Nagrody otrzymali:
Innovation of the Year – przyznano kampanii Telefon Anki. Audioreportaż stworzonej dla Storytel przez TWIN .collective i Panów Programistów.
Charity of the Year – otrzymał projekt Hydrostacja FM stworzony przez Dentsu Creative dla Zarządu Zieleni m.st. Warszawy w Dzielnicy Wisła.
Obradom ponad trzydziestoosobowego jury Innovation 2023 przewodniczyła Marta Życińska, Mastercard Europe, natomiast funkcję przewodniczących Jury pełnili:
Sebastian Szaraniec, Żabka Polska (Innowacje w biznesie)
Iwona Jarosińska-Opiela, BNP Paribas Bank Polska (Innowacje w komunikacji)
Rafał Madajczak, Gazeta.pl (Innowacje w mediach)
Prezentujemy 66 zwycięskich prac z 71 nominowanych w konkursie Innovation 2023. Pełne listy nagrodzonych oraz nominowanych dostępne są na stronie z nagrodami.
Agencją Mediową Roku zostało OMD, a 180heartbeats + JUNG V. MATT ogłoszono Agencją Komunikacyjną Roku. Natomiast, Gazeta.pl, ING Bank Śląski oraz Storytel otrzymali tytuł Reklamodawcy Roku. W tym roku po raz pierwszy zdecydowano się przyznać Nagrodę Specjalną: Partner Technologiczny Roku, którą otrzymali Panowie Programiści.
Ranking agencji w konkursie Innovation 2023:
Agencja mediowa roku:
Miejsce | Firma | Punkty |
1 | OMD | 37 |
2 | MediaHub | 23 |
3 | PHD | 11 |
4 | Starcom | 8 |
5 | Havas Media | 5 |
Agencja komunikacyjna roku:
Miejsce | Firma | Punkty |
1 | 180heartbeats + JUNG V. MATT | 64 |
2 | Gong | 46 |
3 | Twin.collective | 42 |
4 | DDB Warszawa | 38 |
5 | Publicis Worldwide Poland | 32 |
Reklamodawca roku:
Miejsce | Firma | Punkty |
1 | Gazeta.pl ING Bank Śląski Storytel |
46 |
2 | Durex | 32 |
3 | Zarząd Zieleni m.st. Warszawy w Dzielnicy Wisła | 20 |
4 | McDonald’s Polska Żabka Polska |
14 |
5 | Decathlon Kampania Przeciw Homofobii Polsat Sanofi |
12 |
W tym roku Komitet Organizacyjny Innovation przyznał również nagrody Game Changer, które otrzymali:
Człowiek Roku – Mati Staniszewski i Piotr Dąbkowski, założyciele ElevenLabs
Firma Roku – Mastercard oraz McCANN
Wydarzenie Roku – Kampanie Profrekwencyjne
Konkurs Innovation przeznaczony jest dla projektów z obszaru biznesu, mediów i komunikacji wyznaczających nowe kierunki w tych obszarach. Doceniane są zarówno duże, wdrożone projekty, jak i te, które już powstały, ale póki co nie zdążyły jeszcze zbudować skali i wyników lub znajdują się na etapie prototypu. Innovation nagradza przede wszystkim nieszablonowość rozwiązań w danych kontekstach, a nie rezultaty ich wdrożenia. Głównym kryterium jest zmiana i potencjał jej oddziaływania w przyszłości.