GIS w nowej kampanii rapuje i ostrzega przed kleszczami

Redakcja PR - 30.08.2016
50

„Co zrobić jak ukąsi? Uświadom to sobie!”

Główny Inspektorat Sanitarny w nowej kampanii ostrzega przed kleszczami i radzi, jak uniknąć ukąszenia i co zrobić, jeśli jednak do niego dojdzie. Spot utrzymany jest w rapowej konwencji i nawiązuje do znanych hip-hopowych utworów.

„Miejsce – Polska, liście albo łąka. Cel to kąsać i w tym tkwi sekret. Wszystkie kleszcze tak myślą, więc punkt pierwszy – jak się nie bać kleszczy? Z lamusami się nie pieścić!” – tak zaczyna się spot, w którym Główny Inspektorat Sanitarny ostrzega przed kleszczami.

Narrator rapując, wyjaśnia, gdzie najczęściej można spotkać kleszcze, jak się ubierać, żeby uniknąć ukąszenia i co zrobić, a czego absolutnie nie robić, jeżeli już do niego dojdzie. Tekst nawiązuje do popularnych utworów hip-hopowych jak „To jest to” (Hemp Gru) czy „Jestem bogiem” (Paktofonika). Warstwa wizualna spotu to natomiast sekwencja rysunków tworzonych „na bieżąco”, które współgrają z historią opowiadaną przez narratora.

Krótka, „lekkostrawna” forma spotu powinna sprzyjać jego upowszechnieniu w mediach społecznościowych. Jednocześnie zawarte są w nim wszystkie najważniejsze informacje na temat profilaktyki chorób odkleszczowych, ale z minimalnym użyciem fachowej terminologii, bez nadmiernego dydaktyzmu i epatowania odbiorcy jakimiś ciężkimi przypadkami medycznymi. Zapewne nie dla każdego problemu zdrowia publicznego taka forma profilaktyki będzie najlepsza, ale tego typu narzędzia mogą być bardzo skuteczne. Wg. niektórych badań aż 88% osób potwierdza, że kiedy poszukuje wiedzy na temat zdrowia, chorób, leczenia, korzysta z internetu, dopiero na drugim miejscu (73%) źródłem wiedzy są lekarze – komentuje Jan Bondar, rzecznik prasowy Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

Źródło: YouTube/Główny Inspektorat Sanitarny

Comments

comments

50
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...