MJCC nagrodzone za budowanie marki pracodawcy wspólnie z Coca-Cola HBC, McDonald’s i Samsung R&D Institute Poland

Informacja Prasowa - 02.12.2019
179

MJCC nagrodzone za budowanie marki pracodawcy wspólnie z Coca-Cola HBC, McDonald’s i Samsung R&D Institute Poland

Zwycięstwo projektu McDonald’s w kategorii „Pracownik 50+” i wyróżnienie dla najlepszej kampanii employerbrandingowej za działania Coca-Cola HBC pod hasłem „REDefine your limits” – to nagrody klientów agencji w konkursie „Siła Przyciągania”. Z kolei budowanie marki pracodawcy Samsung R&D zostało docenione w Konkursie Niezależnej Kreacji – Kreatura 2019, gdzie w tym roku po raz pierwszy przyznano wyróżnienie w kategorii „Kampania employer branding/HR”. Wszystkie nagrodzone kampanie poprzedziły projekty badawcze.

Dojrzałość w cenie

„McDonald’s ceni dojrzałość” to wielokanałowa – i jedna z pierwszych na polskim rynku prowadzonych na szeroką skalę – kampania pracodawcy, której zadaniem było obalenie stereotypów i wsparcie w pozyskaniu aplikacji od dojrzałych kandydatów. Działania objęły zróżnicowane kanały: treści wideo były prezentowane m.in. w TV tematycznych, począwszy od TVN Style po PoloTV. Sylwetki i wywiady z pracownikami publikowano w prasie kobiecej i poradnikowej, dziennikach ogólnopolskich, na portalach, blogu firmowym i spersonalizowanych podstronach dla dojrzałych na stronie karierowej. Komunikaty do grupy docelowej i wybór kanałów oparto na głębokich insightach z badań, analizie potrzeb i barier komunikacyjnych osób 50+.

zREDefiniowane limity

Koncept kreatywny dla Coca-Cola HBC odwołuje się z kolei do profilu idealnego kandydata do zespołu sprzedaży. Jak wynika z badań marki pracodawcy, profil ten w dużym stopniu odpowiada predyspozycjom pasjonatów sportu. To, co ich łączy, to chęć podejmowania nowych wyzwań, konsekwencja w działaniu i determinacja w realizacji nowych celów. Takich pracowników Coca-Cola HBC poszukuje do działu rozwoju biznesu. Kampania była widoczna w kanałach cyfrowych, m.in. na Facebooku i w Google, a także na urządzeniach mobilnych. W wybranych miastach w Polsce pojawiły się nośniki OOH, a praca w firmie była też promowana podczas wybranych biegów OCR.

Eksperckie działania w branży IT

Celem działań w tym wypadku było pozyskanie potencjalnych kandydatów do pracy w centrum Samsung R&D w Krakowie i w Warszawie, czyli specjalistów w obszarach m.in.: sztucznej inteligencji, robotyki, technologii 5G, internetu rzeczy, analizy dźwięku i mowy czy bezpieczeństwa. Kampania miała charakter wizerunkowy i objęła m.in. eksperckie eventy networkingowe, podczas których pracownicy Samsung R&D Institute Poland dzielili się wiedzą z potencjalnymi kandydatami. Ponadto firma publikowała informacje na temat możliwości rozwoju na kluczowych portalach zatrudnieniowych oraz na dedykowanym landing page. Elementem działań był również narracyjny film wizerunkowy, który komunikuje najważniejsze atrybuty marki pracodawcy. Wideo można obejrzeć na kanałach firmy: YouTube, LinkedIn, Facebook.

Badania kluczem do sukcesu

Wszystkie nagrodzone kampanie, przy których pracowało MJCC, były poprzedzone projektem badawczym. Na tym etapie agencja wykorzystywała najczęściej badania jakościowe, w tym również badania etnograficzne (badacze towarzyszyli przykładowo przedstawicielom handlowym Coca-Cola HBC podczas wykonywania codziennej pracy).

Cieszymy się z tego, w jakim kierunku rozwija się rynek usług employerbrandingowych. Coraz więcej klientów rozumie, że rozpoczęcie pracy od badań ma duży sens, bo na co dzień nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak ograniczają nas bańki komunikacyjne, stereotypy, a nawet opinie naszych znajomych. Badania pozwalają nam nie tylko dobrze poznać grupę docelową, ale też skuteczniej zaplanować działania i później mierzyć ich efektywność – komentuje Anna Mikulska, Employer Branding Director & Partner w MJCC.

 

MJCC to agencja specjalizująca się w działaniach z obszaru employer branding. Usługi firmy obejmują m.in. badania marki pracodawcy, preferencji kandydatów i zaangażowania pracowników, tworzenie strategii employer branding, a także kompleksowe prowadzenie działań komunikacyjnych związanych z marką pracodawcy.

Comments

comments

179
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...