Instytut Publico powołał Gang… Szczurzaków

Informacja Prasowa - 25.04.2018
139

Instytut Publico powołał Gang... Szczurzaków

„Gang Szczurzaków – STOP szczurom w kanalizacji miejskiej” to nowa kampania prewencyjno-edukacyjna realizowana z inicjatywy Sosnowieckich Wodociągów S.A. przy współpracy tamtejszego magistratu. Projekt jest odpowiedzią na problem rozmnażania się szczurów w kanalizacji miejskiej, do czego nieświadomie mogą przyczyniać się sami mieszkańcy, wyrzucając do toalet resztki jedzenia. Koncept kampanii społecznej pod charakterystycznym tytułem „Gang Szczurzaków” w całości został przygotowany przez Instytut Publico.

Szczury zamieszkujące sieci kanalizacyjne przenoszą poważne choroby przez co stanowią zagrożenie dla zdrowia człowieka, a ponadto dewastują sieci kanalizacyjne narażając użytkowników na kosztowne prace remontowe. A wszystko dlatego, że szczury kusi do zamieszkiwania sieci kanalizacyjnych dostępność świeżego pokarmu, dostarczanego przez mieszkańców. Dlatego Sosnowieckie Wodociągi S.A. wraz z Urzędem Miasta w Sosnowcu rozpoczęły akcję pod hasłem przewodnim „Gang Szczurzaków”. Celem kampanii o charakterze prewencyjno-edukacyjnej jest uświadomienie mieszkańcom, że wyrzucając resztki pokarmów do toalety – dokarmiają gryzonie i kuszą je do osiedlania się w sieci i rozmnażania stad. Drugim problemem poruszonym w ramach kampanii jest wyrzucanie produktów higienicznych i śmieci także do toalet, co w znacznym stopniu utrudnia prace oczyszczalniom ścieków. Problem ten jest znany w całym kraju ale też na świecie. Sosnowiec postanowił powiedzieć o nim głośno i w ramach oryginalnej kampanii zachęcać do zmiany postaw, by minimalizować jego skutki.

Za kompleksowe przygotowanie akcji „Gang Szczurzaków” odpowiedzialny był Instytut Publico. Agencja stworzyła film animowany 3D z udziałem aktorów dubbingujących, w którym „Szczurzaki” same opowiadają o problemie; komplet materiałów informacyjnych: ulotki, naklejki, wlepki, memy internetowe, plakaty, tabliczki, które trafią do instytucji publicznych, administracji, spółdzielni, szkół, przedszkoli i innych partnerów akcji, a także wysyłane razem z rachunkami do mieszkańców. Publico opracowało również specjalną prezentację, którą przedstawiciele wodociągów zaprezentują podczas spotkań edukacyjnych w szkołach i przedszkolach. Całość narzędzi komunikacyjnych wykorzystywanych w akcji, dopełniona jest dedykowaną stroną www.gangszczurzakow.pl na której odbiorcy obejrzą wspomniany film, odnajdą szczegółowe informacje i główne założenia akcji, poznają ciekawostki na temat szczurów oraz na bieżąco mogą śledzić przebieg projektu.. Agencja stworzyła film animowany 3D z udziałem aktorów dubbingujących, w którym „Szczurzaki” same opowiadają o problemie; komplet materiałów informacyjnych: ulotki, naklejki, wlepki, memy internetowe, plakaty, tabliczki, które trafią do instytucji publicznych, administracji, spółdzielni, szkół, przedszkoli i innych partnerów akcji, a także wysyłane razem z rachunkami do mieszkańców. Publico opracowało również specjalną prezentację, którą przedstawiciele wodociągów zaprezentują podczas spotkań edukacyjnych w szkołach i przedszkolach. Całość narzędzi komunikacyjnych wykorzystywanych w akcji, dopełniona jest dedykowaną stroną www.gangszczurzakow.pl na której odbiorcy obejrzą wspomniany film, odnajdą szczegółowe informacje i główne założenia akcji, poznają ciekawostki na temat szczurów oraz na bieżąco mogą śledzić przebieg projektu.

Pod koniec kwietnia Sosnowieckie Wodociągi ogłosiły start akcji – czemu towarzyszyło duże zainteresowanie mediów oraz potencjalnych Partnerów, którzy chcą przyłączyć się do akcji prezentując jej założenia lub organizując prelekcje. – Bardzo cieszy nas ten projekt, ponieważ dał nam przestrzeń do prezentacji autorskiej koncepcji kreatywnej, która w oryginalny, chwytliwy i dobrze odbierany sposób mówi o nieprzyjemnym problemie. Podczas pracy nad projektem weryfikowaliśmy skuteczność jego nietypowej formy wśród najmłodszych odbiorców – co samo w sobie dawało wiele pozytywnych wrażeń. Wymiar edukacyjny i społeczny akcji to jej dodatkowy walor – podsumowuje dr Krystian Dudek, właściciel Instytut Publico.

Comments

comments

139
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...