Marketing w social media – poznaj pomysły na promocję swojej marki!

Redakcja PR - 11.08.2022
254

Obecność w social mediach to podstawa promocji w każdej branży

Marketing w social media – poznaj pomysły na promocję swojej marki!

Obecność w social mediach to podstawa promocji w każdej branży. Sprawdź, jak dobrać kanały pasujące do Twojej marki i prowadzić komunikację, która będzie angażowała odbiorców.

Zanim dobrze dobierzesz kanały społecznościowe do swojej marki, warto przeanalizować kilka czynników. Kluczowa jest tu oczywiście analiza naszej grupy docelowej, szczególnie pod kątem demografii. Może się bowiem okazać, że naszymi odbiorcami są mężczyźni zainteresowani np. polityką (wtedy warto rozważyć obecność na Twitterze) lub kobiety poszukujące inspiracji wnętrzarskich (wtedy warto pomyśleć o koncie na Pintereście). Dobranie kanału do grupy docelowej to jeszcze nie wszystko; marketing w social mediach powinien skupić się także na wielkości kanału czy możliwości prowadzenia i analizowania innych działań, np. reklamy w social mediach.

Przed wyborem platformy społecznościowej warto sprawdzić, gdzie działa Twoja konkurencja. Spróbuj wytypować kilka mniejszych i większych marek z branży i sprawdzić, gdzie i w jaki sposób komunikuje się z odbiorcami.

Oszczędzaj swój czas

Planując marketing społecznościowy sprawdź także, czy swoje działania możesz zautomatyzować. Szybkie planowanie postów z wyprzedzeniem, jak również ich crosspostowanie sprawi, że zaoszczędzisz czas na inne działania marketingowe.

Pomysły na marketing w mediach społecznościowych

Zorganizuj konkurs

To idealny sposób na angażowanie społeczności, szczególnie na Instagramie lub Facebooku. Post z zadaniem konkursowym powinien jednak spełniać kilka warunków: nagroda musi być na tyle atrakcyjna, by fani chcieli wziąć udział w konkursie (wizja wygrania np. smyczy reklamowej i długopisu raczej nie będzie zachęcająca). Pamiętaj także, by zadanie konkursowe nie było zbyt trudne; najlepsze są te najprostsze, np. “Napisz w komentarzu, za co lubisz naszą markę” itp. Pamiętaj też, że każdy konkurs w social mediach powinien mieć regulamin podlinkowany w widocznym miejscu, np. w BIO Instagrama lub w treści posta.

Załóż grupę na Facebooku 

Social media marketing można uprawiać także w mniejszych społecznościach skupionych wokół jakiegoś tematu, czyli grupach na Facebooku. W zależności od swojej branży możesz założyć grupę zrzeszającą np.  miłośników czworonogów, fanów motoryzacji czy zdrowego odżywiania. Zalet prowadzenia takie grupy jest wiele: w kameralnej atmosferze internauci są bardziej zaangażowani w dyskusję, a Twoje posty mają dzięki temu większy zasięg. Jako marka możesz też zmniejszyć dystans ze swoimi odbiorcami oraz budować pozycję eksperta, który służy fachową poradą. Dzięki toczącym się na grupom dyskusjom masz szansę bliżej poznać odbiorców swojej marki, ich preferencje czy uwagi dotyczące produktów.

Postaw na Reelsy na Instagramie

Reelsy, czyli krótkie video przypominające filmiki z TikToka to kolejna możliwość na skuteczny marketing w mediach społecznościowych. Jako że jest to jeszcze stosunkowo nowa funkcjonalność Instagrama, platforma promuje ją i pozwala osiągnąć całkiem imponujący zasięg organiczny. Ponadto dzięki reelsom możesz zaprezentować swój produkt w sposób bardziej dynamiczny i atrakcyjny szczególnie dla młodych odbiorców.

Edukacja w social mediach

Kierunek edukacyjny w marketingu społecznościowym to coś, na co stawia wiele marek niezależnie od branż. Dla przykładu: marki kosmetyczne często robią live’y na Instagramie, do których gościnnie zapraszają lekarzy dermatologów czy specjalistów w dziedzinie kosmetologii. W swoich mediach społecznościowych możesz także postawić na posty edukacyjne: np. infografiki, karuzele czy krótkie video, w którym objaśnia np. działanie swoich urządzeń.

Działania z influencerami:

W zależności od potrzeb marki warto rozważyć także wykorzystanie zasięgu social media influencerów. Do akcji świadomościowych sprawdzą się posty sponsorowane na Instagramie lub Facebooku, zaś do wsparcia akcji sprzedażowych warto rozważyć zamówienie Insta stories sponsorowanego z aktywnym linkiem. Taka reklama w mediach społecznościowych pomoże też skierować uwagę fanów na Twoje kanały (dzięki oznaczeniom konta), jak również przekieruje ich na stronę www.

To tylko niektóre z możliwości marketingu w social media: pamiętaj, że kluczowy jest oczywiście właściwy dobór kanału. Kiedy Twoją grupą docelową są młodsze osoby, warto pomyśleć o koncie na TikToku, kiedy zaś celujesz w kadrę managerską czy specjalistów IT, warto pomyśleć o prowadzeniu konta firmowego na LinkedInie. Pomocna będzie także analiza konkurencji: sprawdź, gdzie działają marki z Twojej branży! Jeżeli potrzebujesz pomocy w tego typu działaniach marketingowych to z pomocą przychodzą agencje specjalizujące się w Social Mediach takie jak Kohai.pl

Comments

comments

254
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...