Kreatywność i efektywność w kapeluszu odpowiedzialności.

Jerzy Ciszewski - 15.02.2024
280

O kluczowych trendach marketingowych na 2024 w panelu IAA POWER HOUR

Podsumowaniu najważniejszych wydarzeń minionego roku i kluczowym trendom w komunikacji marketingowej 2024 poświęcony jest najnowszy odcinek IAA POWER HOUR. W dyskusji moderowanej przez Dorotę N. Haller – Client Solutions Director, Ringier Axel Springer Polska udział wzięli: Jolanta Borowska – Head of Marketing & Consumer Communication, Nestlé CEE, Wojciech Borowski – Group CEO, McCann Poland, Rafał Drzewiecki – Country Manager, TikTok CE oraz Paweł Tyszkiewicz – Dyrektor Zarządzający SAR. Ich zdaniem, to kreatywność i efektywność oraz odpowiedzialne podejście do komunikacji marketingowej będą dominującymi trendami w bieżącym roku, a polski rynek traktowany będzie przez multiregionalne marki jako istotny wehikuł wzrostu.

 

Eksperckie grono zgodnie podkreśliło widoczny obecnie na rynku wzrost optymizmu, większą stabilizację, a co za tym idzie zapowiedź zwiększenia budżetów marketingowych. O skupieniu na potrzebach konsumentów, tak by zapewnić im kreatywną, przygotowywaną przez branżowe talenty komunikację, mówiła m.in. Jolanta Borowska, Head of Marketing & Consumer Communication, Nestlé CEE. Służyć ma temu zastosowany właśnie przez Nestlé innowacyjny model współpracy z domem mediowym, w którym wynagrodzenie agencji poza prowizją i bonusem zawiera także dodatkowy element premiujący jakość.

 

Pomimo iż sztuczna inteligencja wciąż nabiera mocy i zmienia oblicze branży, a w szczególności tworzenie kontentu, to jednak ludzie i ich kreatywność odgrywać będą najważniejszą rolę i nie powinni obawiać się o miejsca pracy, na co zwrócił uwagę Wojciech Borowski, Group CEO, McCann Poland. Rolę ludzi i troski o nich, standardów i atmosfery pracy akcentował również Paweł Tyszkiewicz, Dyrektor Zarządzający SAR. W tym kontekście przypomniał zeszłoroczną kampanię edukującą na temat skutecznych praktyk przetargowych, „Przetargowe Bingo”, którą przygotował SAR wraz z PSML oraz IAA Polska. Perspektywa odpowiedzialności za ludzi pracujących w branży jest tym ważniejsza, że zgodnie z wynikami zeszłorocznego globalnego badania ESG – Global DEI Cenzus – ponad 50% pracowników branży uważa, że praca w niej niekorzystnie wpływa na zdrowie.

 

Jak podkreślili paneliści wraz z moderatorką, Dorotą N. Haller, siłę komunikacji i jej wpływu pokazały niedawne wybory i liczne kampanie profrekwencyjne, które z zaangażowaniem, często pro bono, współtworzyła branża marketingowa. Historyczna, 75% frekwencja wyborcza była niewątpliwie bohaterką komunikacji zeszłego roku. – Brawo my, brawo komunikacja marketingowa – podsumował Paweł Tyszkiewicz. – Poprosimy o więcej w tym roku.

Comments

comments

280
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...