Jestem feministką – Pippa Scaife, Commercial Director, Emerging Brands, CNN International Commercial

Informacja Prasowa - 04.04.2019
124

Jestem feministką - Pippa Scaife, Commercial Director, Emerging Brands, CNN International Commercial

Opłaca się być wrażliwą

Pippa Scaife, Commercial Director, Emerging Brands, CNN International Commercial

 

Jestem „feministką”.

To hasło z biegiem lat coraz mocniej wniknęło w moje życie, a w konsekwencji tego stałam się większą zwolenniczką równości płci. Narasta we mnie frustracja za każdym razem, kiedy słyszę nowe historie, które potwierdzają, że nie wszędzie mamy do czynienia z równouprawnieniem. Gdybym jakiś czas temu chciała zadeklarować swój feminizm wiązałoby się to prawdopodobnie z publicznym zamanifestowaniem poglądów, poprzez spalenie biustonosza na jakimś proteście. Teraz na szczęście kobiety mogą uczestniczyć w czwartej fali feminizmu na własnych zasadach. Choć staram się nie używać feminizmu jako wymówki, żeby być usłyszaną, widzę, że wkrada się on w większość moich codziennych decyzji – to z kim spędzam czas, jak często odzywam się podczas spotkań biznesowych, czy ile razy używam słowa „przepraszam”. Wraz ze wzrostem świadomości poświęcam coraz więcej swojego czasu, energii i środków na sprawy, które dotyczą wzmocnienia pozycji kobiet na świecie oraz tolerancji wobec mniejszości. Nie mam na myśli przeznaczania pieniędzy w tradycyjny sposób – nie wrzucam ich do puszek organizacji charytatywnych na ulicy lub nie biegnę do księgarni, aby powiększyć moją kolekcję książek Sylvi Plath. Zamiast tego dbam o to, aby pieniądze marek, z którymi współpracuję trafiły w odpowiednie ręce i żeby nie bały się one inwestować w tego typu cele.

Kiedy myślę o szerokim spektrum mediów, z którymi pracuję, dochodzę do wniosku, że wszyscy wydawcy biorą aktywny udział w dyskusji i nie boją się tego tematu. Oglądam programy telewizyjne, propagujące silne, kobiece charaktery. Czytam również artykuły dotyczące doświadczeń kobiet związanych z nieustającą falą krytyki, dyskryminacją, nierównościami finansowymi i konsekwencjami urlopów macierzyńskich. To nie przypadek, że pracuję w CNN, gdzie ciągle mam możliwość podziwiania nieustraszonych reporterek, takich jak: Christiane Amanpour, Clarissa Ward i Nima Elbagir. Ponadto aktywnie poszukuję firm, w których w działach marketingu znajdę ludzi nie kierujących się w swojej pracy stereotypowym podejściem do podziału ról i obowiązków – sponsorują wydarzenia i treści wspierające kobiety oraz odważnie uczestniczą w akcjach typu #Unstereotype.

Wiele przyjemności sprawiłoby mi myślenie, że jestem wśród pionierek tego rewolucyjnego podejścia do konsumpcjonizmu, jednak taka postawa staje się czymś normalnym. Obecnie 79% konsumentów uważa, że marki mają moralny obowiązek „czynienia dobra”. Tym samym ta grupa odbiorców jest półtorej razy bardziej skłonna do płacenia więcej za produkty, które są zgodne z ich systemem wartości. Ta wyłaniająca się rzesza konsumentów z poczuciem misji zmienia sposób, w jaki biznes rozwija się w kierunku gospodarki opartej na zaufaniu – świata, w którym kapitalizm może być siłą napędową dla pozytywnych zmian.

Program Great Big Story, którego jestem dyrektorem handlowym w CNN International Commercial, z pewnością jest częścią tego trendu. Od początku jego istnienia, czyli od trzech lat, poszukujemy historii z różnych zakątków świata prezentujących ludzi wszystkich płci, ras, orientacji seksualnych i klas oraz zajmujących się niesamowitymi, efektownymi rzeczami. Staliśmy się centrum inspirujących treści, które codziennie przyciągają naszą 11-milionową rzeszę wiernych fanów pragnących poznawać te pełne emocji historie ludzi. Zdając sobie sprawę z tego, jaki mamy wpływ na otaczającą nas rzeczywistość, w 2019 roku postanowiliśmy włożyć jeszcze więcej wysiłku we wprowadzanie kolejnych zmian. Naszymi opowieściami o wielkich aspiracjach i odwadze chcemy zachęcić widzów, aby przyłączyli się do misji CNN – przedstawiania świata jako miejsca, o które warto walczyć.

Jako marketerzy tworzymy treści, które nie tylko wywierają realny wpływ na sposób, w jaki ludzie postrzegają świat, ale także na nowe sposoby komunikowania się marek. Firma, która mówi o sprawach dla siebie ważnych daje swoim klientom szansę na poznanie wartości, które ją cechują, pozwala również poczuć więź emocjonalną i zaangażowanie marki. Skutkiem tego jest głębsza relacja zarówno z samą marką, jak i jej produktami. Regularnie słyszę ludzi z naszej branży, którzy żartują w momentach stresu, że „nie ratujemy życia”. I to prawda – nikt z nas przecież nie wykonuje operacji na otwartym sercu. Jednak, czy tego chcemy, czy nie, jesteśmy obecni w życiu ludzi, ponieważ mamy wpływ na to, jak nasi konsumenci postrzegają świat i musimy poważnie potraktować tę odpowiedzialność.

5/23/18 CNN London Pippa Scaife

 

 

Comments

comments

124
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...