Morgan Stanley dociera do nowej generacji bankierów przez Snapchata
13 września bank Morgan Stanley wykorzystał Snapchata do powitania nowych studentów 19 koledży amerykański. Studenci z Harvardu czy Uniwersytetu Pensylwania mogli wysłać snapa z geofiltrem, zawierającym motyw banku.
Jak podaje Business Insider Polska, jest to pierwsza taka akcja Morgan Stanley, choć bank już wcześniej prowadził działania rekrutacyjne z uwzględnieniem aplikacji, próbując dotrzeć do millenialsów. Lisa Manganello, szefowa Brand marketingu, dla amerykańskiego Business Insidera powiedziała:
„Zawsze szukamy nowych, innowacyjnych sposobów dotarcia do najlepszych ludzi na kampusach w całym kraju. Musimy być tam, gdzie oni, a oni są na Snapchacie”
Odkąd Snapchat wprowadził geofiltry, marki mogą dodawać elementy, takie jak na przykład firmowe logo, do snapów. Można ustawić wybrane lokalizacje, w których są widoczne.
Morgan Stanley to bank, który uczestniczył we wprowadzeniu Snap Inc. na giełdę. Po zmianie oceny wartości na neutralną bank zmniejszył cenę docelową o 42%, do 16 dolarów za akcję. Obecnie ich cena wynosi około 15 dolarów.
Wykorzystywanie Snapchata do rekrutacji nie jest jednak nowym pomysł. W 2016 roku, choć na mniejszą skalę, podobną kampanię przeprowadził JPMorgan. Przywitał on studentów na 80 uczelniach 10-sekundową wiadomością, reklamującą pracę dla banku. Rok wcześniej z kolei Goldman Sachs wrzucił wideo na platformę Campus Stories.