Przewodniczącą Jury 21. edycji Złotych Spinaczy została Marta Jóźwiak, Dyrektorka ds. Komunikacji w Europie Środkowo-Wschodniej, Google
Przewodniczącą Jury 21. edycji Złotych Spinaczy została Marta Jóźwiak, Dyrektorka ds. Komunikacji w Europie Środkowo-Wschodniej, Google. Przewodniczącymi poszczególnych grup jurorskich są: Aleksandra Chalimoniuk (OTCF), Anita Ryng (IKEA Retail), Alicja Wysocka-Świtała (Clue PR), Maciej Lasoń (Unilever), Arkadiusz Mierzwa (Jeronimo Martins Polska) oraz Grzegorz Szczepański (Hill+Knowlton Strategies Poland).
Wśród jurorów tegorocznej edycji Złotych Spinaczy znalazło się 106 osób – są to nie tylko praktycy i eksperci z agencji PR, ale także przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, mediów oraz środowiska akademickiego.
– Złote Spinacze to największy konkurs PR w Polsce, który rok po roku notuje rekordową liczbę zgłoszeń. W gronie ponad stu ekspertów będziemy analizować i oceniać kilkaset ambitnych projektów, zgłaszanych w kilkudziesięciu konkursowych kategoriach. To niemałe wyzwanie, ale także unikalna dla nas wszystkich okazja do spojrzenia na trendy i kondycję sektora public relations w ostatnim roku. Wierzę, że podnosząc konkursową poprzeczkę, podnosimy jednocześnie standardy w naszej branży – mówi Marta Jóźwiak, Dyrektorka ds. Komunikacji w Europie Środkowo-Wschodniej, Google, Przewodnicząca Jury 21. edycji konkursu Złote Spinacze.
– Jako jurorka, cenię w zgłoszonych projektach nie tylko dobrą strategię i kreatywną realizację, ale także trafną diagnozę, będącą podstawą do obrania strategii oraz to, w jakim stopniu kampania osiągnęła konkretne założone cele. Z ogromną ciekawością przyjrzę się też nowej w tym roku kategorii „Walka z dezinformacją”. Złote Spinacze to wyjątkowe wydarzenie, które przyczynia się do rozwoju branży PR w Polsce. Mam nadzieję, że w tym roku zobaczymy jeszcze więcej kreatywnych i ambitnych projektów, które będą inspiracją dla innych. Zapraszam do udziału w konkursie! – dodaje Marta Jóźwiak.
Jurorzy zostali przydzieleni do sześciu grup, w których będą oceniać projekty zgłoszone w określonych kategoriach. Przewodniczącym pierwszej grupy jest Grzegorz Szczepański, CEO Hill+Knowlton Strategies Poland. Grupa oceni projekty z kategorii: Business-to-Business PR, PR finansowy i relacje inwestorskie, Walka z dezinformacją, Content marketing – branded content, Finanse, Motoryzacja i transport oraz Kreatywność.
W skład grupy weszli:
– Stefan Bogucki / Senior Communications Manager w Polsce i CEE / Revolut
– Agnieszka Durlik / Dyrektor Generalny Sądu Arbitrażowego przy KIG
– Karolina Karolczak / Global Promotion Director / AsstrA-Associated Traffic AG
– Magda Kołodziejczyk / Prezeska Zarządu / M+G
– Kamil Kozłowski / Partner Zarządzający / d*fusion communication
– Anna Krajewska / Wiceprezes / NBS Communications
– Eliza Misiecka / Dyrektor Generalny / Genesis PR
– Robert Moreń / Chief Communications Officer / Grupa Assay oraz Wykładowca / SWPS
– Adrianna Morze / Dyrektor Marketingu i Komunikacji w Klastrze North&East Europe / DB Schenker
– Monika Nowakowska / Dyrektor Departamentu Public Relations, Obszar Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu / Santander Bank Polska
– Michał Nowosielski / Założyciel / BIGTHINKSKI
– Małgorzata Podstawka / Brand Communication Manager / OnePlus
– Małgorzata Rybak-Dowżyk / Corporate Communication Department Director / T-mobile
– Sebastian Stępak / CEO w regionie CEE / MSL
– Justyna Szafraniec / Head of Communication / Generali Polska
– Cezary Szymanek / Zastępca Redaktora Naczelnego „Rzeczpospolitej”
Pracami drugiej grupy jurorskiej zarządzać będzie Anita Ryng, Menadżerka ds. Relacji z Sektorem Publicznym, IKEA Retail. Grupa oceni projekty z kategorii: Advocacy i Public Affairs, Issue management i komunikacja kryzysowa, PR miejsca, miasta lub regionu, Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze, NGO i sektor publiczny oraz Research&Insight.
W tej grupie znaleźli się:
– Joanna Bekker / Zastępczyni dyrektora zarządzającego / Polityka Insight
– Marcin Bodio / Dyrektor ds. Polityki Zdrowotnej i Komunikacji / MSD Polska
– Magdalena Brzezińska / Corporate Affairs Director / Grupa Żywiec
– Zofia Bugajna-Kasdepke / Founding Partner / SEC Newgate CEE
– Anna Cywińska / Dyrektor Działu Korporacyjnego i Komunikacji / Grupa spółek Danone oraz Prezes Fundacji Nutricia
– Agnieszka Durska / Koordynator Zespołu komunikacji i PR, Rzecznik prasowy / Polska Izba Ubezpieczeń
– Katarzyna Fabjaniak / Executive Director / Havas PR Warsaw
– Michał Fura / Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej / Grupa Play
– Justyna Gościńska-Bociong /Dyrektor Komunikacji i Marki Korporacyjnej / Medicover
– Urszula Matej-Bil / Członek Zarządu, Marketing i Komunikacja / EPP
– Przemysław Mitraszewski / Managing Partner / Lighthouse
– Alex Muravitski / Associate Partner, Director / Deloitte Advisory
– Artur Musiał / Director of Public & Governmental Affairs and Communication / Takeda Pharma
– Jarosław Nyk / Prezes Zarządu / Vision Group
– Anna Papka / Dyrektorka ds. Korporacyjnych / Shell
– Katarzyna Terej / Partner Zarządzający / RES Consulting
– Hanna Waśko / CEO oraz właściciel / Big Picture
– Mariusz Wawer / Head of Governmental Relations & ESG 3M East Europe Region
– Małgorzata Zaborowska / Partner / United PR
Trzeciej grupie przewodniczyć będzie Alicja Wysocka-Świtała, Partnerka Zarządzająca, Clue PR. Grupa oceni zgłoszenia w kategoriach: PR produktu, Launch produktu, usługi lub firmy, Event społeczny, Technologia , IT, telekomunikacja, Kultura i media oraz Medycyna i zdrowie.
W skład grupy weszli:
– Justyna Dąbrowska-Cydzik / Redaktorka prowadząca / Wirtualne Media
– Anna Deręgowska-Watza / CEO / Planet Partners
– Natalia Długosz / Marketing & Communications Manager Eastern Europe & EMEA / Resideo
– Magdalena Dziak-Woyda / Director / FleishmanHillard
– Ewelina Głocka / PR & Communications Manager / MAX Premium Burgers
– Dorota N. Haller / Dyrektorka Marketingu Komunikacji i PR / Honor Polska oraz Wiceprezeska / IAA Polska
– Adam Jarosz / CEO / Be Communications
– Marta Jóźwiak / Dyrektorka ds. Komunikacji w Europie Środkowo-Wschodniej / Google
– Agnieszka Kępińska-Sadowska / Dyrektorka ds. Komunikacji Korporacyjnej, Centralna i Wschodnia Europa (CEE) / Haleon
– Anna Nawrocka-Tełewiak / Założyciel / Fundacja YOUNG ARTS, Creative Cube
– Łukasz Niewola / Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej i Zrównoważonego Rozwoju / Grupa LUX MED
– Dorota Rakowska / Dyrektor Marketingu / Huawei CBG Polska
– Agnieszka Rzepkowska / Ekspertka ds. komunikacji
– Katarzyna Walewska-Napiórkowska / Head of Brand PR & Influence / Ogilvy PR
– Magda Zmysłowska / Przewodnicząca Rady Nadzorczej oraz właścicielka / Primum PR
– Piotr Żaczko / Communication Manager TikTok CE
– Katarzyna Życińska / CEO / 38 Content Communication
Przewodniczącym grupy czwartej został Arkadiusz Mierzwa, Dyrektor ds. Komunikacji, Jeronimo Martins Polska. Grupa oceni projekty z kategorii: PR korporacyjny, Media Relations, Event komercyjny, Sektor spożywczy, Przemysł i infrastruktura, a także Efektywność.
W grupie znaleźli się:
– Klara Banaszewska / Dyrektor Generalna / Grayling Poland
– Sebastian Bykowski / Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny / PSMM Monitoring & More
– Jolanta Jędrysek / Wicedyrektor PR / Benefit Systems
– Ewa Kaczmarek / CEO / Synertime
– Ewelina Karpińska / Head of Marketing & Brand / Green Caffè Nero
– Wojciech Kądziołka /Rzecznik prasowy / InPost
– Bartłomiej Kędzierski / Managing Partner / Weber Shandwick
– Anna Klimczuk / Head of Communications / Microsoft
– Cezary Mychlewicz / Head of Communications & Marketing / Siemens
– Hubert Niedzielski / Kierownik PR marki Volkswagen / Volkswagen Group Polska
– Barbara Paszkiewicz-Laskowska / Partnerka Zarządzająca / StrategyWise
– Dorota Sapija / Dyrektor Zarządzający / Omega Communication
– Zuzanna Schön / Zastępca Dyrektora Generalnego ds. Marketingu / Saint-Gobain Construction Products
– Sebastian Tołwiński / Dyrektor ds. Korporacyjnych i Komunikacji w Europie Wschodniej, Środkowej i Południowej / UPFIELD
– Martyna Wróbel / Dyrektor Biura Komunikacji i Public Relations / Budimex
– Agata Zeman / Managing Director / 24/7Communication
Pracami piątej grupy jurorskiej zarządzać będzie Maciej Lasoń, Dyrektor ds. Komunikacji w Europie Wschodniej, Członek Zarządu, Unilever. Grupa oceni projekty zgłoszone w kategoriach: Employee experience i komunikacja wewnętrzna, Employer branding, Social media, Custom publishing oraz Uroda, higiena i wellness.
W tej grupie znaleźli się:
– Agnieszka Bacińska / Prezeska Zarządu / Walk PR
– Edyta Blachowska / Dyrektor Biura Komunikacji Wewnętrznej / Bank Gospodarstwa Krajowego
– Dorota Ciszek / Ekspert Sektorowy, Brand Communications / On Board Think Kong
– Radek Grabowski / Global PR Director / CD PROJEKT RED
– Monika Jasłowska / Doradczyni ds. Transformacji oraz Pełnomocniczka Zarządu ds. Różnorodności i Włączania / Polpharma
– Sandra Kaczmarek / CEO / TOUCH.PR
– Marcin Kasprzak / Dyrektor PR, Marketingu i ESG / ERBUD GROUP
– Małgorzata Kołodrub / Senior Communications & PR Manager, CEE / Medtronic Poland
– Ewa Król-Sawicka / Managing Partner / Human Signs
– Małgorzata Mejer / Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej / Procter & Gamble w Europie Centralnej
– Marta Pokutycka-Mądrala / Dyrektor Komunikacji oraz Rzecznik Prasowy / Nationale-Nederlanden
– Anna Simon / CEO / Komunikacja Plus PR
– Małgorzata Stasiak-Duklewska / Head of Employer Branding / Luxoft Poland
– Anna Zając / Dyrektor zarządzająca / Linkleaders
– Jan Zając / Prezes Zarządu / Sotrender
Szóstej grupie przewodniczyć będzie Aleksandra Chalimoniuk, Dyrektorka PR, OTCF. Grupa oceni zgłoszenia w kategoriach: ESG, Sustainability i CSR communications, Kampania społeczna, PR pro bono, Moda i styl życia, a także Sport, turystyka i rekreacja.
W tej grupie znaleźli się:
– Zbigniew Gajewski / Partner / THINKTANK Ośrodek dialogu i analiz
– Łukasz Jurkiewicz / Prezes Zarządu / Pan Pikto
– Monika Kaczmarek-Śliwińska / Dr hab., adiunkt Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz przewodnicząca Rady Nadzorczej MENTAX
– Marta Karwacka / Sustainability Senior Manager / Deloitte
– Małgorzata Kilian-Grzegorczyk /Prezes Zarządu / Stowarzyszenie Demagog
– Konrad Kruczkowski / Dyrektor Marketingu i Komunikacji / Stowarzyszenie WIOSNA
– Iwona Kubicz / Prezes Zarządu / Procontent Communication
– Ilona Lartigue / Senior PR Director CEE / Netflix
– Iga Niewiadomska / Communication, External Relationship & PR Manager / Dentons Polska
– Anna Orzech / Prezeska / Instytut Dobrej Komunikacji
– Mirella Panek-Owsiańska / Członkini Rady Szkoły Liderów / Fundacja Szkoła Liderów
– Mariusz Pleban / CEO / OneMulti
– Łukasz Przybysz / Medioznawca, politolog, wykładowca / Uniwersytet Warszawski
– Izabella Rokicka / Dyrektorka Komunikacji, Zrównoważonego Rozwoju i Public Affairs / Carrefour
– Paweł Sanowski / Prezes Zarządu / Instytut Monitorowania Mediów (IMM)
– Magdalena Soroczyńska / Dziennikarz / Media i Marketing Polska
– Anna Wiśniewska / Marketing and Communications Director / Skanska
W konkursie Złote Spinacze mogą wziąć udział wszystkie podmioty realizujące kampanie, inicjatywy, programy oraz projekty public relations w Polsce.
Do 1 września można zgłosić kampanie w II terminie, zaś ostatecznie przyjmowanie projektów minie 10 września. Nominowanych poznamy 9 października, a zwycięzców podczas uroczystej gali 8 grudnia.
Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie www.zlotespinacze.pl.