Gemius wspólnie z PBI zrealizują jednoźródłowe badanie internetu, telewizji i radia

Informacja Prasowa - 20.02.2020
237

Gemius wspólnie z PBI zrealizują jednoźródłowe badanie internetu, telewizji i radia

Gemius oraz Polskie Badania Internetu podpisały porozumienie, na mocy którego jeszcze w tym roku wdrożą jednoźródłowe badanie cross-mediowe. Nowe badanie obejmie pasywny pomiar konsumpcji internetu, telewizji oraz radia.

Nowe badanie powstanie w wyniku połączenia dotychczasowego standardu badania internetu Gemius/PBI oraz cross-mediowego badania Gemius, obejmującego pasywny pomiar telewizji oraz radia. Dzięki miernikowi osobistemu (smartfon z autorskim oprogramowaniem pomiarowym Gemius), który otrzymują paneliści, w badaniu dostępne będą informacje na temat konsumpcji radia i telewizji zarówno w domu, jak i poza nim.

Wszystkie dane pochodzące z pomiaru telewizji, radia i internetu – w tym dotyczące aplikacji mobilnych i materiałów streamowych – dostępne będą w nowym, intuicyjnym interfejsie online oraz poprzez dedykowane API. Interfejs umożliwi nie tylko podgląd wyników dla poszczególnych mediów, ale również dokonywanie różnorodnych analiz, np. współkonsumpcji pomiędzy mediami.

 – Nowe badanie wykorzystuje wspólny potencjał PBI i Gemius oraz stanowi odpowiedź na stale rosnące potrzeby rynku – zarówno mediów jak i marketerów. Dzięki niemu wszyscy gracze będą mogli jeszcze efektywniej realizować swoje projekty. Jest to także jeden z pierwszych tego typu projektów w Europie. – komentuje Paweł Laskowski, Prezes PBI.

 

Chcielibyśmy, aby projekt realizowany przez Gemius przyczynił się do istotnego rozwoju badań medialnych, nad którego nowym standardem pracują organizacje zrzeszające reklamodawców, agencje i domy mediowe oraz właścicieli mediów, a także KRRiT z Telemetrią Polską, która oficjalnie zapowiedziała jeszcze w tym roku budowę panelu 2000 gospodarstw domowych. Gemius jest technologicznie i organizacyjnie gotowy do udziału w takich projektach i jeżeli tylko nasi partnerzy będą chcieli korzystać z naszego doświadczenia i wiedzy, jesteśmy gotowi na współpracę w zakresie budowy nowego standardu pomiaru konsumpcji mediów w Polsce – komentuje Marcin Pery, Prezes Gemius SA.

 Strony przewidują, że nowe badanie dostępne będzie nie później niż od lipca 2020 r.

Comments

comments

237
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...