Na Wyciągnięcie Ręki – startuje akcja wspierająca młode osoby LGBT+

Informacja Prasowa - 20.05.2021
70

Na Wyciągnięcie Ręki – startuje akcja wspierająca młode osoby LGBT+

Na Wyciągnięcie Ręki – startuje akcja wspierająca młode osoby LGBT+

Myślałem, że jestem sam dopóki nie znalazłem swojej grupy – mówi transpłciowy bohater jednego z serii spotów akcji społecznej Na wyciągnięcie ręki. Główną ideą wspólnej akcji Kampanii Przeciw Homofobii i Facebooka jest udzielenie wsparcia młodym osobom LGBT+ i wskazanie, gdzie mogą szukać pomocy – tej specjalistycznej, którą niosą organizacje społeczne, jak i tej, którą mogą dać im rówieśnicy w grupach na Facebooku.

W trosce o młode osoby LGBT+ siły postanowiły połączyć Kampania Przeciw Homofobii i Facebook. Efektem ich kolaboracji jest akcja społeczna Na wyciągnięcie ręki, która ma na celu udzielenie wsparcia młodym osobom LGBT+ i wskazanie, gdzie mogą szukać pomocy – tej specjalistycznej, którą niosą organizacje społeczne, jak i tej, którą mogą dać im rówieśnicy w grupach na Facebooku. 

W ramach akcji do sieci trafiła seria spotów wideo. Ich bohaterkami i bohaterami jest aż 17 młodych osób ze społeczności, które reprezentują wszystkie literki z akronimu LGBTQIAP – lesbijki, geje, osoby biseksualne, transpłciowe, interpłciowe, aseksualne i panseksualne. Pojawią się też nagrania z psycholożkami i psychologami, którzy wytłumaczą m.in. jak radzić sobie z izolacją w czasie pandemii i co robić, gdy dopadnie Cię poczucie beznadziei. Na wyciągnięcie ręki to również strona internetowa – www.nawyciagnieciereki.pl, na której zebrano kontakty do organizacji społecznych świadczących bezpłatną pomoc psychologiczną.

Kluczowe dla młodzieży LGBT+ jest świadomość, że to jak siebie przeżywają nie jest odosobnione. Wiedza na temat tego, gdzie szukać pomocy może uratować niejedno życie. To, co często jest przyczyną chronicznego poczucia bezsensu i depresji to myśl, że funkcjonuje się w pełnej izolacji i nie ma nikogo, kto może nam pomóc. Wiele młodych osób  oraz ich rodziców nie wie gdzie należy zgłosić się po pomoc, a szukanie wsparcia dla osób LGBT+ jest o tyle trudniejsze, że osoby te często odbijają się od gabinetów i miejsc, w których nie mogą uzyskać profesjonalnej pomocy właśnie w tematyce pracy z osobami LGBT+. Dlatego tak ważne są działania informacyjne i takie akcje społeczne jak Na wyciągnięcie ręki, która daje młodym osobom LGBT+ wsparcie i wskazują, gdzie mogą znaleźć pomoc – wyjaśnia psycholożka, Wiola Jaworska. 

Akcja społeczna Na Wyciągnięcie Ręki powstała z inicjatywy Kampanii Przeciw Homofobii oraz Facebooka. Za kreację kampanii i produkcję treści wizualnych odpowiada agencja Pacyfika, a za reżyserię spotów Antoni Ferency. Za koordynację projektu i PR odpowiada agencja H+K Strategies. Za produkcję spotów video odpowiada Film Produkcja. Za postprodukcję spotów Human Ark. Za landing page kampanii – Rewire.Studio.

Comments

comments

70
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...