W kategorii CRAFT powstało oddzielne jury zajmujące się dźwiękiem. A po raz pierwszy tytuł „Best of CRAFT” wygrał film, który pokazuje jak istotny w reklamie jest właśnie dźwięk.

Powstała też nowa, wyjątkowa kategoria – Entertainment. Wreszcie, to był naprawdę wyjątkowy rok dla KTR. Bo już dwudziesty.” – Maciej Twardowski, przewodniczący zarządu KTR.

Wszystkie zgłoszone projekty (1141) oceniało ponad 100-osobowe jury. Obradom jury KTR 2023 przewodniczyli:

  • Małgorzata Drozdowska, Ok-Human (kategoria Communication)
  • Agnieszka Gozdek, 180heartbeats + Jung V.Matt (kategoria Creative Strategy)
  • Dawid Szczepaniak, VMLY&R Poland (kategoria Entertainment)
  • Emilka Bojańczyk, Podpunkt / SuperSkrypt (kategoria Design)
  • Anna Nowak, dentsu Creative (Isobar Polska) (kategoria Technology)
  • Maciej Twardowski, Ogilvy Poland (kategoria Craft Audio/Video)
  • Zuza Krajewska, (kategoria Craft Fotografia)
  • Ola Jasionowska, Zarząd Zieleni m.st. Warszawy (kategoria Craft Ilustracja)

W tym roku po raz drugi Zarząd KTR przyznał także nagrodę HALL OF FAME za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Martin Winther oraz Przemysław Trust Truściński.

 Listę wszystkich nagród i nominacji w konkursie KTR można znaleźć na:

STRONIE Z NAGRODAMI

Agencją Roku zostało DDB Warszawa, natomiast nagrodę Studia Projektowego Roku otrzymało TOFU Studio. Reklamodawcą roku ogłoszono McDonald’s Polska, a Papaya Films otrzymała tytuł Domu Produkcyjnego Roku, natomiast Platige Image – Studia Posprodukcyjnego Roku.

Ranking agencji w konkursie KTR 2023:

AGENCJA KOMUNIKACYJNA ROKU
MIEJSCE FIRMA PUNKTY
1 DDB Warszawa 174,75
2 VMLY&R 77,25
3 Feeders Agency 61,5
4 180heartbeats + JUNG V. MATT 59,25
5 McCANN Poland 58,5

 

STUDIO PROJEKTOWE ROKU
MIEJSCE FIRMA PUNKTY
1 TOFU Studio 50
2 Twin .digital collective 20
3 DDB Warszawa 18,5

 

DOM PRODUKCYJNY ROKU
MIEJSCE FIRMA PUNKTY
1 Papaya Films 126
2 moon films 21,5
3 Good Fellas 13

 

 

 

STUDIO POSTPRODUKCYJNE ROKU
MIEJSCE FIRMA PUNKTY
1 Platige Image 73,25
2 VEIN Postproduction 21
3 televisor 8

 

REKLAMODAWCA ROKU
Miejsce Firma Punkty
1. McDonald’s Polska 110,5
2. Mastercard 76
3. Storytel 55,5
4. Durex 47
5. adidas 46,75

 

KTR to największy i najbardziej rzetelny polski festiwal kreacji reklamowej. Konkurs skierowany jest do osób i podmiotów z branży mediów i reklamy, których działania wpisują się w poszczególne kategorie i tworzą krajobraz komunikacji i marketingu w Polsce.

Więcej informacji o KTR na www.ktr.org.pl

Comments

comments

245
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...