Kto jest zagrożony utratą sygnału telewizyjnego?

Informacja Prasowa - 18.02.2022
59

Kto jest zagrożony utratą sygnału telewizyjnego?

Kto jest zagrożony utratą sygnału telewizyjnego?

Z danych Krajowego Instytutu Mediów wynika, że 1,81 mln gospodarstw domowych jest nieprzygotowana do wdrożenia standardu DVBT2/HEVC, a tym samym zagrożona utratą dostępu do sygnału telewizyjnego. Aż 91% z nich posiada tylko jeden telewizor i w 68% przypadków odbiornik TV ma ponad 6 lat. Jednocześnie, blisko połowa, bo aż 44% gospodarstw domowych nieprzystosowanych technologicznie do wdrożenia DVBT2/HEVC, nie ma dostępu do internetu.

Gospodarstwa domowe zagrożone utratą sygnału telewizyjnego rzadziej niż przeciętne gospodarstwa domowe maja telewizor Smart TV (18% vs. 42%), smartfon (49% vs. 78%) oraz komputer lub tablet (27% vs. 65%). W większości są to jednoosobowe gospodarstwa domowe (56%), w których prym wiodą ludzie starsi (wśród 41% z nich „lider” jest w wieku powyżej 70 lat, w przypadku 81% „lider” ma ponad 50 lat). Są to w dużej mierze domostwa zlokalizowane na wsi (55%) oraz o niższych dochodach niż gospodarstwa domowe w Polsce ogółem posiadające telewizor.

Wyniki badania gotowości prowadzonego przez Krajowy Instytut Mediów są coraz szerzej wykorzystywane do planowania działań związanych z przygotowaniem odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej. Dyrektor Krajowego Instytutu Mediów, Mirosław Kalinowski, referował je przed Senacką Komisją Kultury i Środków Przekazu.

– Informacje, jakie płyną z naszych badań, dają szeroką wiedzę o grupach najbardziej zagrożonych utratą sygnału naziemnej telewizji cyfrowej. Analizując profil widzów korzystających z NTC i ich sytuację materialną, można podjąć działania, które pozwolą zapobiegać ewentualnemu wykluczeniu części osób z możliwości odbioru sygnału telewizyjnego po wprowadzeniu standardu DVBT2/HEVC. W tej grupie zakup nowego sprzętu do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej może stanowić duże wyzwanie – wyjaśnia Mirosław Kalinowski.

Comments

comments

59
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...