Marketing zintegrowany, czyli niezliczone możliwości promocji online

Informacja Prasowa - 02.01.2018
79

Marketing zintegrowany, czyli niezliczone możliwości promocji online

Czym dokładnie jest marketing zintegrowany? Pod tym pojęciem kryje się przekaz reklamowy wykorzystany w wielu kanałach komunikacji. A temu wszystkiemu przyświeca jeden cel – dotarcie do odbiorcy i zainteresowanie go naszą ofertą.

Tym, mówiąc najprościej jest właśnie marketing zintegrowany. Synergia działań w różnych kanałach komunikacji dziś dotyczy głównie działań online. Chodzi tu o holistyczne podejście oraz spójność prowadzonych działań. W marketingu zintegrowanym najważniejsze jest dostarczenie najlepszego przekazu klientowi, na każdym etapie wzajemnego kontaktu. Do tego dochodzą różne kanały, a to wszystko składa się na jedną strategię marketingową. Kończący się rok już pokazał, że przemyślana, zintegrowana promocja może przynieść rewelacyjne efekty.

Co niesie za sobą zintegrowana komunikacja?

Nie od dziś wiadomo, że klient, aby dobrze poznać markę i jej zaufać musi „spotkać się”  z nią kilka razy, najlepiej w różnych miejscach. W dobie wszechobecnego internetu konsumenci są obecni na wielu kanałach, dlatego istotne jest poznanie tego, gdzie warto mu o sobie przypomnieć. Co więcej, sprzyja to redukcji dystansu na linii marka – klient, co otwiera drzwi do pozyskania klienta lojalnego i zaangażowanego. W dzisiejszych czasach to marka powinna podążać, oczywiście w nienachalny sposób za konsumentem, a nie odwrotnie.

Kolejną, niezwykle istotną zaletą tego rodzaju działań jest zasięg. Taką moc ma właśnie komunikacja na wielu płaszczyznach. Dobrze przemyślana, zintegrowana kampania pozwala osiągnąć rezultaty wyższe niż te zamierzone. Precyzyjne działania na szeroką skalę umożliwiają dotarcie do większej ilości odbiorców, niż te które dotyczą wyłącznie jednego kanału. W konsekwencji otrzymujemy nie tylko dobrze wyglądające statystyki z działu marketingu ale także z działu sprzedaży.

Przemyślane wykorzystanie

Jak widać, połączenie kilku kanałów komunikacji potrafi wiele. Jednak to nie wszystko – najważniejsze jest przemyślane wykorzystanie tej możliwości. O sukcesie w ogromnej mierze decyduje zespół, który takie działania planuje, a następnie odpowiada za ich wdrożenie. Ważne aby jasno postawione cele przyświecały procesowi tworzenia całej kampanii a następnie aby była ona kontrolowana i dostosywana do zmian zachodzących na rynku. Dziś posiadając tak wiele możliwości analitycznych i optymalizacyjnych dobry, doświadczony zespół marketingowy łącząc ze sobą odpowiednie kanały jest w stanie stworzyć nie tylko zasięgowe i skuteczne, ale także oryginalne i wyjątkowe kampanie o których usłyszy cały świat.

Mariusz Maksymiuk – CEO agencji interaktywnej AdexonEkspert w dziedzinie targetowania audience, analizy skuteczności oraz marketing automation. Posiada ponad 8-letnie doświadczenie w branży mediów, marketingu i reklamy. Pracował w Independent Media na stanowisku dyrektora zarządzającego, gdzie odpowiadał m.in. za tworzenie struktur, business development, kreowanie nowych produktów oraz strategii marketingowej. Współpracował również z Internetowym Domem Mediowym net oraz PHD Media Direction.

 

Comments

comments

79
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...