Grupa Żywiec wdraża Intrabota – chatbota. Zastąpi intranet i będzie wspierać pracowników

Informacja Prasowa - 06.12.2019
121

Grupa Żywiec wdraża Intrabota - chatbota. Zastąpi intranet i będzie wspierać pracowników - Business Insider Polska

Grupa Żywiec wdraża Intrabota – chatbota, który w zamyśle twórców, startupu Emplocity, ma zastępować intranet i wspierać pracowników, a w efekcie odciążać działy HR – dowiedział się Business Insider Polska. Pracownicy będą mogli dowiedzieć się u Intrabota np. ile dni urlopu im zostało, jak dostać dofinansowanie na zakup okularów czy pozyskać linki do odpowiednich dokumentów administracyjnych i zadać inne pytania, na które odpowiedzi zwykle szuka się w dziale HR i intranecie.

  • Chatbot w Grupie Żywiec ma funkcjonować 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu
  • Intrabot odpowie na często powtarzane przez pracowników pytania, zadawane działom HR i administracji
  • Rozwiązanie ma być alternatywą dla klasycznego intranetu

Jak mówi nam CEO Emplocity Krzysztof Sobczak, jeden z założycieli startupu, w trakcie rozmów z Grupą Żywiec na temat bota rekrutacyjnego, pojawiło się pytanie, czy chatbot mógłby zastąpić też poniekąd firmowy intranet i wspierać HR. – Chodziło o proste zapytania, które można zautomatyzować. Na przykład okazało się, że wiele osób dzwoniło do HR zapytać, ile ma jeszcze dni urlopowych, bo nie mogą tego znaleźć w intranecie – wyjaśnia Sobczak.

Intrabot, czyli chatbot jako alternatywa dla intranetu i wsparcie działu HR

Akurat zapytanie o dni urlopowe było jednym z najczęstszych, ale Intrabot będzie w stanie odpowiadać na wszelkie inne kwestie związane z HR czy administracją. Będzie więc swoistą bazą wiedzy – podobnie jak intranet – ale interaktywną, co pozwoli odciążyć dział HR z odpowiadania na często powtarzane pytania. Oczywiście, chatbot będzie inteligentnie przeszukiwał dane firmy, więc bez problemu poda konkretnemu pracownikowi, ile zostało mu dni urlopowych, poda linki do odpowiednich formularzy do wypełnienia oraz udostępni inne, liczne informacje, których pracownicy szukają u HR-owców bądź w intranecie. Skorzystać będzie można z niego 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

Jak wyjaśnia Karolina Czarnecka z działu Administracji Personalnej w Grupie Żywiec, Intrabot to właśnie odpowiedź na „rosnącą liczbę powtarzalnych zapytań od pracowników z zakresu HR i administracji”:

Jest bardzo intuicyjny w użytkowaniu i odpowiada w ciągu kilku sekund. W najbliższej przyszłości będziemy rozwijać narzędzie o kolejne tematy – we współpracy z pozostałymi działami. Zarówno po stronie pracownika, jak i całego HR, widzę same korzyści z wykorzystania tego urządzenia.

Jak podkreśla drugi z założycieli Emplocity i jego CTO Arkadiusz Talun, Intrabot ma w przyszłości też poszerzać swoją wiedzę np. o kwestie z zakresu prawa pracy, aby stać się swoistym “botem wiedzowym”. I oczywiście, korzystając z machine learningu, będzie uczyć się odpowiadać na pytania, których jeszcze nie rozumie. – Gdy bot nie zna odpowiedzi, dane zapytanie trafia do kolejki, a operator bota może na nie odpowiedzieć. W ten sposób bot trenuje i następnym razem, gdy ktoś zada to samo pytanie, dostanie już odpowiedź automatycznie – wyjaśnia Talun.

CTO dodaje, że bot pozwala też firmie na sprawdzenie i prowadzenie statystyki zapytań – w przypadku pytań zadawanych telefonicznie musiałby taką ewidencję prowadzić człowiek. Intrabot zaś z automatu może wygenerować odpowiednie dane i pokazać, o co najczęściej pytają pracownicy.

W przeciwieństwie jednak do chatbota rekrutacyjnego – Emplobota, będącego podstawowym produktem Emplocity – Intrabot nie dzała na Facebookowym Messengerze, ale pod postacią osobnych aplikacji na Windows, Androida i iOS. Takie aplikacje mogą być preinstalowane na sprzętach służbowych pracowników – laptopach i smartfonach – tak, by każdy miał do nich dostęp od pierwszego dnia w pracy.

Krzysztof Sobczak dodaje, że Intrabot powstał jako reakcja na problem zgłoszony przez Grupę Żywiec i bazuje w dużej części na technologiach opracowanych przez Emplocity w ramach rozwoju dotychczasowych produktów. Sama zasada działania chatbota jest podobna. Rozwiązanie, po przejściu testów na zamkniętej grupie pracowników, obecnie jest już na etapie wdrażania w całej Grupie Żywiec.

Emplocity celuje w szeroki rynek

CEO Emplocity zaznacza, że o ile podobne produkty już są na świecie, to w Polsce jest to pierwszy bot wspierający procesy HR w firmie oferowany w formule SaaS (Software-as-a-Service). Zapytany, w jaki sposób ich produkt może być konkurencyjny wobec zachodnich, CEO odpowiada: – Dla zachodniej konkurencji barierą jest tutaj język polski, ale także sama ‘lekkość’ rozwiązania.

Sobczak i Talun nie wykluczają, że w przyszłości intranetowe chatboty staną się ich drugim rdzennym produktem obok bota rekrutacyjnego. – To konsekwencja rozwoju linii produktowej, wraz z cyklem życia pracownika w firmie. Najpierw jest bot rekrutacyjny, potem bot na linii HR-owej – tłumaczy Arkadiusz Talun. Jak dodaje, jest zapotrzebowanie rynkowe na rozwiązanie w postaci Intrabota.

Emplocity obecnie zatrudnia blisko 30 osób i na swoim głównym produkcie: Emplobocie, ma kilkudziesięciu klientów korporacyjnych. Według Krzysztofa Sobczaka, przychody startupu rosną o ok. 14 proc. miesiąc do miesiąca, a przychody w 2019 r. wzrosły trzykrotnie w stosunku do 2018 r.

Zapytani o moment wyjścia na zero, założyciele odpowiadają: – Gdyby nie silne inwestycje w badania, rozwój oraz marketing, już moglibyśmy osiągnąć taki moment. Przy obecnym poziomie kosztów byłby to I kwartał 2020 roku.

Sobczak jednak wskazuje, że spółka konsekwentnie realizuje strategię wejścia zagraniczne rynki. – Tam jednak potrzebujemy mieć produkt na poziomie światowym, a to wymaga inwestycji, głównie w rozwój zespołu, ale i samej technologii – wyjaśnia. Sobczak przewiduje jednak, że przy osiągnięciu odpowiedniej jakości i skali, efekt sieciowy pozwoli firmie znaleźć się w pierwszej lidze – na początek w Polsce, a w perspektywie kilku lat, na arenie globalnej.

źródło: Business Insider Polska 

 

Comments

comments

121
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...