Infolinię kryzysowa dla przedsiębiorców

Informacja Prasowa - 06.04.2020
24

Infolinię kryzysowa dla przedsiębiorców

Infolinię kryzysowa dla przedsiębiorców

Według prognoz gospodarczych stopa bezrobocia może w niedługim czasie sięgnąć nawet 10 proc. Wiele firm planuje kolejne zwolnienia pracowników, a nawet ogłoszenie restrukturyzacji. Poszczególne kraje Europy zawieszają przepisy dotyczące upadłości firm na czas epidemii. W odpowiedzi na kryzys specjaliści od public relations udostępniają bezpłatną pomoc dla przedsiębiorstw. Od poniedziałku będzie z niej można skorzystać codziennie pod numerem telefonu 884 838 886.

Infolinia będzie funkcjonowała przez cały kwiecień – od poniedziałku do piątku w godzinach 15:00-16:30 pod numerem kom. 884838886. Pod telefonem będą dyżurować doświadczeni konsultanci PR, którzy bezpłatnie pomogą: przygotować plan komunikacji kryzysowej, napisać oświadczenia dla zarządu lub stworzyć projekt społecznej odpowiedzialności biznesu i go zakomunikować do mediów.

Sytuacja w wielu firmach jest dramatyczna. Przed Zarządami wielu firm trudne decyzje dotyczące zwolnień, redukcji etatów, a nawet zamykania zakładów. Często, od tego jak te działania zostaną przeprowadzone, zależeć może powrót na rynek, gdy epidemia się zakończy. Jak pokazuje historia wielu kryzysów, komunikacja często odgrywa kluczową rolę w tym, jak przedsiębiorstwa radziły sobie ze spadkiem przychodów – czy zespoły się jednoczyły i miały siłę walczyć, poszukiwać nowych szans i nowych rynków, czy oddawały pola walkowerem. To, w czym mogą pomóc specjaliści ds. public relations, to by komunikacja była szybka, spójna i pozwalała na sprawną odbudowę po kryzysie mówi Iwona Kubicz, Prezes Procontent Communication.

Zdaniem specjalistów PR jest też wiele firm, które pomimo sytuacji kryzysowej całkiem nieźle sobie radzą ze względu na specyfikę branży. Wiele z nich chce pomagać, by budować dobre relacje z mediami, klientami, pracownikami i społecznością lokalną na przyszłość. Często jednak brakuje pomysłu i rąk do pracy, by taką komunikację wykonać. Dlatego konieczne jest właściwe jej wdrożenie i profesjonalna pomoc w komunikacji do pracowników, klientów, partnerów biznesowych oraz mediów.

Zmiany są zarówno szansą na m.in. wykreowanie wizerunku marki, zoptymalizowanie kosztów działalności, jak i ogromnym wyzwaniem – mogą spowodować redukcję etatów, spadek wartości marki bądź utratę klientów. Niekiedy są jednak konieczne do dalszego funkcjonowania organizacji. Należy uświadomić sobie potrzebę ich wprowadzenia, znaleźć alternatywne rozwiązania organizacyjne i komunikacyjne oraz wdrożyć je w życie. Odpowiednio wcześnie wprowadzone działania zapobiegną drastycznym skutkom epidemii i pozwolą na kontynuowanie biznesupodsumowuje Iwona Kubicz, Prezes Procontent Communication.

Comments

comments

24
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...