Gazeta.pl na 11 listopada: „Łączy nas Polska”

Informacja Prasowa - 10.11.2016
175

Gazeta.pl z pierwszą odsłoną projektu "Łączy nas Polska"

W najbliższy piątek, 11 listopada br. na Gazeta.pl będzie można obejrzeć pierwszą odsłonę projektu wideo „Łączy nas Polska”. Czy 4 minuty patrzenia sobie w oczy pozwolą zbudować więź osobom, które dzieli właściwie wszystko poza tym, że mieszkają w Polsce?

Z badań naukowców wynika, że 4 minuty patrzenia sobie w oczy wystarczy, żeby zbudować więź, polubić się, a nawet w sobie zakochać. Zespół wideo Gazeta.pl postanowił sprawdzić to w prostym wideo-eksperymencie i zaprosić do studia osoby różnych narodowości, ras, wyznań i orientacji seksualnych, które wiele dzieli, ale łączy jedno – wszyscy mieszkają w Polsce.

Łączy nas Polska” to cykl wideo, którego start nieprzypadkowo ma miejsce w dniu święta niepodległości. Chcemy pokazać, jak niewiele potrzeba, by przełamać bariery i walczyć z wykluczeniem społecznym poprzez propagowanie tolerancji. Mam nadzieję, że dzięki takim działaniom przypomnimy, że obowiązkiem demokratycznych mediów jest stanie na straży praw człowieka, tak aby wszyscy mieszkańcy naszego kraju czuli się w Polsce jak w domu – tłumaczy Dellfina Dellert, pomysłodawczyni i autorka cyklu „Łączy nas Polska”.

W studio wideo patrzyły na siebie w milczeniu pary osób o możliwie skrajnych poglądach, które wcześniej nic o sobie nie wiedziały – znały jedynie ogólne określenia takie, jak „feministka”, „katolik” czy „homoseksualista”. Kamera obserwowała ich reakcje, a następnie uczestnicy eksperymentu rozmawiali i dzielili się swoimi przeżyciami. Czy 4 minuty wystarczą, żeby przełamać często tak mocno utrwalone w Polsce bariery? Wynik tego eksperymentu będzie można oglądać na Gazeta.pl w najbliższy piątek, a następnie co czwartek – do 22 grudnia br.

Wideo z cyklu „Łączy nas Polska” jest promowane w internecie – w serwisach Gazeta.pl, Ipla i w mediach społecznościowych, w radiu – w stacjach Grupy Radiowej Agora i RMF FM, w telewizji Polsat, w kinach sieci Helios, a także na ekranach CityINFOtv. Działania promocyjne zaplanował i przygotował dział marketingu Gazeta.pl.

fot. biuro prasowe Agora

fot. biuro prasowe Agora

Comments

comments

175
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...