Kampania Gemini Park zmienia postrzeganie Tarnowa

Informacja Prasowa - 03.03.2020
119

Kampania Gemini Park zmienia postrzeganie Tarnowa

Czy wyjście poza marketingowy schemat się opłaca? Jak dzięki aktywności centrum handlowego zbudować pozytywny wizerunek regionu? Takie wyzwanie rok temu postawiło przed sobą Gemini Park Tarnów. W realizacji tego celu pomaga prowadzona od początku 2019 roku kampania „Tarnowie Oblicza Mody”, w której uczestniczy kilkudziesięciu mieszkańców miasta i okolic, w tym m.in. artyści, sportowcy, nauczyciele i społecznicy.

Oryginalny koncept

Największe centrum handlowe we wschodniej części Małopolski realizując wspomnianą kampanię wizerunkową buduje pozytywny image regionu, eksponując jego bogactwo i potencjał. Pokazuje to przez pryzmat kilkudziesięciu utalentowanych osób pochodzących z tej części kraju lub mieszkających tutaj na stałe.

To właśnie oni w ostatnim roku zostali ambasadorami galerii, promując nie tylko obiekt, ale przede wszystkim dynamicznie zmieniający się Tarnów. I tak wśród twarzy projektu można było znaleźć wiele wyjątkowych osób, blisko związanych z Tarnowie i regionem, którzy poprzez swoją działalność przyciągają do siebie i „tworzą” zarówno miasto, jak i region.

 

Zależało nam na tym, aby pokazać, że prawdziwym potencjałem regionu tarnowskiego są ludzie, ich umiejętności, osiągnięcia, talenty. Realizowana od początku 2019 roku kampania z udziałem kilkudziesięciu bohaterów nam w tym pomogła. Dzięki niej mogliśmy pokazać wyjątkowość regionu, a wszystko przez pryzmat ludzi tworzących koloryt tej części Polski – mówi Zbigniew Nowak, dyrektor Gemini Park Tarnów.

 

Pokazaliśmy Tarnów jako miejsce nowoczesne, w którym można rozwijać swoje pasje, realizować się zawodowo i odnosić niebywałe sukcesy. Fakt, że zwróciliśmy uwagę na kapitał ludzki regionu, to także zachęta dla inwestorów oraz przyszłych mieszkańców– dodaje.

 

Blisko 30 wspólnych wydarzeń

Nic więc dziwnego, że kampania „Tarnowskie Oblicza Mody” to projekt pod wieloma względami pionierski na polskim rynku retail. Nie ogranicza się on bowiem tylko do kampanii na billboardach.  To co w nim najbardziej unikalne to swoiste zejście  bohaterów projektu z tablic reklamowych.

Od stycznia 2019 roku do lutego 2020 roku Gemini Park wspólnie z ambasadorami zrealizował blisko 30 wspólnych wydarzeń o charakterze m.in. edukacyjnym, motywacyjnym, społecznym czy kulturalnym.

 

Od początku chcieliśmy, aby nasi ambasadorzy nie tylko wystąpili w kampanii, ale także w aktywny sposób zaprezentowali swoją działalności lokalnej społeczności, dzieląc się swoją pasją. Dlatego przez cały rok wspólnie z nimi organizowaliśmy różnego typu wydarzenia – od wystaw, poprzez warsztaty, występy artystyczne, wydarzenia sportowe, a na sesjach coachingu kończąc. Ich beneficjentem byli przede wszystkim odwiedzający centrum mieszkańcy miasta i regionu – mówi Nowak.

 

– Mieli oni okazję poznać ludzi z pasją, ale także uczestniczyć w często nietypowych aktywnościach przez nich przygotowanych, jak np. casting do żywego dzieła sztuki, flash mob czy wspinaczka na przeszło 3 metrową ściankę z jednym z najlepszych zawodników na świecie we wspinaczce sportowej. Pozwoliło nam to na aktywizację społeczności lokalnej i skupienie jej wokół inicjatyw Gemini Park oraz samych ambasadorów – dodaje.

 

Na jakie konkretnie wydarzenia postawiono? Wśród wspólnych przedsięwzięć znalazł się m.in. Dzień kobiet ze strażą miejską, akcja znakowania rowerów i rejestracji psów, sportowy dzień z superligowymi piłkarzami ręcznymi, podczas którego w centrum handlowym postawiono boisko z bramkami, a także casting do multimedialnego dzieła artysty Piotra Barszczowskiego. Z kolei organizowany latem Festiwal Foodtrucków, Muzyki i Koloru zaangażował aż 7 ambasadorów, w tym muzyków i tancerzy.

Wspólnie z dyrektorką galerii sztuki Ewą Łączyńską-Widz stworzono eko torby promujące ideę zero waste. Za Targami „Mama&Dziecko” stała natomiast Iwona Wróbel-Przebięda, a za otwartymi warsztatami coachingowymi „Siła Kobiet” coach Gabriela Kuca, również ambasadorka kampanii.

Rok realizacji przedsięwzięcia zwieńczono otwarciem galerii G10 powstałej w Gemini Park. Nowe przedsięwzięcie zainaugurowała wystawa fotografii „Inne światy” autorstwa Marcina Bawca, jednego z ambasadorów kampanii. W galerii G10 już planowane są kolejne wystawy, które wypełnią 2020 rok.

To kampania bez celebrytyzmu, ale za to mocno osadzona w lokalnej społeczności, stworzona z myślą o niej, ale także w dużej mierze przez nią. Ambasadorzy tutaj nie są tylko twarzami, ale także organizatorami i współorganizatorami przedsięwzięć, które bawią i edukują. Jest to świeże spojrzenie na marketing miejsca i community relations, pierwszy raz organizowane na tak dużą skalę przez centrum handlowe– mówi.

 

Spojrzenie, które w dodatku docenione zostało przez lokalny rynek. Z badań przeprowadzonych przez Gfk na zlecenie Gemini Park, wynika że wśród mieszkańców Tarnowa i okolic rozpoznawalność kampanii oscyluje na poziomie aż 60%. Tak wysoki wynik jest zasługą kilku czynników.

 

Po pierwsze, ambasadorzy stali się sami „żywymi nośnikami” reklamy. Mówili o udziale w projekcie w swoich społecznościach. Po drugie, przekaz na nośnikach w mieście i regionie był tak wyraźny, że trudno było przejść obok niego obojętnie. Po trzecie, wydarzenia. To one pokazały, że jest to coś więcej niż tylko kampania na billboardach. Po czwarte, mieszkańcom spodobało się, że mówimy o ich regionie w bardzo pozytywny sposób, pokazując, jaka siła w nim drzemie– mówi dyrektor Gemini Park Tarnów.

Comments

comments

119
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...