„Gazeta Wyborcza” w programie The GNI Subscriptions Lab

Informacja Prasowa - 29.04.2020
212

„Gazeta Wyborcza” w programie The GNI Subscriptions Lab

„Gazeta Wyborcza” w programie The GNI Subscriptions Lab

„Gazeta Wyborcza” znalazła się w gronie 8 europejskich wydawców wybranych do programu The GNI Subscriptions Lab. Wraz z mediami z 7 krajów zespół dziennika będzie pracować nad wzmocnieniem oferty subskrypcji cyfrowych dzięki wymianie doświadczeń wydawców i wspólnemu szukaniu najbardziej efektywnych rozwiązań.

W kwietniu br. poznaliśmy uczestników programu the Google News Initiative (GNI) Subscriptions Lab, realizowanego przez Google wspólnie z międzynarodową organizacją International News Media Association (INMA) oraz FT Strategies, zespołem doradczym „The Financial Times”.

The GNI Subscriptions Lab to zaplanowany na dziewięć miesięcy program, który ma pomóc europejskim wydawcom wzmocnić możliwości ich cyfrowych ofert subskrypcyjnych i zwiększyć przychody z nimi związane.

Spośród 54 zgłoszeń do programu wybrano 8 redakcji: ‘La Croix’ (Francja), ‘Dennik N’ (Słowacja), „Gazeta Wyborcza” (Polska), ‘The Independent’ (Wielka Brytania), ‘Kurier’ (Austria), ‘MittMedia’ (Szwecja), ‘El Mundo’ (Hiszpania) i ‘RP Online’ (Niemcy).

W ramach The GNI Subscriptions Lab europejscy wydawcy będą wspólnie szukać możliwości ulepszenia każdego etapu subskrypcji cyfrowych, podzielą się też swoimi sukcesami oraz wiedzą niezbędną do realizacji tego procesu. Będą eksperymentować z nowymi rozwiązaniami, np. próbując wprowadzać rozwiązania z jednego kraju do drugiego, a także wykorzystywać doświadczenia organizatorów programu. Celem działań jest przyczynienie się do zbudowania trwałego modelu biznesowego mediów opartego na płatnych subskrypcjach.

 Udział w The GNI Subscriptions Lab cieszy nas dzisiaj jeszcze bardziej, niż w chwili ogłoszenia wyników rekrutacji. Chociaż obecny czas to okres wytężonej pracy dla mediów, a program jest intensywny, to jesteśmy przekonani, że skupienie się na wspólnym celu oraz praca pod okiem doświadczonych kolegów z ‘Financial Times’, INMA i Google znacząco przyspieszy rozwój naszego biznesu subskrypcyjnego – mówi Dorota Adamczyk-Mroczek, chief digital revenue officer „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl.

Richard Gingras, wiceprezes Google dodaje – To ważne, aby wszyscy wydawcy szukali nowych sposobów na zwiększenie wpływów pochodzących od czytelników, aby zapewnić zrównoważoną przyszłość swoim biznesom, zwłaszcza w tych niepewnych czasach. Nasze partnerstwo z FT Strategies i INMA umożliwi im testowanie i opracowywanie nowych modeli biznesowych, a jednocześnie jest częścią zobowiązania Google, by jeszcze intensywniej działać na rzecz mediów w erze cyfrowej w ramach naszego programu Google News Initiative.

Efekty prac prowadzonych w ramach The GNI Subscriptions Lab zostaną przedstawione w październiku 2020 r., w czasie konferencji the INMA Media Innovation Week.„Gazeta Wyborcza” uczestniczyła już w wielu w międzynarodowych inicjatywach rozwojowych. M.in. jej projekt ‘Harmony. Smarter reader’s journey’, wspierający dalszy rozwój cyfrowy dziennika, został dofinansowany z funduszu Google w 5. rundzie programu the Digital News Initiative.

Kilka dni temu „Gazeta Wyborcza” zdobyła nagrodę WAN-IFRA European Digital Media Awards – Member’s Choice w kategorii Best Paid Content Strategy. Członkowie stowarzyszenia WAN-IFRA – eksperci i praktycy rynku medialnego z całego świata w internetowym głosowaniu, docenili wprowadzenie autoodnawialnych subskrypcji treści w serwisie  Wyborcza.pl.

„Gazeta Wyborcza” jest największym opiniotwórczym dziennikiem w Polsce. To codzienny wybór czytelników, którzy szukają informacji, opinii, analiz i komentarzy, chcą poszerzać swoją wiedzę o świecie, a także poszukują atrakcyjnej rozrywki i praktycznych porad. Treści dziennika dostępne są zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej – w serwisach internetowych Wyborcza.pl, w aplikacji mobilnej oraz w wersji na czytniki. „Gazeta Wyborcza” jest liderem procesu transformacji cyfrowej prasy w Polsce. W ostatnich dniach społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Wyborczej” przekroczyła 240 tys. Wraz z tymi, którzy kupują papierowe wydanie, dziennik ma łącznie 300 tys. płacących czytelników.

Comments

comments

212
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...