Jak promuje się luksus? – książka Dominiki Trawki „Marketing Premium”

Informacja Prasowa - 12.11.2019
129

Jak promuje się luksus? - książka Dominiki Trawki "Marketing Premium"

Dlaczego w reklamie Nespresso George Clooney występuje w stylizacjach nawiązujących do znanych teksów kultury, firma Lacoste na serii limitowanej koszulek umieszcza wizerunki gatunków zagrożonych wyginięciem a Irena Eris zaprasza swoje klientki do specjalnie w tym celu stworzonej przestrzeni? To elementy strategii, która nie tylko ma przyciągać uwagę konsumentów dóbr lusksowych, ale także kształtować ich świadomość i budować trwałą relację między marką premium i jej odbiorcą. Tajniki promocji marek luksusowych zdradza w swojej książce „Marka Premium” Dominika Trawka.

Autorka jest ekspertką z zakresu marketingu marek luksusowych. Posiada certyfikat Managemnet of Fashion & Luxury Companies Uniwersytetu Bocconiego w Mediolanie. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się na łamach prowadzonego przez siebie bloga Marketing Premium, pisząc artykuły w najbardziej znanych branżowych pismach oraz podczas wystąpień na licznych konferencjach i w ramach indywidualnej pracy z konkretnymi markami.

„Zmiany zachowań konsumpcyjnych na nowo definiowały, co oznacza luksus – on sam w sobie stał się świadomym luksusem. Ludzie postrzegają luksus jako inwestycję, która zachęca do odsprzedaży, a nie wyrzucania” – mówi w jednej z przytoczonych w książce rozmów Diana Verde Nieto, współzałożycielka positive luxury.

Według raportu KPMG rynek usług i dóbr luksusowych w Polsce z roku na rok się zwiększa. To konsekwencja faktu, że polskie społeczeństwo się bogaci, a wraz ze wzrostem dochodu rosną też aspiracje konsumentów. Według prognoz w 2023 roku wartość tego rynku może osiągnąć nawet 39 mld złotych. Ponad połowę konsumentów stanowić będą osoby młode, należące do pokolenia Milenialsów. Kwestia odpowiedniego sposobu komunikowania się z klientem stanowi więc wyzwanie a z drugiej strony daje ogromne możliwości markom luksusowym, które nie tylko szukają najlepszych strategii marketingowych, by zdobyć kolejnych klientów, ale też wykorzystują swój potencjał do kreowania świata.

W swojej publikacji autorka przedstawia czytelnikowi dobre praktyki stosowane przez najbardziej rozpoznawalne i prestiżowe marki rynku polskiego i globalnego. To swoiste kompendium wiedzy o najważniejszych trendach, jakie zaobserwować można w obszarze promocji marek luksusowych. Książka jest też doskonałym studium tego, w jaki sposób współczesne marki z najwyższej półki mogą wpływać na postawy konsumentów i zmieniający się wciąż świat.

„Niezmiernie się cieszę, że książka Marketing Premium ujrzała świtało dzienne. W czasach, kiedy marki mają coraz większy wpływ na społeczeństwo, środowisko oraz postawy konsumentów warto dzielić się najlepszymi praktykami, których tutaj nie brakuje. Autorka w bardzo przystępnej formie pokazuje, w jaki sposób komunikują się marki z tzw. wyższej półki, a zaproszeni eksperci dzielą się cenną wiedzą na temat rynku”. – mówi o książce niekwestionowana dama polskiego rynku dóbr luksusowych, dr Irena Eris.

Wydana na wysokiej jakości papierze, uzupełniona inspirującymi zdjęciami i ilustracjami oraz wzbogacona wypowiedziami licznych ekspertów książka Dominiki Trawki jest pozycją obowiązkową dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć, czym jest luksus i w jaki sposób można go promować. Lektura z pewnością pomoże też czytelnikowi stać się świadomym konsumentem dóbr luksusowych.

O autorce:

Dominika Trawka — posiada certyfikat Management of Fashion & Luxury Companies Uniwersytetu Bocconiego w Mediolanie. Jest autorką pierwszego w Polsce bloga poświęconego biznesowi i marketingowi marek luksusowych — Marketing Premium (marketingpremium.pl), regularnie publikuje też w mediach branżowych, między innymi w magazynach Marketing w Praktyce i Marketer+ oraz na portalach NowyMarketing.pl i Fashion Biznes. Występuje w roli prelegentki na konferencjach, takich jak Polish Luxury Market Summit, Bring Luxury On czy Ogólnopolska Konferencja Nowoczesnego PR-u. W ramach międzynarodowego projektu Luxury Consulting Online doradza wysoko ceniącym się markom w zakresie kreowania strategii, budowania wizerunku oraz działań marketingowych.

 

Comments

comments

129
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...