„Kapitał marki w mediach społecznościowych. Perspektywa konsumenta” – książka Małgorzaty Karpińskiej-Krakowiak

Jerzy Ciszewski - 04.02.2019
226

"Kapitał marki w mediach społecznościowych. Perspektywa konsumenta" - książka Małgorzaty Karpińskiej-Krakowiak

„Kapitał marki w mediach społecznościowych. Perspektywa konsumenta” – książka Małgorzaty Karpińskiej-Krakowiak

Co decyduje o tym, że marka zyskuje popularność w mediach społecznościowych i jaki udział mają w tym konsumenci? Jak przekaz w mediach społecznościowych buduje pozafinansową wartość marki? Jaką rolę w budowaniu kapitału marki odgrywają indywidualne cechy konsumentów oraz jak ten kapitał może wpływać na reakcje konsumentów w social mediach? Na te pytania, poparte licznymi przykładami i badaniami, odpowiada prezentowana publikacja.

Książka Małgorzaty Karpińskiej-Krakowiak to nie tylko cenne opracowanie dla biznesu, ale także spora dawka wiedzy dla użytkowników social media i klientów znanych marek.

Media społecznościowe są wykorzystywane w komunikacji marketingowej firm już od kilkunastu lat. Nadal jednak brakuje naukowych opracowań na temat zależności pomiędzy działalnością marek w środowisku cyfrowym a zachowaniem konsumentów. Dlatego głównym celem badań przedstawionych w tej publikacji była ocena możliwości budowania kapitału marek w mediach społecznościowych oraz określenie roli różnych czynników psychologicznych w tym procesie. W ramach poszczególnych działań badawczych autorka przeanalizowała współczesne kampanie komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i na tej podstawie zaproponowała nową kategoryzację przekazów. Następnie zbadała eksperymentalnie, jaki przekaz i jakie predyspozycje konsumenckie sprzyjają tworzeniu kapitału marki, a także przetestowała, jak sam kapitał może wpływać na responsywność użytkowników Internetu.

Wyniki opisanych tu badań ułatwiają prognozowanie skuteczności komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i mogą być użyteczne zarówno dla naukowców, jak i przedsiębiorców, pracowników agencji reklamowych czy domów mediowych.

Comments

comments

226
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...