33 złotych, 71 srebrnych oraz 66 brązowych nagród zostało wręczonych w największym w Polsce konkursie kreatywności KTR 2023.
Roku zostało DDB Warszawa, a tytuł Reklamodawcy Roku otrzymał McDonald’s Polska.
16 października, podczas Gali Konkursu KTR w Teatrze Polskim w Warszawie, wręczono nagrody za kreatywność. Jury spośród wszystkich prac nagrodzonych złotem wybrało najlepszą pracę w każdej kategorii: Craft, Design, Communication, Technology, Entertainment oraz najlepszą kampanię społeczną.
Nagrody otrzymali:
- Best of Craft – przyznano kampanii „Porsche – Cold Waves” stworzona przez Papaya Films dla Porshe.
- Best of Design otrzymał rebranding loga „Czyste Miasto Gdańsk” stworzony dla Urząd Miasta Gdańska przez TOFU Studio.
- Best of Communication otrzymała Platforma „WhereToSettle/GdzieZamieszkać” stworzona przez McCANN Poland dla Mastercard.
- Best of Technology przyznano platformie stworzonej przez McCANN Poland „WhereToSettle/GdzieZamieszkać” stworzona dla Mastercard.
- Best of Entertainment otrzymała „Lepsza strona zimy” utworzona przez DDB Warszawa dla McDonald’s Polska.
- Best of Charity otrzymała kampania „Tu Jestem” agencji Feeders Agency dla Pomagam.
„Co roku można rzec: „to był wyjątkowy rok”. Dlaczego ten był taki? AI to przełom porównywalny z pojawieniem się Internetu. Nowe narzędzia, odpowiednio używane przez twórców, mogą tylko wzmacniać kreatywność. Czy pojawienie się programów 3D wyeliminowało ilustratorów? Nagrodzone w tym roku prace pokazują, że ludzka inteligencja jest w bardzo dobrej kondycji.
Rok wyjątkowy ze względu na kontekst. Patrząc na „Where to Seattle” czy „Telefon Anki” widać, że branża nie tylko reaguje, ale i wprowadza pomocne rozwiązania.
W tym roku także mocniej doceniamy to, co stanowi o połowie sukcesu reklam. W kategorii CRAFT powstało oddzielne jury zajmujące się dźwiękiem. A po raz pierwszy tytuł „Best of CRAFT” wygrał film, który pokazuje jak istotny w reklamie jest właśnie dźwięk.
Powstała też nowa, wyjątkowa kategoria – Entertainment. Wreszcie, to był naprawdę wyjątkowy rok dla KTR. Bo już dwudziesty.” – Maciej Twardowski, przewodniczący zarządu KTR.
Wszystkie zgłoszone projekty (1141) oceniało ponad 100-osobowe jury. Obradom jury KTR 2023 przewodniczyli:
- Małgorzata Drozdowska, Ok-Human (kategoria Communication)
- Agnieszka Gozdek, 180heartbeats + Jung V.Matt (kategoria Creative Strategy)
- Dawid Szczepaniak, VMLY&R Poland (kategoria Entertainment)
- Emilka Bojańczyk, Podpunkt / SuperSkrypt (kategoria Design)
- Anna Nowak, dentsu Creative (Isobar Polska) (kategoria Technology)
- Maciej Twardowski, Ogilvy Poland (kategoria Craft Audio/Video)
- Zuza Krajewska, (kategoria Craft Fotografia)
- Ola Jasionowska, Zarząd Zieleni m.st. Warszawy (kategoria Craft Ilustracja)
W tym roku po raz drugi Zarząd KTR przyznał także nagrodę HALL OF FAME za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Martin Winther oraz Przemysław Trust Truściński.
Listę wszystkich nagród i nominacji w konkursie KTR można znaleźć na:
Agencją Roku zostało DDB Warszawa, natomiast nagrodę Studia Projektowego Roku otrzymało TOFU Studio. Reklamodawcą roku ogłoszono McDonald’s Polska, a Papaya Films otrzymała tytuł Domu Produkcyjnego Roku, natomiast Platige Image – Studia Posprodukcyjnego Roku.
Ranking agencji w konkursie KTR 2023:
AGENCJA KOMUNIKACYJNA ROKU | ||
MIEJSCE | FIRMA | PUNKTY |
1 | DDB Warszawa | 174,75 |
2 | VMLY&R | 77,25 |
3 | Feeders Agency | 61,5 |
4 | 180heartbeats + JUNG V. MATT | 59,25 |
5 | McCANN Poland | 58,5 |
STUDIO PROJEKTOWE ROKU | ||
MIEJSCE | FIRMA | PUNKTY |
1 | TOFU Studio | 50 |
2 | Twin .digital collective | 20 |
3 | DDB Warszawa | 18,5 |
DOM PRODUKCYJNY ROKU | ||
MIEJSCE | FIRMA | PUNKTY |
1 | Papaya Films | 126 |
2 | moon films | 21,5 |
3 | Good Fellas | 13 |
STUDIO POSTPRODUKCYJNE ROKU | ||
MIEJSCE | FIRMA | PUNKTY |
1 | Platige Image | 73,25 |
2 | VEIN Postproduction | 21 |
3 | televisor | 8 |
REKLAMODAWCA ROKU | ||
Miejsce | Firma | Punkty |
1. | McDonald’s Polska | 110,5 |
2. | Mastercard | 76 |
3. | Storytel | 55,5 |
4. | Durex | 47 |
5. | adidas | 46,75 |
KTR to największy i najbardziej rzetelny polski festiwal kreacji reklamowej. Konkurs skierowany jest do osób i podmiotów z branży mediów i reklamy, których działania wpisują się w poszczególne kategorie i tworzą krajobraz komunikacji i marketingu w Polsce.
Więcej informacji o KTR na www.ktr.org.pl