Head & Shoulders z nagrodą Sustainability FMCG Award 2019

Informacja Prasowa - 23.10.2019
207

Head & Shoulders z nagrodą Sustainability FMCG Award 2019

22 października w Warszawie podczas konferencji Sustainability Confex 2019 poświęconej tematyce zrównoważonego rozwoju w branży retail oraz FMCG, Geraldine Huse, Prezes i CEO Procter & Gamble w Europie Centralnej zaprezentowała wdrażane przez firmę inicjatywy z obszaru gospodarki obiegu zamkniętego. Jedno z przedstawianych rozwiązań, opakowanie szamponu Head & Shoulders wykonane z plastiku zebranego na plażach otrzymało nagrodę Sustainability FMCG Award 2019 w kategorii Innowacyjne Opakowania.

Konferencja Sustainability Confex 2019 zgromadziła ponad 150 ekspertów z branży retail i FMCG. Jednym z poruszanych tematów była kwestia odpadów plastikowych trafiających do środowiska naturalnego, w tym także do mórz i oceanów.

– Żadna firma w pojedynkę nie poradzi sobie z problemem plastikowych odpadów zalegających w oceanach. Współpraca z organizacjami i partnerami to dla nas priorytet w drodze do realizacji naszych celów w obszarze zrównoważonego rozwoju, które zakładają, że do 2030 roku żadne opakowanie produktów P&G nie trafi do oceanów – powiedziała Geraldine Huse, prezes Procter & Gamble w Europie Centralnej w swoim wystąpieniu w panelu dyskusyjnym „Ewolucja zrównoważonego opakowania – konieczność czy czynnik wzrostu?”.

Jako przykład działania w tym obszarze prezes podała wprowadzenie do sprzedaży szamponu Head & Shoulders w butelce wykonanej w 20 proc. z plastiku zebranego na plażach w Europie. To pierwsza marka produktu do pielęgnacji włosów, która zastosowała takie rozwiązanie w swoich opakowaniach. Do dziś, na ponad 20 rynków na świecie, trafiło już ponad milion takich butelek. Od września szampon Head & Shoulders w specjalnej edycji opakowania dostępny jest w sklepach sieci Carrefour w całym kraju.

Przy produkcji opakowań Head & Shoulders połączyło siły z organizacjami pozarządowymi i wolontariuszami, którzy zbierali odpady plastikowe oraz ekspertami w dziedzinie odzyskiwania surowców wtórnych: TerraCycle, który stworzył infrastrukturę sortowania i oczyszczania odpadów i SUEZ, który odpowiadał za proces przetwarzania tworzywa sztucznego.

– Dzięki temu rozwiązaniu, marka nie tylko czyni istotny krok w obszarze odzysku odpadów z tworzyw sztucznych, ale także skupia się na podniesieniu świadomości konsumentów na temat recyklingu oraz zachęca konsumentów do odpowiedzialnych wyborów podczas codziennych czynności, takich jak dbanie o urodę – dodała Huse.

Uruchomieniu sprzedaży Head & Shoulders w specjalnym opakowaniu w Polsce towarzyszyły inicjatywy mające na celu zwiększenie świadomości konsumentów na temat recyklingu plastikowych odpadów. We współpracy z Fundacją Nasza Ziemia firma angażuje konsumentów do włączenia się w akcję oczyszczania linii brzegowych polskich rzek, jezior i Bałtyku. W ramach tej akcji firma przekazuje fundusze, które pozwolą zrealizować ten cel.

W akcję zaangażowali się także pracownicy firmy i lokalna społeczność. Kilkudziesięciu wolontariuszy z firmy Procter & Gamble, dzieci ze szkół na Targówku wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia podczas sprzątania plaży nad Wisłą zebrało ponad 200 kg odpadów.

Inicjatywę Head & Shoulders doceniła Kapituła Konkursu Sustainability FMCG Award 2019, która przyznała wczoraj marce główną nagrodę w kategorii „Innowacyjne Opakowania”.

– Inicjatywa Head & Shoulders doskonale pokazuje, jak ważna w prowadzeniu działań w obszarze zrównoważonego rozwoju jest współpraca z partnerami i organizacjami. Mamy tutaj do czynienia z podejściem, które nie tylko pozwala na odzysk odpadów z tworzyw sztucznych, ale również angażuje ludzi i podnosi świadomość konsumentów na temat recyklingu. Mam nadzieję, że innowacyjne rozwiązanie Procter & Gamble stanie się inspiracją dla innych firm z branży FMCG. To krok we właściwym kierunku i dobra rekomendacja działań w obszarze produkcji zrównoważonych opakowań – powiedział Robert Krzak, Przewodniczący Rady Programowej Konferencji Sustainability Confex 2019.

W kwietniu 2019 roku P&G zobowiązał się, że do 2030 roku ograniczy o połowę ilość tzw. dziewiczego plastiku wykorzystywanego w opakowaniach produktów, co przełoży się na redukcję użycia nieprzetworzonego plastiku o 300 tysięcy ton rocznie. Cel ten firma zamierza osiągnąć poprzez zmniejszanie wagi opakowań, wytwarzanie bardziej skondensowanych form produktów oraz zwiększanie udziału tworzywa pochodzącego z recyklingu do produkcji opakowań.

Comments

comments

207
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...