Jak sprzedać modę?

Redakcja PR - 27.04.2016
196

Jak sprzedać modę ? Czy influencerzy w tym pomagają?

Jak sprzedać modę? Na wybiegach? W sklepie? Przez internet? Wszystkie odpowiedzi są prawidłowe! My skupimy się jednak na polskiej blogosferze. A mamy się czym pochwalić! Kto wie, o jakich blogach myślimy?

Według raportów Sotrender z marca tego roku niemal we wszystkich zestawieniach wygrywa Maffashion. Ponad 600 tysięcy fanów na Facebooku i ponad 700 tysięcy obserwatorów na Instagramie, a także blog i (jeszcze nieregularnie prowadzony) kanał to nie tylko duża popularność, ale także potencjał sprzedażowy i ogromne pole do popisu dla firm. Nie tylko te kanały, ale również Snapchat Julii to zaspokojenie ciekawości fanów. Jest ona jedną z najbardziej aktywnych osób w aplikacji, dlatego zawsze możemy liczyć na nowy materiał z każdego dnia. Julia Kuczyńska to nie tylko popularna blogerka, ale marka sama w sobie. I nie myślę tu o marce Staff by Maff, ale raczej o fakcie, że influencerzy mają znaczący wpływ na decyzje zakupowe użytkowników, co potwierdzają raporty.

,,Konsumenci coraz częściej w procesie zakupowym używają więcej niż jednego urządzenia i migrują pomiędzy wszystkimi trzema kanałami: offline-online-mobile. W efekcie, przeciążeni są ilością dostępnych informacji i w związku z tym coraz częściej oczekują konkretnej podpowiedzi, co, jak i gdzie kupować. Polacy preferują źródła sprawdzone i zaufane – przede wszystkim rodzinę i przyjaciół. W tym trendzie bardzo dobrze odnajdują się blogi i vlogi, które nie dość, że znajdują się już na tzw. shortliście źródeł informacji zakupowej, to jeszcze ich pozycja rośnie, gdy internauci mówią o źródłach najbardziej zaufanych” – mówi raport B(v)log Power zrealizowane przez Mobile Institute we współpracy z Newspoint, Brand24 i Sotrender na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Blogerów i Vlogerów.  

Kolejna blogerka, która obok Julii jest najbardziej popularna w świecie mody to Jessica Mercedes. Oprócz działalności blogowej ruszyła również z kanałem. Prawie 100 tysięcy subskrypcji to znak, że odpowiedziała na potrzeby odbiorców. Na kanale znajdziemy relacje prosto z wybiegów, a także bardzo dużo informacji ze świata high fashion. Jessica była wyróżniona nie tylko przez magazyny polskie, ale stylizacje blogerki zauważyła redakcja Teen Vogue na festiwali Coachella, który odwiedziła w tym roku.

Nie tylko kobiety są jednak popularne w naszym świecie mody blogowej. Ekskluzywny Menel to blog prowadzony przez Kamila Pawelskiego. Kamil ma ponad 140 tysięcy fanów i ponad kilkadziesiąt tysięcy obserwatorów na Instagramie. Od niedawna jest też kanał, który ma duży potencjał. Cały materiał o sukcesie Ekskluzywnego Menela znajdziemy też na blogu Pijaru Koksu.

Nie zapominamy o Mr. Vintage, który prezentuje inne stylizacje od poprzedniego blogera. Porady dla eleganckich mężczyzn znajdziemy właśnie tu. Podarte koszulki i jeansy? To u Pana Menela. Garnitury, koszule i poszetki? Dobrze trafiłeś. Michał Kędziora napisał książkę ,,Rzeczowo o modzie męskiej”, a także wspólnie z marką Osovski stworzył kolekcję koszul. Chyba możemy powiedzieć, że bloger to już zawód, prawda?

Źródło: http://www.psbv.pl/BlogPower_raport.pdf

Comments

comments

196
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...