Marketing na Instagramie – jakimi prawami się rządzi?

Jerzy Ciszewski - 26.04.2021
127

Marketing na Instagramie - jakimi prawami się rządzi?

Marketing na Instagramie – jakimi prawami się rządzi?

Obraz jest wart więcej niż tysiąc słów – to stwierdzenie wydaje się bardzo słuszne w kontekście olbrzymiej popularności Instagrama. Nic zatem dziwnego, że oprócz swojej pierwotnej funkcji, czyli dodawania zdjęć z użyciem smartfona, Instagram stał się ważnym narzędziem marketingowym znanych marek. Jakimi prawami rządzi się promowanie marek na Instagramie? Dlaczego jego popularność w tym kontekście ciągle wzrasta?

Przede wszystkim warto pamiętać, że udostępnianie jedynie treści marketingowych, na przykład zdjęć produktów, nie sprawdzi się w przypadku Instagrama. Konta sprzedające swoje produkty w nachalny sposób szybko tracą popularność.

Jednym z kluczowych czynników decydujących o sukcesie danej marki na Instagramie jest interakcja z widzami. Szczególnie ważna jest ona w przypadku nowych, małych firm, dopiero wprowadzających na rynek swoje usługi. Interakcja może odbywać się poprzez serduszkowanie, komentowanie i śledzenie innych profili, a także dodawanie hashtagów. Celem tych zabiegów jest dotarcie do nowej grupy klientów oraz nawiązanie z nimi relacji.

Warto wspomnieć również o tym aby w swoich działaniach marketingowych wykorzystywać cały potencjał platformy – czyli relacje oraz video. Pozwolą one na uatrakcyjnienie naszego “statycznego” profilu.

Do tej pory w Polsce dominował Facebook, a ostatnio zaczyna przeważać Instagram. Być może bierzemy przykład z zachodu, bo w tych krajach to medium społecznościowe jest bardzo popularne. Reklamodawcy kierujący swój content do konsumentów muszą wziąć pod uwagę ten trend, ponieważ znacznie on zmienia strategię rozpowszechniania produktów danej marki. Instagram często skraca drogę między sprzedającym a kupującym do minimum”  mówi Ewelina Jurczyńska, właścicielka agencji marketingowej Papillon Media, której jedną ze specjalizacji jest marketing i branding w mediach społecznościowych

 

Comments

comments

127
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...