Gazeta.pl i „Gazeta Wyborcza” w finale INMA Global Media Awards 2021 

Informacja Prasowa - 24.03.2021
284

Gazeta.pl i „Gazeta Wyborcza” w finale INMA Global Media Awards 2021 

Gazeta.pl i „Gazeta Wyborcza” w finale INMA Global Media Awards 2021 

Na tegorocznej liście nominowanych do prestiżowych nagród INMA Global Media Awards znalazły się 2 projekty mediów Agory – Gazeta.pl i „Gazety Wyborczej”. Oba mają szansę na zwycięstwo w kategorii Najlepsza kampania społeczna i PR – Gazeta.pl za działania na rzecz osób LGBT+, a „Gazeta Wyborcza” za wsparcie Ogólnopolskiego Strajku Kobiet dzięki specjalnej prenumeracie solidarnościowej. Laureatów nagród poznamy 3 czerwca br. 

INMA Global Media Awards to jedne z najbardziej prestiżowych nagród dla wydawców na świecie. Konkurs, organizowany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA, nagradza najlepsze rozwiązania marketingowe. W 2021 r. do INMA Global Media Awards zgłoszono 644 projekty z 37 krajów. Wśród ogłoszonych 10 marca br. finalistów w kategorii „Public Relations and Community Service” znalazły się Gazeta.pl i „Gazeta Wyborcza”.

Gazeta.pl – działania na rzecz społeczności LGBT+ 

Portal został doceniony za wkład w działanie na rzecz społeczności LGBT+ w Polsce. W ramach prowadzonych przez Gazeta.pl działań powstał m.in. serial dokumentalny „Rodzina+” autorstwa Niny Cieślińskiej, który pokazuje rodziny jednopłciowe wychowujące dzieci w Polsce, oraz poradnik dla mediów „Jak pisać o osobach LGBT+”, napisany przez Wiktorię Beczek.

– Cieszę się, że nasze działania są zauważane i doceniane. Mam nadzieję, że dzięki temu historie moich bohaterek dotrą i poruszą jeszcze większe grono, nie tylko tych wspierających i tolerancyjnych, ale też wszystkich powątpiewających w oczywiste wartości – mówi Nina Cieślińska, producentka wideo Gazeta.pl, pomysłodawczyni i reżyserka serialu.

– Już dwa razy publikowaliśmy w Gazeta.pl deklaracje redakcyjne i w każdej z nich znalazł się zapis, że będziemy walczyć w imieniu osób, których prawa są łamane, w tym społeczności LGBT+. Podkreślam jednak, że to nie deklaracje rozpoczęły nasze działanie w tej materii. Przeciwnie: to konsekwentne, wieloletnie działania redakcji doprowadziły do złożenia przez nas zobowiązania o szczególnym wsparciu dla grup zagrożonych dyskryminacją. Od lat dbamy o rzetelne informowanie o społeczności LGBT+, a także o nasz język. Chcemy mieć realny wpływ na poprawę sytuacji w kraju. Dlatego bardzo się cieszymy, że zostało to zauważone i docenione w tak prestiżowym konkursie – dodaje Karolina Deling-Jóźwik, p.o. dyrektorki programowej Gazeta.pl.

„Gazeta Wyborcza” – wsparcie Ogólnopolskiego Strajku Kobiet dzięki specjalnej prenumeracie solidarnościowej 

Redakcja „Gazety Wyborcza” w 2020 r. uruchomiła specjalną ofertę prenumeraty cyfrowej, z której cały przychód został przekazany Ogólnopolskiemu Strajkowi Kobiet. Akcja miała pomóc inicjatywie oraz osobom szykanowanym za udział w protestach wywołanych orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego w sprawie zaostrzenia prawa aborcyjnego obowiązującego w Polsce od 1993 r.

– Wielka energia, złość i bunt, które w październiku 2020 r. sprawiły, że tysiące kobiet i mężczyzn wzięły udział w ulicznych demonstracjach, potrzebowały silnego i niezawodnego wsparcia. Z podziwem patrzyliśmy na determinację, odwagę i pomysłowość protestujących, do których dołączyły kobiety z całego zespołu „Gazety Wyborczej” – mówi Jerzy Wójcik, wydawca dziennika.  – W czasie protestów każdy chciał mieć informacje z pierwszej ręki, dlatego poświęciliśmy nasze papierowe i cyfrowe wydania temu tematowi. Chcieliśmy też okazać namacalną pomoc, więc wsparliśmy finansowo Ogólnopolski Strajk Kobiet i zaangażowaliśmy w akcję tysiące czytelników. W ciągu kilku godzin, w dniu ogólnopolskiego strajku, przygotowaliśmy ofertę abonamentową i akcję promocyjną. 

W ramach oferty prenumeraty cyfrowej dziennika jego czytelnicy mogli wybrać kwotę, którą chcieli przekazać i otrzymać subskrypcję cyfrową na określony czas. W ciągu tygodnia do akcji przyłączyło się 9550 osób. W efekcie „Gazeta Wyborcza” zebrała i przekazała na Ogólnopolski Strajk Kobiet aż 674 288 zł – to największa darowizna w historii gazety.

Akcja na rzecz strajku kobiet to kolejny przykład działań na rzecz wolności i ochrony praw człowieka, które „Gazeta Wyborcza” podejmuje bądź wspiera. Inne to m.in. przekazanie 200 tys. zł przychodów ze sprzedaży cyfrowej subskrypcji Wyborcza.pl na wsparcie komitetu społecznego „Wspieram nauczycieli” w październiku 2019 r. Prócz tego w sierpniu 2020 r. redakcja wspierała społeczność LGBT w trakcie trwania protestów czy solidaryzowała się z Białorusią w trakcie strajków odbywających się po budzących kontrowersje wyborach prezydenckich.

International News Media Association (INMA) jest światową organizacją zrzeszającą firmy z branży mediów. W konkursie INMA Global Media Awards nagradzane są wybitne osiągnięcia w zakresie marek informacyjnych, wykorzystania platform mediowych, subskrypcji, rozwoju biznesu oraz danych i insightów.
Więcej informacji – inma.org

Comments

comments

284
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...