Gemius wspólnie z PBI zrealizują jednoźródłowe badanie internetu, telewizji i radia

Informacja Prasowa - 20.02.2020
260

Gemius wspólnie z PBI zrealizują jednoźródłowe badanie internetu, telewizji i radia

Gemius oraz Polskie Badania Internetu podpisały porozumienie, na mocy którego jeszcze w tym roku wdrożą jednoźródłowe badanie cross-mediowe. Nowe badanie obejmie pasywny pomiar konsumpcji internetu, telewizji oraz radia.

Nowe badanie powstanie w wyniku połączenia dotychczasowego standardu badania internetu Gemius/PBI oraz cross-mediowego badania Gemius, obejmującego pasywny pomiar telewizji oraz radia. Dzięki miernikowi osobistemu (smartfon z autorskim oprogramowaniem pomiarowym Gemius), który otrzymują paneliści, w badaniu dostępne będą informacje na temat konsumpcji radia i telewizji zarówno w domu, jak i poza nim.

Wszystkie dane pochodzące z pomiaru telewizji, radia i internetu – w tym dotyczące aplikacji mobilnych i materiałów streamowych – dostępne będą w nowym, intuicyjnym interfejsie online oraz poprzez dedykowane API. Interfejs umożliwi nie tylko podgląd wyników dla poszczególnych mediów, ale również dokonywanie różnorodnych analiz, np. współkonsumpcji pomiędzy mediami.

 – Nowe badanie wykorzystuje wspólny potencjał PBI i Gemius oraz stanowi odpowiedź na stale rosnące potrzeby rynku – zarówno mediów jak i marketerów. Dzięki niemu wszyscy gracze będą mogli jeszcze efektywniej realizować swoje projekty. Jest to także jeden z pierwszych tego typu projektów w Europie. – komentuje Paweł Laskowski, Prezes PBI.

 

Chcielibyśmy, aby projekt realizowany przez Gemius przyczynił się do istotnego rozwoju badań medialnych, nad którego nowym standardem pracują organizacje zrzeszające reklamodawców, agencje i domy mediowe oraz właścicieli mediów, a także KRRiT z Telemetrią Polską, która oficjalnie zapowiedziała jeszcze w tym roku budowę panelu 2000 gospodarstw domowych. Gemius jest technologicznie i organizacyjnie gotowy do udziału w takich projektach i jeżeli tylko nasi partnerzy będą chcieli korzystać z naszego doświadczenia i wiedzy, jesteśmy gotowi na współpracę w zakresie budowy nowego standardu pomiaru konsumpcji mediów w Polsce – komentuje Marcin Pery, Prezes Gemius SA.

 Strony przewidują, że nowe badanie dostępne będzie nie później niż od lipca 2020 r.

Comments

comments

260
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...