Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną od Lotna

Informacja Prasowa - 15.03.2024
152

Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar

Lechar to rodzinna firma, która powstała w 1990 roku. Przez ponad 30 lat działalności firma stała się liderem w zakresie dostaw asortymentu z branży instalacyjno-sanitarnej. Aby wesprzeć dalszy rozwój, wzmocnić swoją rozpoznawalność oraz uporządkować wizerunek, zarząd firmy podjął decyzję o przeprowadzeniu gruntownego rebrandingu marki. Agencja kreatywna i brandingowa Lotna została wybrana do realizacji tego zadania.

Techniczny charakter firmy i nisza, w której operuje były dla nas kreatywnym wyzwaniem – przyznaje Anita Kamila Sochacka, co-founder Lotnej, nadzorująca prace projektowe – W naszej kreacji musieliśmy pokazać techniczny aspekt marki, ale w taki sposób, aby był on czytelny dla każdego odbiorcy – nawet takiego, który nie ma do czynienia z budownictwem czy instalacjami sanitarnymi.

Branża, w której działa Lechar, jak i sama marka zostały objęte szczegółowym audytem i analizą. Wnioski wyniesione z prac przygotowawczych pozwoliły na stworzenie fundamentów, na bazie których prowadzone były dalsze działania.

Zaczęliśmy od strategii. Spoiwem dla działań komunikacyjnych stał się claim „Specjaliści od połączeń”. Wykorzystaliśmy zabawę znaczeniami, ponieważ to nie tylko bezpośrednie odniesienie do oferty produktowej firmy – złączki – ale też podkreślenie relacji, które Lechar nawiązuje z klientami i partnerami biznesowymi – dodaje Piotr Flis – co-owner agencji, odpowiedzialny za komunikację – Hasło jest zarówno obietnicą, jak i gwarancją ciągłości udanej i rzetelnej współpracy – od zapytania ofertowego po finalizację procesów biznesowych.

Na podstawie elementów strategicznych zespół Lotna opracował tożsamość wizualną. Jej głównymi elementami stały się:

– nowy znak marki,
– oraz layout materiałów reklamowych – wprowadzający jasny podział na część wizualną oraz informacyjną z logo jako elementem łączącym świat wizualny i werbalny.

Inspiracją kreacji stał się flagowy produkt Lechara – zawór kulowy. Całość uzupełniona mocną typografią oraz charakterystyczną kolorystyką idealnie charakter branży, w której marka działa.

Odcienie niebieskiego wykorzystane zostały w dalszej komunikacji wizualnej. Stanowią one paletę uzupełniającą, która pozwala na łatwą identyfikację grup produktowych z portfolio firmy i ich segmentację. Całość uzupełniona została o kontrastującą czerwień wykorzystywaną do wyróżnienia szczególnych informacji.

Nowy system identyfikacji wizualnej i komunikacji został zaimplementowany we wszystkich kanałach komunikacji online’owej i offline’owej, jakie wykorzystuje Lechar.

Comments

comments

152
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...