„Misja Kapibara” uczy dzieci krytycznego myślenia

Informacja Prasowa - 24.10.2023
162

Rozwiązując zagadkę kryminalną, dzieci mają szansę zrozumieć mechanizmy i technologie wykorzystywane w komunikacji reklamowej

„Misja Kapibara” to gra edukacyjna w unikalnej formie podcastu, skierowana do uczniów szkół podstawowych, którą pro bono przygotowali uczestnicy pierwszej edycji programu liderskiego IAA Polska Marketing Masterminds. Rozwiązując zagadkę kryminalną, dzieci mają szansę zrozumieć mechanizmy i technologie wykorzystywane w komunikacji reklamowej.

Gra „Misja Kapibara” łączy w sobie elementy podcastu i gry karcianej. Angażuje i edukuje młodych odbiorców, wciągając ich w osadzoną w środowisku social mediów historię detektywistyczną. Zawiera także materiały instruktażowe dla nauczycieli.  Podczas lekcji szkolnej, dzięki rozwiązywanym zadaniom, do których zaprasza sympatyczna postać Kapibary, młodzi w przystępny i atrakcyjny sposób dowiadują się o monetyzacji społeczności, profilowaniu reklam, prywatności w sieci, czy społecznej odpowiedzialności biznesu.

Za pomysł, projekt i wykonanie gry odpowiada grupa uczestników pierwszej edycji programu liderskiego IAA Polska Marketing Masterminds – praktyków marketingu, którzy doskonale znają i rozumieją zasady działania reklamy w Internecie: Anna Kuropatwa, Chief Strategy Officer Value Media (Group One), Olga Barańska, Szefowa Zespołu Rozwoju Produktu Reklamowego TVN Media, Michał Bielecki, Innovation Manager GroupM, Maciej Osajda Client Service Director / Sponsorships Polsat Media Biuro Reklamy, Radek Wierzbiński, Head of Advertising Communication & Education CE Allegro oraz Łukasz Papuda, Senior Digital Marketing Manager EUC LEGO Group. Grafiki przygotowała Paulina Giba, a projekt logotypu – Jacek Jabłoński.

– Tworząc atrakcyjną w formie grę, chcieliśmy wesprzeć nauczycieli w rozmowie z uczniami o wyzwaniach, które niesie za sobą dzisiejszy wciągający, cyfrowy i przepełniony reklamą świat. Zależy nam, aby wyposażyć młodzież w wiedzę, która pozwoli im na świadome poruszanie się po zdigitalizowanym świecie i wzmocni ich krytyczne myślenie – podkreślają uczestnicy programu Marketing Masterminds, którzy od podstaw wymyślili i przygotowali grę.

Partnerem projektu, który wesprze Marketing Masterminds w skutecznym dotarciu gry do szkół, jest Fundacja Szkoła z Klasą. Grę można pobrać bezpłatnie na stronie fundacji: https://www.szkolazklasa.org.pl/materialy/gra-edukacyjna-misja-kapibara/

Comments

comments

162
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...