Matki Górą ! ranking medialności 10 wybranych par sławnych matek i córek – raport PRESS-SERVICE

Jerzy Ciszewski - 25.05.2016
79

Raport PRESS-SERVICE ... specjalnie na Dzień Matki

Matki Górą ! ranking medialności 10 wybranych par sławnych matek i córek.
Niedaleko pada jabłko od jabłoni – mówi powiedzenie, jednak czy dzieci znanych kobiet są równie medialne jak ich matki? „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przygotował ranking medialności 10 wybranych par sławnych matek i córek. Na ich temat od początku roku opublikowano ponad 17 tys. informacji. 22 proc. przekazu dotyczyło Agaty Dudy – zwyciężczyni podsumowania.

Prezydentowa Polski zebrała w sumie 3,7 tys. publikacji w prasie, internecie i RTV. Jej córka, Kinga Duda, występowała w 0,9 tys. materiałów, co dało jej 9. miejsce w zestawieniu. Para zebrała razem 4,5 tys. doniesień, pokonując popularne aktorki Krystynę Jandę i Marię Seweryn, które pojawiły się w 3,3 tys. informacji. Założycielka „Teatru Polonia” i „Och-teatr” znalazła się na 2. miejscu w klasyfikacji indywidualnej (3,1 tys.), jednak jej córka cieszyła się mniejszym zainteresowaniem mediów, osiągając wynik 0,3 tys. publikacji, co dało jej 10. miejsce w podsumowaniu. Na 3. miejscu wystąpiła Paulina Holtz z wynikiem 2 tys. informacji, nie mając sobie równych wśród córek w tym zestawieniu. Jej medialność przyczyniła się do zdobycia 3. pozycji w zestawieniu par – Joanna Żółkowska zebrała 0,2 tys. materiałów.

Tuż za podium znalazła się dziennikarka Kinga Rusin, która pojawiła się w 1,6 tys. materiałów. Jej córka, Iga Lis, zajmująca się modelingiem znalazła się na 13. miejscu z wynikiem 0,2 tys. doniesień medialnych. Pierwszą piątkę podsumowania zamyka Grażyna Torbicka – 1, 3 tys.

Wykres 1. 20 znanych matek i ich córek – kolejno wg liczby publikacji; 1 stycznia – 15 maja 2016 r. (prasa, Internet, RTV)

Krystyna Janda gwiazdą okładek

W analizowanym okresie najchętniej wybieraną osobą na jedynki prasowe okazała się Krystyna Janda. Aktorka pojawiła się na 49 pierwszych stronach. O włos przegrała z nią Agata Duda, która zebrała 48 okładek. Na trzecim miejscu znalazły się ex aequo Beata Tyszkiewicz i Kinga Duda – po 23 jedynki. W Top 10 uplasowały się również: Grażyna Torbicka (22), Kinga Rusin (19), Jolanta Kwaśniewska (10), Weronika Rosati (9), Krystyna Loska (8), Paulina Holtz (5) i Joanna Zółkowska (4).

– W przypadku Krystyny Jandy publikacje prasowe miały największy udział w przekazie. Wynosił on ponad 19 proc. Aktorka najczęściej gościła na łamach „Gazety Wyborczej – Warszawa” oraz „Gazety Wyborczej – Łódź” – komentuje Marlena Sosnowska, rzecznik prasowy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

 

Wykres 2. Top 10 znanych matek i córek – kolejno wg liczby wystąpień na okładkach prasowych; 1 stycznia – 15 maja 2016 r.

 

Matki i córki zdominowały media ogólnopolskie

Publikacje na temat Agaty Dudy miały największy zasięg. Informacje na jej temat mogły wygenerować dotarcie na poziomie 4,3 mld potencjalnych kontaktów z odbiorcami. Ponad połowę mniejszy wynik osiągnęły materiały dotyczące Krystyny Jandy oraz Kingi Rusin – 2,1 mld. Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podliczyli, że z informacjami na temat Grażyny Torbickiej mogło mieć styczność 1,6 mld odbiorców, a o 0,2 mld mniej – Weroniki Rosati.

Wykres 3. Mapa benchmarkingowa* – Top 10 znanych matek i córek; 1 stycznia – 15 maja 2016 (prasa, Internet)

 

Biorąc pod uwagę pary matka-córka, w zdecydowanej większości w przekazie dominowały media ogólnopolskie. W przypadku Agaty Dudy i Kingi Dudy udział ten wynosił aż 73 proc., Krystyny Jandy i Marii Seweryn – 60 proc. Odwrotne proporcje odnotowano w przypadku Joanny Żółkowskiej i Pauliny Holtz – 81 proc. doniesień należało do mediów regionalnych, co znalazło odzwierciedlenie w wyniku dotarcia informacji, które wyniosło odpowiednio 0,09 mld oraz 0,3 mld potencjalnych kontaktów informacji z odbiorcami.

W podsumowaniu wartości materiałów, wyrażonej ekwiwalentem reklamowym zwyciężyła Agata Duda – 50,2 mln zł przed Krystyną Jandą – 43,6 mln zł oraz Kingą Rusin – 30,8 mln zł.

 

*Mapa benchmarkingowa obrazuje medialną pozycję poszczególnych podmiotów z uwzględnieniem trzech czynników: ekwiwalentu reklamowego, dotarcia i liczby informacji.

Ekwiwalent reklamowy (AVE) – wartość publikacji wyrażona w pieniądzu.
Dotarcie – zasięg informacji wyrażony w potencjalnej liczbie kontaktów z czytelnikami i unikalnymi użytkownikami.
Wielkość kuli – liczba publikacji.
Położenie kuli – uwzględnia wartość reklamową przekazów medialnych, ich dotarcie oraz liczbę publikacji. Najlepsza pozycja na wykresie to prawy górny róg (oznacza, że publikacje miały wysoką wartość AVE oraz bardzo duże dotarcie).

 

Metodologia badania

W badaniu uwzględniono 10 wybranych par znanych matek i ich córek.

Metoda: ilościowa analiza danych
Materiał badawczy: publikacje z monitoringu 1100 tytułów prasowych, 5 mln serwisów i portali internetowych, w tym najpopularniejsze serwisy społecznościowe oraz około 100 stacji RTV
Zakres czasowy: 1 stycznia – 15  maja 2016 r.
Zasięg mediów: ogólnopolskie i regionalne
Analizowane słowa kluczowe: Teresa Rosati, Weronika Rosati, Jolanta Fajkowska, Maria Niklińska, Krystyna Loska, Grażyna Torbicka, Krystyna Janda, Maria Seweryn, Joanna Żółkowska, Paulina Holtz, Marta Grycan, Wiktoria Grycan, Kinga Rusin, Iga Rusin, Jolanta Kwaśniewska, Aleksandra Kwaśniewska, Agata Duda, Kinga Duda, Beata Tyszkiewicz, Karolina Wajda

 

Osoba do kontaktu:

Marlena Sosnowska
rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
[email protected]

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

 

 

Comments

comments

79
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...